Permalänk

Vad flaskar i mitt system?

Halloj! Jag sitter just nu på en ca 2 år gammal dator som enligt mig hittills har fungerat klockrent. Tyvärr har jag känt att fpsen inte riktigt är "up to par" mot vad jag vill samt att t.ex. Bf4-kartor tar lång tid att ladda. Jag har även intresserat mig för att streama och märker att det tar lite väl mycket på prestandan.

Jag undrar vad som bör bytas ut/ köpas in för att "Rappa upp" systemet lite. Jag har funderat på en SSD och tror det kommer hjälpa mycket, men tror även att grafikkortet kan behövas bytas. Vad tror ni? Uppskattar alla svar!

Systemet:

CPU - Intel i5 2500k - Oklockad, kan klockas utan problem.
MOBO - Asus P8P67 Le Rev 3
GPU - Asus Gtx 560ti
Minne - Corsair vengeance 1600MhZ 8 Gb
Lagring - 1 TB Seagate 7200 RPM
Kylning - Corsair H80

Tack på förhand!

[Edit] Insåg att det antagligen är i fel forum! Ber om ursäkt för det! Flytta gärna!

Permalänk
Medlem

En ssd och ett nytt grafikkort skulle sitta fint i din dator, kanske att du skulle kunna klocka din processor lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En ssd är ett måste! och så ett nytt grafikkort tex gtx 760 kör själv med ett gtx 760 flyter på bra och tyckte priset var helt okej

Visa signatur

SSD: Kingston SSDNow V300 120GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 2GB CPU: Intel Core i5-2320 CPU-kylare: Cooler Master Seidon 120M RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB MOBO: msi p67a-gd65 PSU: Corsair CX 600W Chassi: corsair carbide air 540 OS: Windows 8.1 Pro 64-bit Headset: Razer Black Shark Mus: Razer Black Mamba Tangentbord: Razer Black Widow Tablet: Sony Xperia Z

Permalänk
Medlem

Grafikkortet flaskar så din fps inte blir hög och om du tycker att det är långa laddningstider så är det nog dags för en ssd som andra säger men det är inte ett krav för att spelet ska köra bättre.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

om du även vill streama så måste du nog byta ut din cpu eller överklocka som en galning

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

För snabbare laddning: SSD
För högre generell FPS i BF4 : GPU
För högre prestanda vid streaming: Klocka din CPU ( din i5 står sig ändå svag mot en oklockad i7 när det gäller streamande )

Allt beror på vilka spel du brukar köra, och hur pass intresserad du är av att streama och kanske bli partnered med t.ex. Twitch.

Visa signatur

MSI B75MA-P45 | Silver Power SP-SS500 500W | Intel Core i5-3550 @ 3.3 GHz | Gainward GeForce GTX 780 3GB | Crucial DDR3 1333MHz 8GB | BenQ XL2420T 120Hz | Ducky G2Pro Tenkeyless PBT MX Cherry Brown | Zowie FK1, Zowie MiCO | SteelSeries QCK+ NiP Edition | HyperX Cloud, Razer Hammerhead Pro(in-ear) | DXracer FROST Gaming Chair

Permalänk

Om du vill kunna streama utan att tappa allt för mycket prestanda så skulle jag rekommendera att byta cpu, även om du kan streama med en i5

Annars ssd som du redan har tankar om, och kanske ett nytt grafikort med minst 2gb

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |