BF3 "ERROR, Game disconnected: could not join server."

Permalänk

BF3 "ERROR, Game disconnected: could not join server."

*ungefär 20 sekunder senare*

Varje gång jag försöker ansluta till en BF3-server nu för tiden blir det på det här viset. Vad kan tänkas vara problemet/lösningen?

Att logga in och ut från Origin/Battlelog har inte hjälpt mig än så länge. Det som däremot har hjälpt IBLAND är att först starta BF4-betan, och att därefter stänga ner det och försöka ansluta till någon BF3-server.

Jag kan väl ändå inte vara ensam om det här jäkla problemet..?

Permalänk
Medlem

Det skulle inte förvåna mig om det är så att Origin är överbelastat pga BF4-betan

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Det skulle inte förvåna mig om det är så att Origin är överbelastat pga BF4-betan

En kompis jag spelar med upplever inte de här problemen över huvud taget, så det är föga troligt dessvärre!

Permalänk
Entusiast

Prova att stänga av uPnP, det är vad jag måste göra varje gång jag spelar BF3.
Dock är det ju lite konstigt att det blivit såhär helt plötsligt men det är ju värt ett försök...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Prova att stänga av uPnP, det är vad jag måste göra varje gång jag spelar BF3.

Hur gör jag det, och vad innebär det?

Permalänk

Routern, från Bredbandsbolaget, som vi har här hemma är extremt begränsad gällande vad för saker man kan konfigurera och ändra. Så jag kunde inte göra någonting åt uPnP.

Jag verkar dock ha hittat en fullösning på problemet! Att ansluta till en tom svensk server, först av allt, brukar göra att det faktiskt fungerar att ansluta. Därefter kan man ansluta till valfri server som man vill spela på.

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig tidigare, och då installerade jag om battlelog plugin så fungerade det sen. Dock verkar alla ha lite olika problem med BF3, så det behöver inte fungera för dig med.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk

Har samma problem. Nån som vet hur man löser skiten?

Alltså BF3. Har testat både Chrome och IE

Permalänk
Medlem

4:an är också nere för mig. Har med Origin att göra troligtvis. Störande, när man ser att andra spelar.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Funkade inte i tisdags heller, men däremot en gång i måndags. Det är senaste gångerna jag har kört på ett år.

Permalänk
Medlem

Jag har lidit av detta problem till o från sedan release i både 3:an och 4:an. Det är oftast inget problem man kan fixa själv, utan det man kan göra är att vänta x antal veckor och tilltala sig själv att aldrig mer lägga en enda krona i EA's fickor, sedan fungerar det ibland. Har ni inte testat det än så tillåt alla BF3/4 applikationer samt punkbuster (pbstrA & pbstrB) med 100% rättigheter i Windows brandvägg.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Jag har lidit av detta problem till o från sedan release i både 3:an och 4:an. Det är oftast inget problem man kan fixa själv, utan det man kan göra är att vänta x antal veckor och tilltala sig själv att aldrig mer lägga en enda krona i EA's fickor, sedan fungerar det ibland. Har ni inte testat det än så tillåt alla BF3/4 applikationer samt punkbuster (pbstrA & pbstrB) med 100% rättigheter i Windows brandvägg.

Det är redan ordnat. Har även låst upp en del portar i brandväggen på min router, men är ju helt sinnesjukt många olika som EA ber om att få upplåsta. Förstår inte varför BF skulle behöva så extremt många när alla andra applikationer inte behöver nån eller på sin höjd en.

* Tog bort Adaware så funkade det.