Hur många här installerar faktiskt Catalyst Control Center?

Permalänk
Medlem

Hur många här installerar faktiskt Catalyst Control Center?

Satt och tänkte på det, jag har aldrig använt något i Catalyst Control Center och började tänka hur många andra som faktiskt bryr sig om detta program.

Även alla andra saker som jag inte funnit någon mening med som AMD transcoding, convert etc.

Det räcker ju bra med enbart drivrutinen, hz osv ändrar jag lika enkelt i skärminställningarna.

Personligen installerar jag nu för tiden enbart drivrutinen, inaktiverar alla HDMI ljud saker i kontrollpanelen och har det så rent som möjligt med drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Tror de flesta installerar det eftersom det är det första alternativet man får när man ska hämta drivers från AMD.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jo man hämtar ju hem hela paketet så att säga ifrån http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx oftast, men kan ju välja bort allt förutom själva drivrutinen i installationsprogrammet.

Verkar ju vara överväldigande majoritet som faktiskt installerar Catalyst control center, undrar hur många som aktivt gör ändringar i det däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jo man hämtar ju hem hela paketet så att säga ifrån http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx oftast, men kan ju välja bort allt förutom själva drivrutinen i installationsprogrammet.

Verkar ju vara överväldigande majoritet som faktiskt installerar Catalyst control center, undrar hur många som aktivt gör ändringar i det däremot.

Skapa profiler och inställningar för multiskärms-setup.... That's about it. Är ju typ samma med Nvidias motsvarande.

Sitter säkert folk som gillar Overdrive också.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."