Windows 8.1 Pro ISO?

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Pro ISO?

Hej,

Jag har Windows 8 Pro x64 Sv just nu. Jag förutsätter att samma nyckel kommer att fungera på en Windows 8.1 skiva och undrar om någon skulle kunna göra en ISO-fil av sin Windows 8.1 Pro x64 Sv OEM/System Builder- skiva?

Jag gillar inte att uppgradera och helst vill jag slippa köpa ett nytt Windows för att sedan sälja det igen efter att jag bränt en kopia av skivan. (Nya nyckeln blir orörd i och med att jag redan har en)

mvh Micke

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowfang:

Hej,

Jag har Windows 8 Pro x64 Sv just nu. Jag förutsätter att samma nyckel kommer att fungera på en Windows 8.1 skiva och undrar om någon skulle kunna göra en ISO-fil av sin Windows 8.1 Pro x64 Sv OEM/System Builder- skiva?

Jag gillar inte att uppgradera och helst vill jag slippa köpa ett nytt Windows för att sedan sälja det igen efter att jag bränt en kopia av skivan. (Nya nyckeln blir orörd i och med att jag redan har en)

mvh Micke

Du måste uppgradera genom Store. Du kan inte installera 8.1 cleant med en Windows 8-nyckel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Du måste uppgradera genom Store. Du kan inte installera 8.1 cleant med en Windows 8-nyckel.

Kan han visst. Han måste använda en "generic key" under installationen och sedan byta nyckel och aktivera när de instalerat och klart. Har gjort de själv.

Skulle kunna länka en officiel ISO till 8.1 svensk men jag vet inte om de skulle uppskattas av moden

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Så länge jag har en egen nyckel så bör väl inte modden va så kinkig? eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shadowfang:

Så länge jag har en egen nyckel så bör väl inte modden va så kinkig? eller?

Tror nog att dom är det, det är inte lagligt att ladda ner från andra även om du har originalet. Ta kontakt med Microsoft så kan dom nog hjälpa dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shadowfang:

Hej,

mvh Micke

Prova det här.

http://www.winbeta.org/news/how-download-windows-81-iso-using...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Den vill inte ta min nyckel ..... den tycker att min nyckel är fel sort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Tror nog att dom är det, det är inte lagligt att ladda ner från andra även om du har originalet. Ta kontakt med Microsoft så kan dom nog hjälpa dig.

Microsoft säger: Köp en ny licens och sälj sedan den oanvända nyckeln..... omständigt

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, det var sista gången jag betalade för något som Microsoft spottar ut

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Har exakt samma problem, det var sista gången jag betalade för något som Microsoft spottar ut

Men vad är problemet? Jo att ni inte vill göra det som funkar, att uppgradera. Så det är ert fel, inte Microsofts.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Men vad är problemet? Jo att ni inte vill göra det som funkar, att uppgradera. Så det är ert fel, inte Microsofts.

Uppgradera? Jag köpte mitt OEM, om dom föredrar att släppa "uppdateringar" istället för att sälja det löst och sätter käppar i hjulet för oss som gjort det... Så borde dom inte få en krona i min mening.

Bara faktum att när jag köpte windows8 så hade dom inte stöd för GFWL, vilket jag fick vänta på och när jag väl fick det att fungera så fungerar det så bedrövligt dåligt att jag valt att sluta spela flera av mina spel.

Fick tag på ISO som jag ska testa, hoppas min jävla key fungerar till 8.1 installern. Annars var det sista gången jag köpte något från microsoft.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Gör jag som jag beskriver här.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej, du kan inte installera Windows 8.1 med en nyckel från Windows 8. Däremot så går det utmärkt att installera med en generisk nyckel och ändra efter installationen.

Vilket är det sorgligaste jag läst på länge, hur får dom fortfarande sälja win8?!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Det är ganska lätt att lösa ditt problem... ladda ner både installer/downloadern för windows 8 samt windows 8.1. (Den officiella)

Starta den för windows 8, skriv in din produktnyckel.

Stäng sedan ner den för windows 8 och starta den för 8.1.

Nu kommer den att ladda ner 8.1 ISOn istället för 8 och du kan bränna den på valfritt sätt.