Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Nope tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

MSI har en tydligen en mobil-app du kan läsa manualer i. http://www.msi.com/service/msiguide/

Visa signatur

i5 4690K + CM Hyper 212 EVO | ASUS Maximus VII HERO | Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR3 | ASUS GTX 660 Ti | Corsair HX750w | Samsung 840 250GB EVO | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASUS Xonar DGX | ASUS PCE-AC56 AC1300 | Asus 24" LED FreeSync MG248QR | Phanteks Enthoo Luxe | Windows 10, 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicholazinja:

MSI har en tydligen en mobil-app du kan läsa manualer i. http://www.msi.com/service/msiguide/

Får fixa denna app

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluntan:

Får fixa denna app

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske kan fungera:

http://service.msicomputer.com/html/popup/techsup/formviewer....

Har även läst om att ladda ner rätt BIOS, dra över det till en usb, döp om det till AMIBOOT.ROM, (usb i en 2.0 port och formaterat i fat/fat32). Ingenting annat inkopplat.

Sen när du startar håller du ner CTRL+HOME.. startar om efter typ 3min.(som sagt, ingen aning ifall något av det fungerar)

(annars hade jag lätt gått tillbaka till butik och frågat ifall dom kunde göra något)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Enligt manual skall du kunna sätta en jumper till "clear cmos ram", den sitter direkt under cpu, någonstans till höger om lilla batteriet.
Alternativt bara kortsluta dessa 2 pinnar. Se till att datorn är avstängd först - dra ut sladden.
Använder du jumpern så får du sedan sätta tillbaka den.

Om det inte funkar kan du testa att ta ut det lilla batteriet i 15-30min, har för mig att någon blev hjälpt av det.
Se till att datorn är avstängd.

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan610:

Enligt manual skall du kunna sätta en jumper till "clear cmos ram", den sitter direkt under cpu, någonstans till höger om lilla batteriet.
Alternativt bara kortsluta dessa 2 pinnar. Se till att datorn är avstängd först - dra ut sladden.
Använder du jumpern så får du sedan sätta tillbaka den.

Om det inte funkar kan du testa att ta ut det lilla batteriet i 15-30min, har för mig att någon blev hjälpt av det.
Se till att datorn är avstängd.

Har ingen jumper grej funktion men ska ta ut batteriet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Misstänker att de pinnarna sitter skymda av cpu kylaren.

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan610:

Misstänker att de pinnarna sitter skymda av cpu kylaren.

Japp hittade nu, JBAT1 heter den, har ingen jumper men borde räcka med något ledande? Hur gör jag sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Se till att ha dragit ur strömsladden och stäng av nätaggregatet och tryck sedan på powerknappen ett par gånger för att tömma nätaggregatet. Sedan connectar du de två stiften, med en skruvmejsel t.ex., och håller den där i 5-10s, testa sedan att starta datorn.

Du missade min länk i mitt förra inlägg, fin bild av just CMOS jumpern där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Se till att ha dragit ur strömsladden och stäng av nätaggregatet och tryck sedan på powerknappen ett par gånger för att tömma nätaggregatet. Sedan connectar du de två stiften, med en skruvmejsel t.ex., och håller den där i 5-10s, testa sedan att starta datorn.

Du missade min länk i mitt förra inlägg, fin bild av just CMOS jumpern där?

Det kommer inte hjälpa. Det nollställer bara inställningar i bios. Hans bios är korrupt inladdat. Han behöver således ladda in bios på nytt via USB som han har fått tips om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Det kommer inte hjälpa. Det nollställer bara inställningar i bios. Hans bios är korrupt inladdat. Han behöver således ladda in bios på nytt via USB som han har fått tips om.

Japp, märke med det när nollställningen inte funkade. Har fixat en version på USB men får ej filen att ladda vid uppstart, i alla fall vad jag vet då jag fortfarande inte får upp något på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pluntan:

Har tyvärr inget sätt att ladda hem manualen då det är den enda dator jag har

Skickades från m.sweclockers.com

Du sitter ju o skriver här.. så nått mer med internet bör du ju ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke68:

Du sitter ju o skriver här.. så nått mer med internet bör du ju ha

Japp mobilen, gick inte att fixa fram manual där på, förrän någon nämnde msi app där det fanns, nu är problemet att det inte funkar att boota nya bios med usb som den gamla versionen ligger på.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått iordning på ett usb, tror jag, datorn har nu gått i några minuter nu lch har för mig att jag läst någonstans att när ROM filen jobbar så syns inget på skärmen ändå? Är väll bara att vänta & se om den börjar funka eller dör till ett hopplöst fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluntan:

Nu har jag fått iordning på ett usb, tror jag, datorn har nu gått i några minuter nu lch har för mig att jag läst någonstans att när ROM filen jobbar så syns inget på skärmen ändå? Är väll bara att vänta & se om den börjar funka eller dör till ett hopplöst fall

Datorn stängde av sig efter ca 15 minuter, vet inte om jag ska trycka något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluntan:

Datorn stängde av sig efter ca 15 minuter, vet inte om jag ska trycka något?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan prova att trycka på Power on utan usb och se om den vaknar upp nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Du kan prova att trycka på Power on utan usb och se om den vaknar upp nu.

Nope funkade inte , lämnade in moderkortet till där jag köpte det, får väll se vad som händer. Tack för all hjälp ändå, kul att så många svarade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har inte köpt MSI på 15-20 år eftersom jag konsekvent tyckt att Asus är ett attraktivare val

Skrivet av Pluntan:
Skrivet av dabman:

Du kan prova att trycka på Power on utan usb och se om den vaknar upp nu.

Kom bara att tänka på en sak då Multiman nämnde Asus och specialfunktioner. På Asus egna supportforum läste jag för något år sen att på deras moderkort kan man koppla ur all hårdvara så man endast står med ett tomt moderkort. Om man sen ansluter ström från PSU till det, skall fabriksinställningar laddas in när det saknas andra komponenter installerade.

Inte omöjligt att andra tillverkare har denna funktion också, så det kunde varit värt att prova, men nu är det ju försent förstår jag.