Är det säkert att köpa bf4 med proxy?

Permalänk
Medlem

Är det säkert att köpa bf4 med proxy?

Jag funderade på att köpa bf4 plus premium med en mexikansk proxy. Tillvägagångssättet är jag säker på men frågan lyder:

Ni som köpte BF3 via en proxy, finns det någon av er eller känner ni någon som fick en varning eller avstängning av erat origin konto?

//Klaz

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Köpte BF3 premium via proxy, fick det borttaget från kontot och pengar återbetalda. Ingen varning eller avstängning eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Köpte BF3 premium via proxy, fick det borttaget från kontot och pengar återbetalda. Ingen varning eller avstängning eller något.

Så dom bara tog bort det? Du fick inga problem med att köpa andra saker sen?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

Så dom bara tog bort det? Du fick inga problem med att köpa andra saker sen?

Det är verkligen inte säkert, om du inte vill riskera att bli av med det, så skulle jag avråda dig att göra det.

Om jag inte minns fel så va det en väldigt stor mängd folk som fick sina premium konton borttagna permanent pga det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Köpte Bf3 premium via Indien utan problem.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Även jag köpte Premium via Indien utan problem.

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Köpte Bf3 premium via Indien utan problem.

Skrivet av Molo:

Även jag köpte Premium via Indien utan problem.

Ni fick inga problem med språk, varningar etc?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Köpte även jag Bf3 premium via Indien utan problem. Funkar utmärkt.
Nej. Har inga problem med språk

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ni fick inga problem med språk, varningar etc?

Nope, spelar än idag dagligen och aldrig haft några bekymmer över huvud taget.

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Köpte även jag Bf3 premium via Indien utan problem. Funkar utmärkt.
Nej. Har inga problem med språk

Det verkar ändå som om att det är ganska säkert? För de som fått de borttaget har blivit återbetalda?
Jag tror nästan att man ska slå till på bf4 + premium, tänker inte lägga ut 1000 kr på bf4 + premium via Sverigie origin

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Det verkar ändå som om att det är ganska säkert? För de som fått de borttaget har blivit återbetalda?
Jag tror nästan att man ska slå till på bf4 + premium, tänker inte lägga ut 1000 kr på bf4 + premium via Sverigie origin

Jo skulle påstå det som säkert har flera vänner som oxå köpte via proxy och ingen har haft några problem. Steam är vad jag vet en annan historia dock.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Jo skulle påstå det som säkert har flera vänner som oxå köpte via proxy och ingen har haft några problem. Steam är vad jag vet en annan historia dock.

Jo, det är väl därifrån man hört de värsta historierna. -Folk som förlorat hela sitt konto

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Det är verkligen inte säkert, om du inte vill riskera att bli av med det, så skulle jag avråda dig att göra det.

Om jag inte minns fel så va det en väldigt stor mängd folk som fick sina premium konton borttagna permanent pga det.

Det där får du nog lägga upp lite fakta på. Antar att du pratar om BF3

Hörde att det var några få iaf för ~2 år sedan som fick sina BF3 samt Premium tillbakadragna.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Så dom bara tog bort det? Du fick inga problem med att köpa andra saker sen?

Eftersom flera andra har gjort det helt utan problem, så kan det ju ha varit proxyn jag använde eller nåt. Inga problem alls efter att dom tog bort det, köpte t.o.m premium igen på ett annat ställe vilket fungerar bra än idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

Det där får du nog lägga upp lite fakta på. Antar att du pratar om BF3

Hörde att det var några få iaf för ~2 år sedan som fick sina BF3 samt Premium tillbakadragna.

Varför? Det va såklart BF3 jag menade. Och per automatik bör detsamma gälla BF4 eftersom det sköts igenom samma speltjänst (origin).

Om du hörde det så vet du att det stämmer. Orkar inte leta upp en gammal tråd ang det bara för att du vill ha fakta på något du redan vet om.... suck

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Varför? Det va såklart BF3 jag menade. Och per automatik bör detsamma gälla BF4 eftersom det sköts igenom samma speltjänst (origin).

Om du hörde det så vet du att det stämmer. Orkar inte leta upp en gammal tråd ang det bara för att du vill ha fakta på något du redan vet om.... suck

Vadå suck.....

Såg du ens vad jag reagerade på i ditt inlägg? det verkar inte så......

Du skrev (överdrev?) att "en väldigt stor mängd" fick sina spel indragna. Så var det väll ändå inte?

EDIT: @TS Jag köpte BF3 + Premium via proxy på Origin och det har fungerar klockrent sedan release. Samma har jag gjort med BF4. Betalade ca: 480sek

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Vadå suck.....

Såg du ens vad jag reagerade på i ditt inlägg? det verkar inte så......

Du skrev (överdrev?) att "en väldigt stor mängd" fick sina spel indragna. Så var det väll ändå inte?

EDIT: @TS Jag köpte BF3 + Premium via proxy på Origin och det har fungerar klockrent sedan release. Samma har jag gjort med BF4. Betalade ca: 480sek

Ok, då tror jag nog att jag slår till, trots den lilla risk som verkar finnas.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Inga problem inte att köpa Battlefield 3 med proxy, de blev dock inte så glada nere i Indien och Mexico när EA höjde priserna pga att så många köpte via proxy. Borde gå att göra samma med BF4, i värsta fall skickar de la tillbaka pengarna och tar bort BF4 från ditt konto.

Permalänk
Avstängd

Köpte också BF4 genom proxy, enkelt och superbilligt. Spelet finns kvar i Origin iaf, så inga problem än sålänge. Men det är ju inte släppt än

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

köpte bf3 genom england proxy och sedan indien proxy för premium, har funkat som det ska.

överväger nu att göra detsamma för mexico viset

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Hej jag undrar hur proxy fungerar.?
Är det något speciellt program eller?

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Hej jag undrar hur proxy fungerar.?
Är det något speciellt program eller?

Så ser det ut för mig i FF: http://gyazo.com/26ce9fc06f0d6092690f850f492895ed.png dock så ska use manual proxy vara ibockat. <- Där har du en mexicano proxy BTW.

Saxat från en annan tråd:

189.254.5.82:8080
Firefox använde jag som browser.

Sen måste du lagra betalningsinformation för att det ska fungera.

Snabbt, du aktiverar proxy, går till origin på spanska (mexico), hittar bf4 standard + premium, och lägger det i kundvagn. Gå till kundvagn, tryck på caja(betala) och du får origin login. Deaktivera proxy. Logga in, du kan ändra språket nu nederst på sidan. Knappa in ditt information, med kreditkort, välj spara betalningsinfo. Det är viktigt, ellers så funkar det inte. Sen bekräfta ordern.

Bf4 visas i origin, och du får kvitto på spanska. Pengarna dras vid release.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Finns det någon som har hört om någon som har fått sitt konto borttaget helt? Då det skulle vart underbart att köpa bf4+Premium via Mexico då jag är lite tveksam att betala cirka 1.1 för att få bf4+premium.'

Edit. Har över 20 spel som är köpta i Sverige och vill helst inte förlora dom spelen jag har och spelar från då och då

Permalänk
Avstängd

Vad kostar det om man köper via Mexico då? bf4 + premium?
Kan ju få det för 679 kr svensk kopia. (bf4+premium)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Vad kostar det om man köper via Mexico då? bf4 + premium?
Kan ju få det för 679 kr svensk kopia. (bf4+premium)

runt 450 kr

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Köpte både BF3 och premium när BF3 släpptes och det gick utmärkt.
Samma sak gjort med BF4 och premium nu :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Så folk använder proxy för att få tillgång till betan redan nu? Går det att använda amerikansk proxy och lira redan i kväll? Även fast man bara har BF3 Premium?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk

Tänkte bara informera om en liknande situation som hände nyligen med xbox live. Ett gäng personer hittade ett sätt att ladda ner vissa spel gratis från xbox live genom att skapa konton i länder dom inte bodde i (i detta fallet Oman), för att utnyttja att dessa länder inte hade en riktig xbox live store och därför visade felaktiga priser.

Liknande fall hade funnits tidigare och microsoft hade aldrig gjort något åt det förutom att stoppa exploitsen när dom hittade det. Men i detta fallet så bannade dom både konsoler och gamertags för dom som blev påkommna. Inte alla som gjorde det blev tagna, men dom som blev det blev straffade väldigt hårt.

Så givetvis finns det risk med att göra såna här grejer, EA har inte gjort något annat än att dra tillbaka köp och ge tillbaka pengarna än så länge (för BF3 premium när det var aktuellt), men dom kan säkert göra mycket värre saker bara dom vill. Dom har ju permanent bannat folk från sina spel bara för dom betett sig otrevligt på deras forum så jag tycker man ska vara medveten om att det finns risker med att försöka hitta kryphål för att köpa spel billigare.

Permalänk

Det är väl inget som är olagligt med att handla genom proxy eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

är inte värt de 250kr man tjänar på att mickla med proxy, det lär ju märkas då mängder med folk köper med proxy, men köp då ej från origin i sverige är ju hutlöst dyrt! fattar inte varför de skall ta oss här i 2an :S ja ska köpa premium från fast2play,,,

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf