Need for speed rivals fix 30 fps!

Permalänk

Need for speed rivals fix 30 fps!

Tjena sweclockers jag köpte need for speed rivals idag och det är låst till 30 fps. Man kan ju ändra till 60 fps i consolen men då går spelet för snabbt
Någon som vet ifall man kan köra 60 fps med normal speed så inte 20 km/h känns som 200 km/h?
HELP HELP!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexawict:

Tjena sweclockers jag köpte need for speed rivals idag och det är låst till 30 fps. Man kan ju ändra till 60 fps i consolen men då går spelet för snabbt
Någon som vet ifall man kan köra 60 fps med normal speed så inte 20 km/h känns som 200 km/h?
HELP HELP!

Nope, spelet är galet trasigt i den bemärkelsen.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Nope, spelet är galet trasigt i den bemärkelsen.

Kommer dom fixa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexawict:

Kommer dom fixa det?

Tror inte det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Tror inte det.

Det tror jag garanterat att dom kommer göra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Entusiast
Skrivet av H4nsson:

Det tror jag garanterat att dom kommer göra

I concur, inte många speltillverkare som bryr sig om PC längre.

Till TS: Du skulle ha tittat på

innan du köpte

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexawict:

Tjena sweclockers jag köpte need for speed rivals idag och det är låst till 30 fps. Man kan ju ändra till 60 fps i consolen men då går spelet för snabbt
Någon som vet ifall man kan köra 60 fps med normal speed så inte 20 km/h känns som 200 km/h?
HELP HELP!

Vad i hela? Du menar alltså att spelets hastighet skalas med FPS-värdet? Har dom väckt någon kodare från 80-talet eller? Är det så att man inte kan spara heller och att man får börja om helt ifall man misslyckas med något?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Vad i hela? Du menar alltså att spelets hastighet skalas med FPS-värdet? Har dom väckt någon kodare från 80-talet eller? Är det så att man inte kan spara heller och att man får börja om helt ifall man misslyckas med något?

Japp det skalas ned FPS, så 60 fps = 2x speed, 90 fps borde vara 3x speed osv.

Riktigt illa med andra ord.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hotfuzz08:

Vad i hela? Du menar alltså att spelets hastighet skalas med FPS-värdet? Har dom väckt någon kodare från 80-talet eller? Är det så att man inte kan spara heller och att man får börja om helt ifall man misslyckas med något?

Titta igenom videon jag länkade för att få reda på allt om spektaklet

De har inte brytt sig ett skit om PC-porten. Man måste se igenom en lång skara cutscenes varje gång man startar spelet om man inte har klarat den halvlånga "tutorialen" så ja, på sätt och vis är det så!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotfuzz08:

Vad i hela? Du menar alltså att spelets hastighet skalas med FPS-värdet? Har dom väckt någon kodare från 80-talet eller? Är det så att man inte kan spara heller och att man får börja om helt ifall man misslyckas med något?

Det använder Frostbite 3 så jag kan ju inte tänka mig att det skulle vara något svårt att fixa.

Dom måste ha klantat till något från början.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det ett sådan stort problem att den är låst till 30 fps, det verkar fungera bra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Jag tycker inte att det ett sådan stort problem att den är låst till 30 fps, det verkar fungera bra.

30FPS är 30FPS - Det är oacceptabelt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

to unlock 60fps make/edit the game shortcut and add this after the .exe

-GameTime.MaxSimFps 60

vassegooooo x2 speed ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

I concur, inte många speltillverkare som bryr sig om PC längre.

Till TS: Du skulle ha tittat på http://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM
innan du köpte

hahaha skönt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Titta igenom videon jag länkade för att få reda på allt om spektaklet

De har inte brytt sig ett skit om PC-porten. Man måste se igenom en lång skara cutscenes varje gång man startar spelet om man inte har klarat den halvlånga "tutorialen" så ja, på sätt och vis är det så!

Det var fan värre än vad jag trodde.

Jag skulle lämnat tillbaka skiten direkt. Det är som han säger, fullständigt oacceptabelt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Titta igenom videon jag länkade för att få reda på allt om spektaklet

De har inte brytt sig ett skit om PC-porten. Man måste se igenom en lång skara cutscenes varje gång man startar spelet om man inte har klarat den halvlånga "tutorialen" så ja, på sätt och vis är det så!

Man börjar fundera, tror dom på fullt allvar att folk inte vet hur ett NFS serien spel upplägg funkar?

Kikade också på videon, är den 2min långa intro videon låst tills man har tutorial och kan börjar spela på allvar?

Sist men inte minst,har dom höjt åldersgränsen på detta med tanke på uppläggt?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

testa med att stänga av vsync och msaa sådan inställning och kolla

Permalänk
Skrivet av 007onex:

testa med att stänga av vsync och msaa sådan inställning och kolla

nope spelet är låst i 30 fps

Permalänk
Medlem

Testade i 20min sen returnera jag spelet via Orgin. 30fps woot.. Får tebax pengarna nästa vecka. Skönt att man har 24 timmar på sig att bestämma om man tycker spelet är värt eller inte. Så är man osäker köp på Orgin. Tog bara några minuter att fixa returen via formuläret.

Permalänk
Medlem

Förövrigt så är det inte en bugg eller liknande, någon dumskalle som jobbar med NFS förklarade att det var för att man skulle kunna spela med andra spelare i "AllDrive" eller vad skräpet nu heter och då köra med 30 fps för att det var en "duglig experience" enligt honom, så det är inget dom kommer ändra.

Det sista bra NFS som gjordes var NFS Underground 2, resterande har varit skit.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

Förövrigt så är det inte en bugg eller liknande, någon dumskalle som jobbar med NFS förklarade att det var för att man skulle kunna spela med andra spelare i "AllDrive" eller vad skräpet nu heter och då köra med 30 fps för att det var en "duglig experience" enligt honom, så det är inget dom kommer ändra.

Det sista bra NFS som gjordes var NFS Underground 2, resterande har varit skit.

Most Wanted (Båda två) var faktiskt riktigt roliga. Det andra Most Wanted var riktigt härligt på grund av ljudet samt Criterion.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Förövrigt så är det inte en bugg eller liknande, någon dumskalle som jobbar med NFS förklarade att det var för att man skulle kunna spela med andra spelare i "AllDrive" eller vad skräpet nu heter och då köra med 30 fps för att det var en "duglig experience" enligt honom, så det är inget dom kommer ändra.

Det sista bra NFS som gjordes var NFS Underground 2, resterande har varit skit.

NFS Porsche var riktigt bra, sen slutade dom med simulator och började med arcade spel.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så är det några Svenska som gjort spelet. Har för mig jag hörde nått om det på radion. Till och med jobbat på Dice. Men jag är inte 100% säker.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem

Efter NFS Most Wanted (2005) så blev NFS skit

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

I concur, inte många speltillverkare som bryr sig om PC längre.

Till TS: Du skulle ha tittat på http://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM
innan du köpte

Hahaha! Och han har helt rätt. Tittade faktiskt på att köpa detta men inte en chans att jag lirar ett racingspel i 30fps.

(gief Forza PC-version)

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

NFS Porsche var riktigt bra, sen slutade dom med simulator och började med arcade spel.

SIMULATOR???

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Om jag inte minns fel så är det några Svenska som gjort spelet. Har för mig jag hörde nått om det på radion. Till och med jobbat på Dice. Men jag är inte 100% säker.

Spelstudion Ghost i Göteborg till och med.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3