Spel till flickvännen..

Permalänk
Medlem

Jag och min flickvän spelar alla sorters spel nu för tiden. Just nu håller vi på och lirar Slinter Cell Blacklist samt Resident Evil 5. I början var det väldigt höga krav på hur spelen skulle betee sig samt vara uppbygda. Omöjliga krav, uppfyldes inte av några spel i princip. Det gäller bara att övertyga henne om att släppa de där fjantiga åsikterna om köttighet och att det är våldsamt hit och dit. När de väl börjar spela inser de att det inte är så farligt, det gjorde min i alla fall. Samma gällde filmer. Kändes som att hon hade någon förutfattad mening om vilka sorters spel och filmer som är okej att ta del av som tjej vilket var tråkigt. Med lite tid så bröt jag ner den skeva världsbilden och nu kan vi tillsammans njuta av alla sorters spel och filmer.

Permalänk
Medlem

Wurm online kanske?
Ni kan bygga er egen by, hugga ner träd till stockar, hacka metall i gruvor eller kanske föda upp hästar. Oändliga möjligheter, inte alls så mycket dödande etc.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

OM man nu skulle prova på skyrim, vilka mods är bra/ett måstE?

Permalänk

Nya Tomb Raider är väldigt snyggt fråga är bara om det kanske är lite väll köttigt? tänker t ex på när man dör som laura.

Annars så finns ju konsolspel som zelda,super mario, shadow of the colosus etc

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tycker jag att i princip samtliga spel som har blivit listade här är allt för icke-casual-vänliga. Börja med Super Mario Galaxy eller något sånt, svårt att inte fastna för det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninjaflipp:

Ärligt talat så tycker jag att i princip samtliga spel som har blivit listade här är allt för icke-casual-vänliga. Börja med Super Mario Galaxy eller något sånt, svårt att inte fastna för det.

Det ska vara till PC.. och jag håller med dig till en viss del

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mechersmith:

Nya Tomb Raider är väldigt snyggt fråga är bara om det kanske är lite väll köttigt? tänker t ex på när man dör som laura.

Annars så finns ju konsolspel som zelda,super mario, shadow of the colosus etc

SOm sagt, ska vara PC,, tomb raider ska provas

Permalänk

Jag säger som vissa andra. Mass Effect!
Hitta ett mer gripande spel. Sen kanske hon inte gillar hela Roleplay konceptet, men då finns det alltid alternativ att spela ren action e.t.c. Men kom ihåg att inte sitta bredvid å säga åt henne precis allt hon ska göra, blir ofta ett irritationsmoment då. Ge henne korta effektiva tips när hon behöver, och uppskattaa det hon gör. Hon kanske känner att hon suger bara för det är första gången. Se till så hon förstår och har kul, men inte all info hur allt fungerar på en 1 min dock

Annars kanske The Walking Dead (Telltale games)
Kanske inte den roligaste grafiken så, men helt klart ett spel som ger känslor, påverkan vad du gör, lite action, lite kärlek, lite blod, lite humor

Remember Me är ok.

Fighting action, men inte för mycket. Kanske lite som ett Mirror's edge fast mer slåss.
Det finns en story och den är ganska lätt att förstå sig på.

Tomb Raider (nya)
Jätte bra spel. Känslomässigt och intressant.
Man vill komma vidare. Inte svårt att komma in i heller.

Annars, hur är det med skräck/horror/dra åt helvete läskiga spel ?
Outlast, DreadOut (demo) ,fear 2 ?
Dom talar för sig själv

tack för mig!

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk

Bastion kanske?
Länk till spelet på steam: http://store.steampowered.com/app/107100

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ärligt talat så tycker jag att i princip samtliga spel som har blivit listade här är allt för icke-casual-vänliga. Börja med Super Mario Galaxy eller något sånt, svårt att inte fastna för det.

Får hålla med, överraskande mycket FPS med tanke på önskemålen.

Dock är det ju ruskigt svårt att rekommendera spel baserat på att någon är flicka.

Några idéer ur helt olika genrer, mest baserat på att jag uppfattar det som spel som skulle vara hyggligt lätta att komma igång med:

The Walking Dead http://store.steampowered.com/app/207610
Bastion http://store.steampowered.com/app/107100
Rayman Legends http://store.steampowered.com/app/242550
Lara Croft: Guardian of Light http://store.steampowered.com/app/35130
Brothers http://store.steampowered.com/app/225080
Fez http://store.steampowered.com/app/224760
Anno 2070 http://store.steampowered.com/app/48240

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Just Cause 2? Skyrim? Båda är väldigt bra och har en öppen värld. Inte överdrivet blodiga.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Ja, i princip. Även om du inte gör det så kommer du göra det när du spelat klart trean för att få ett bättre slut
Ettan och tvåan är inte så dåliga som man kan tro. Det ger ett lite mer, komplett spel.

"inte så dåligt som man kan tro" vänta nu här... ettan var det bästa ju (story-mässigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

"inte så dåligt som man kan tro" vänta nu här... ettan var det bästa ju (story-mässigt)

Det är ju 1>2>3, anyday asså!

Permalänk

Om ni äger varsin dator så ni kan lira tillsammans, så är ett hett tips Minecraft.

Det funkar, tro mig.

Permalänk

Jag skulle kunna tänka mig att skänka nån Humble bundle kod "In the name of Love". KOntakta såfall i PM ;D

Permalänk
Medlem

Okami har en stor och öppen värld, är vansinnigt stilistiskt och vackert (upphöjt till fem) och har ganska gott om replay-value, då vissa extras är tillräckligt väl gömda för att missas första rundan. Förutsatt att hon är komplett noob på spel kanske hon inte tycker om stridssystemet (hälften knapptryck, hälften pausa-tiden-och-rita-moves), men det är definitivt värt chansningen.

Plattformarna det finns på är Ps2, Wii och PSN. Du behöver en gammal pansarvagns-Ps3 (slim funkar ej) för att kunna spela Ps2-skivan (eller en Ps2 naturligtvis). Som en sista utväg om du varken har Ps2, Wii eller en gammal Ps3 finns som sagt PSN på Ps3 Slim, men vem vill ha digitala kopior?

Permalänk
Inaktiv

Still, Brothers: A tale of two sons

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

"inte så dåligt som man kan tro" vänta nu här... ettan var det bästa ju (story-mässigt)

Storymässigt ja;) Men det var faktiskt ett helvete att kunna pricka rätt och grafiken är i dagens mått ganska kletig.
2:an är bäst tycker jag. Gryyyyym!

Permalänk

Rayman spelen spelar jag och min lillebror tillsammans, ganska roliga men kanske lite för barnsligt för er

Visa signatur

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag gjorde misstaget att via LoL för min tjej, hon blev så ledsen på communityt att hon la av. svårt att ta folk om man inte spelat länge.

eeh va? man börjar ju på level 1 där alla är fullständigt superkassa så jag vet inte vad du pratar om.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

eeh va? man börjar ju på level 1 där alla är fullständigt superkassa så jag vet inte vad du pratar om.

Ja, men folk är förjävliga där med. LoL communityt är heltruttet rakt igenom.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Josef Fares spel Brothers - a tale of two sons. Ett spel utan något våld men med en gripande berättelse som bara blir bättre ju längre man spelar.

Sista 5 minutrarna säger allt:
http://www.youtube.com/watch?v=lz3EmqraAxc&feature=c4-overvie...

Permalänk
Medlem

Brothers: A tale of two sons.

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Inaktiv

ska ta en titt på det där...

Skrivet av Fettboll:

Rekommenderar Josef Fares spel Brothers - a tale of two sons. Ett spel utan något våld men med en gripande berättelse som bara blir bättre ju längre man spelar.

Sista 5 minutrarna säger allt:
http://www.youtube.com/watch?v=lz3EmqraAxc&feature=c4-overvie...

Skrivet av heaglu:

Brothers: A tale of two sons.

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

Black Mesa!
Gratis!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MyZk0:

Black Mesa!
Gratis!

omgjort halflife?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon217901:

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

Min tjej fastnade för Team Fortress 2 på direkten och vägrar spela andra spel

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Min tjej fastnade för Team Fortress 2 på direkten och vägrar spela andra spel

haha, ja vrf inte, men hon har som krav att det inte bara är skjuta, skjuta och skjuta, ska finna ett mål, en story, ett syfte typ.. Lite panga osv. gör inget bara det inte enbart går ut på det.

Skrivet av dabman:

Hon vill slå dig... Hon sa att sysslor har hon nog med IRL vrf skulle hon vilja göra det virtuellt också?;) haha

Permalänk
Medlem

DayZ? Hon kan skapa sig en egen story.

Förresten, Baldur's Gate: Enhanced Edition kanske?

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3