Permalänk

Formatera om

Hej, jag vill gärna formatera om datorn med ett usb minne, har laddat ner "Windows 7 USB/DVD Download tool, men när ja kommer till steg 3 så hittar den inte mitt usb minne, vad är felet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

det är där jag kollade & det står bara hur du ska göra inte ifall man inte hittar usb minnet =p, har gjort detta förut med samma usb minne men funkar inte nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilsson1993:

Hej, jag vill gärna formatera om datorn med ett usb minne, har laddat ner "Windows 7 USB/DVD Download tool, men när ja kommer till steg 3 så hittar den inte mitt usb minne, vad är felet?

När jag installerar från USB brukar jag ha formatet på USB-minnet NTFS. Då hittar jag alltid USB-minnet i Boot Menu. Så formatera om minnet till NTFS och testa igen.

Permalänk

gjorde det nyss, ska jag starta om datorn med usb minnet? eftersom att jag la över filerna via winrrar sen till usb minnet, kunde inte starta datorn med usb minnet när det va FAT32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilsson1993:

gjorde det nyss, ska jag starta om datorn med usb minnet? eftersom att jag la över filerna via winrrar sen till usb minnet, kunde inte starta datorn med usb minnet när det va FAT32

1. Ha filerna på USB-minnet med formatet NTFS.
2. Starta om datorn (med USB-minnet isatt) och när du bootar tryck F8 eller vad det nu säger för att få upp Boot Menu.
3. Välj att boota från USB-minnet.

Permalänk

får göra det i morgon, tack för tipset! har ännu ett problem om nån är sugen på att hjälpa, min fläkt på chassit snurrar inte längre. Felet inträffades när ja skulle starta datorn första gången med usb minnet så pep det till ett par gånger & nån röd lampa började lysa, sen dess har den inte fungerat (den fungerade fel fritt innan ja försöka starta datorn med usb minnet)

Skickades från m.sweclockers.com