När kommer update till BF4, blir så trött...

Permalänk
Medlem

Säkert origin... Har också problem och det fungerar riktigt kasst. Ibland kan man lira flera rundor utan problem alls. sen BAAAAAAAAAAAAAAAAM! krash var 5de minut typ

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag har också haft en hel del problem med krasher. Men sen jag uppdaterade punkbuster, stängde av origin overlay och såg till att ha senaste uppdateringarna för mitt GTX760 så är det bara kanske 1/7 spel som hänger sig. Tidigare hängde det sig 2-3 gånger på en conquestrunda.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Innan serveruppdateringen kraschade mitt aldrig. Nu kan jag inte spela 5min utan att det kraschar.
Kör Ultra men har ej testat lägre inställlning. Känns inte som rätt lösning på problemet.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasRX:

Innan serveruppdateringen kraschade mitt aldrig. Nu kan jag inte spela 5min utan att det kraschar.
Kör Ultra men har ej testat lägre inställlning. Känns inte som rätt lösning på problemet.

Yes, jag hade aldrig problem heller innan. Nu har jag krashat vart enda game sen dess.

Enda problemet jag hade innan var att servrarna gick ner.

Permalänk
Medlem

Är riktigt trött på skiten, senaste kvarten har jag haft 3 krascher. De kan ju bjuda på kommande uppdateringar som kompensation för detta förbannade elände till spel. Som annars är bra i sig men det är det mest ostabila spelet jag någonsin spelat.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

mystiskt att de är relativt tysta? en AAA titel släpps på pc 2013 och är totalt "icke fungerande" åtminstonde en rad att vi jobbar på problemen, visst har läst att de fixat det med servercrasherna men hela spelet är buggat, inte ens SP går spela ... crashar där oxå...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Glöm bara inte att om det krashar gå inte in i server igen för du rensas tidigare stats från servern. Vill man att det ska sparas så får man vänta tills matchen är över och då plingar det till i battlelogg och man får sina poäng. Det verkar som man kan gå in och spela på andra servrar men är inte helt säker så brukar vänta omdet inte är för många tickets kvar.

Permalänk
Medlem

Håll er borta från golmud highway, siege of shanghai och locker conquest large, dom banorna kraschar konstant. Spelar för övrigt enbart CQ/CQ large och domination och samtliga banor förutom de ovan nämnda fungerar hur bra som helst.

EDIT: Golmud highway, Shanghai och locker crashar på CQ large!

Min setup är:

Intel 4570K
8gb Ram
gtx 760 OC @ High 1920x1080

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, ska tänka på om det är vissa banor som kraschar oftare. Ikväll verkar jag inte kunna spela mer än bokstavligt talat 5 minuter åt gången av någon anledning, tidigare har det varit krascher varje eller varannan timme, så att man åtminstone fått lira lite.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Japp börjar bli mer och mer lack, har krashat som fan idag för mig. Jävla skitspel.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

ikväll har det fungerat smärtfritt..helt chokad att jag kunnat lira ett par rundor utan krasch..lirade tills man inte orkade mera o stängde av en stund just nu..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Jag går i tankarna om att reklamera det här spelet. Trist men man får väll ändå inse att det lika gärna bli så att dom inte får till det... Det skulle kunna vara det bästa spelet...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk

Ingen som kommer ihåg hur bf3 var i början? Tror vi får vänta en månad eller två innan det blir fullt spelbart.

Själv har jag inte köpt det än, men är sugen

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Hade jättemycket problem med BF3 när det släpptes, kraschade hela tiden, fick blåskärm etc. Krasherna var pga inställningar i routern, det integrerade ljudkortet och punkbuster. Blåskärmarna var ram-minnena som passade på att ge sig i samma veva. Efter det så funkade det klock. Det jag vill säga med det är att det oftast beror på ens egna inställningar eller hårdvara när det kraschar och krånglar, särskilt när det inte är alla som är drabbade. Skulle det vara spelet det är fel på så måste ju alla få samma fel.

Sitter själv med senaste generationens nvidiakort i sli så det är ju uppbäddat för att krascha men icke, tycker att fyrans release är otroligt stabil jämfört med treans. Men jag förstår er frustration.

Ett litet sidospår: Har upptäckt att spelet käkar mycket RAM, ligger nästan på 5,5-6,5 gig med spelet, battleloggen i chrome och origin!

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

mystiskt att de är relativt tysta? en AAA titel släpps på pc 2013 och är totalt "icke fungerande" åtminstonde en rad att vi jobbar på problemen, visst har läst att de fixat det med servercrasherna men hela spelet är buggat, inte ens SP går spela ... crashar där oxå...

Detta har ju alltid varit ett problem med Dice/EA när det gäller BF-serien. Vill minnas när det blåste som mest gällande BF3 och allt strul, så sa de inte ett skit officiellt, Samma sak med BF2 som de förövrigt också hade en jävla massa strul med. Vet inte riktigt varför det alltid krånglar med just Battlefield spelen? är de odugliga och inkompetenta i största allmänhet?

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Har inte haft en enda krash sedan releasedagen, då det faktiskt buggade en del, jag spelar mest domination/team dm, men även en del rush och conquest, på 64+ playerkartor. Det jag stör mig mest på är när admins får för sig att byta karta mitt uppe i ett spel...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

min krashade senast idag. så vet inte om det bara är hårdvarurelaterat.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceblade:

Håll er borta från golmud highway, siege of shanghai och locker conquest large, dom banorna kraschar konstant. Spelar för övrigt enbart CQ/CQ large och domination och samtliga banor förutom de ovan nämnda fungerar hur bra som helst.

EDIT: Golmud highway, Shanghai och locker crashar på CQ large!

Min setup är:

Intel 4570K
8gb Ram
gtx 760 OC @ High 1920x1080

Tråkigt att dom släpper ett nytt spel och hälften av innehållet är ospelbart pga bugg/krasher

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Ingen som kommer ihåg hur bf3 var i början? Tror vi får vänta en månad eller två innan det blir fullt spelbart.

Själv har jag inte köpt det än, men är sugen

det enda jag kommer ihåg var att origin krånglade första dagen typ vid release..efter det hade jag aldrig några problem med bf3 i huvudtaget. fanns lite små problem med lite små buggar, men inget värre.. inte ens i närheten av hur Bf4 krånglar

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jo men vad fan, för två dagar sedan kunde jag ibland lira i timmar och igår kunde jag MAX spela i 10 minuter. Och jag har inte ändrat min hårdvara, jag har inte bytt drivrutiner. Må så vara att felen beror på viss inkompatibilitet med en del hårdvara och/eller mjukvara men jag ser inte riktigt varför jag ska syssla med felsökning eller varför det är relevant när spelet SKA fungera på dessa datorer.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

verkar ju vara så att det är serverbaserat problem..för på vissa servrar har man lyckast spela i tim..medans på nån annan så kraschar det efter 10min...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Ingen som kommer ihåg hur bf3 var i början? Tror vi får vänta en månad eller två innan det blir fullt spelbart.

Själv har jag inte köpt det än, men är sugen

du är smart du ! köp det då första expansionen kommer för antar vi kommer ej se en skymt av någon patch innan den.. då kostar ju spelet mindre oxå ! jag har slösat 700kr på skiten... kan man inte polisanmäla dom för bedrägeri? sälja en icke fungerande produkt?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Mitt spel har crashat endast 2 ggr på 20h, och då misstänker jag att det är serverns fel..

Enda problemet jag upplever är ljudet som buggar ibland..

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Tjenare, någon som vet när en uppdatering kommer för BF4, spelet crashar hela jävla tiden, blir så arg. man betalar flera hundra kronor för ett spel som inte fungerar, visst jag förväntade mig inte ett spel som är 100% färdigt men herregud, massa bugs, det crashar osv osv.

Kan bara hålla med, att spel har lite buggar eller behöver balanseras är en sak men att spelet krashar stup i kvarten är fan inte acceptabelt. Önska jag kunde lämna tillbaka spelet, nackdelen med PC spel...

Permalänk
Medlem

Spelande en runda obliteration på Operation locker igår. Efter 71 minuter hade motståndarna tillslut lyckats detonera vårt sista objective. Vad händer då? Jo, ingenting. Alla kan springa runt som vanligt, och våra scouts söker efter nästa bomb. Alla på servern kommer överens om att vi ska spränga vårt sista objective och se om det avslutar matchen. Självklart fungerade inte det heller. Inga objectives kvar, men våra idiotiska scouts lyckas ändå hitta någon jävla bomb. Vad ska vi med den till? I alla fall, så kommer admin in på servern, och vi frågar honom om han kan avsluta rundan. Det går någon minut, skärmen blir svart med den där lilla blinkande rektangeln uppe till höger och spelat kraschar. Underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Kan du förklarar hur, eller länka?

Du ska nog läsa hans svar lite bättre först

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Älskar hur poängen från Ribbons fortfarande inte registreras och att många banor saknar ljud känns inte som om det borde vara svårt att hotfixa...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Verkar som många skyller på spelet, utan att testa uppgradera drivrutiner till ljudkortet, gpu, punkbuster och directx med flera.

Sedan jag uppdaterade allt har jag bara fått 2 krasher(1 server och en frös), så troligtvis är det "fel" på era datorer eller något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Älskar hur poängen från Ribbons fortfarande inte registreras och att många banor saknar ljud känns inte som om det borde vara svårt att hotfixa...

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är ju att spelet är långt ifrån färdigt, EA riskerade allt med att pusha ut spelet innan Call of Dogs.
Vi snackar inte någon lätt hotfix som tar 3timmar för någon att fixa utan flera veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Tjenare, någon som vet när en uppdatering kommer för BF4, spelet crashar hela jävla tiden, blir så arg. man betalar flera hundra kronor för ett spel som inte fungerar, visst jag förväntade mig inte ett spel som är 100% färdigt men herregud, massa bugs, det crashar osv osv.

Kör du nVidia?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200