Sprucken iPhone 4s - Framsida

Permalänk

Sprucken iPhone 4s - Framsida

Tjenare,

Efter flera ospruckna år med iPhone så var det nu dags, den kände visst för att glida ut ur fickan när jag satt ned på en stol och ser nu ut som följande:

Dold text

Skäms rakt ut för att gå runt med detta och vill få det lagat asap.

Förstår dock inte riktigt vad det är som måste lagas och har också tolkat det som att jag trots att själva LCD'n fungerar felfritt måste byta både LCD & Glas då dessa sitter ihop (?)

Undrar även om det finns några rekommendationer på lagningsställen i Östergötland (Linköping, Norrköping, Motala, Mjölby osv.) och vad detta går på.
Att laga själv är tyvärr inget alternativ, har hört för mycket mardrömshistorier.

Permalänk
Medlem

Om du inte är emot att få piratdelar.. så finns det ett par ställen vad jag vet i Linköping.
Ett ställe ligger i början/mitten på Djurgårdsgatan, där man svänger in mot US har jag för mig.

Det andra stället om det är kvar ligger nere vid resecentrum på Sparregatan.. men är osäker på om denna är kvar.
De lagade iaf. min 3G för ett par år sedan.

Vill du ha originaldelar, så får du nog vända dig till Applestore eller dit du köpte den.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

http://iphonereparation.se annars om du inte hittar

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat själv, men eftersom de fixar telefonen medan du väntar kanske det kan vara värt att prova: http://fix4u.se/
700:- kostar det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Tjenare,

Efter flera ospruckna år med iPhone så var det nu dags, den kände visst för att glida ut ur fickan när jag satt ned på en stol och ser nu ut som följande:

http://i.imgur.com/vgkHiF5.jpg

Skäms rakt ut för att gå runt med detta och vill få det lagat asap.

Förstår dock inte riktigt vad det är som måste lagas och har också tolkat det som att jag trots att själva LCD'n fungerar felfritt måste byta både LCD & Glas då dessa sitter ihop (?)

Undrar även om det finns några rekommendationer på lagningsställen i Östergötland (Linköping, Norrköping, Motala, Mjölby osv.) och vad detta går på.
Att laga själv är tyvärr inget alternativ, har hört för mycket mardrömshistorier.

varför skäms du över att telefonen är trasig ?
japp glas/lcd sitter ihop,

vill du ha original så finns det bara en butik. alla ställen förutom Applestore säljer OEM eller kopior på 4/4s. annars är allt annat bara bättre eller sämre "Refurb"(återvunnen) lcd'n kan vara kopia men är oftast återvunnen original lcd i stora fabriker i kina som gör tiotusentals glas i veckan. sen limmar dom på nytt glas.

har du problem med mobiltäckningen efter att glaset är bytt så är det normalt.
PM om du får problem

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Köpte själv en display på ebay till syrrans iPhone som var smashad. Bytte den själv och det funkar fint, däremot var det extremt pilligt och tog ett par timmar då jag aldrig har gjort det förut. 200kr kostade displayen men är man det minsta osäker tycker jag det är värt att låta någon kunnig byta den!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Inte den lättaste grejen om man inte är van..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Inte den lättaste grejen om man inte är van..

http://www.youtube.com/watch?v=q74uQdl7V6M

Har inte ens en iphone och för någon anledning kollade jag igenom hela videon..vad är det för fel på mig.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Har inte ens en iphone och för någon anledning kollade jag igenom hela videon..vad är det för fel på mig.

Om du vill så finns det tydligen en video där man sätter ihop den också..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Om du vill så finns det tydligen en video där man sätter ihop den också..

hahahahahah , ha en god jul

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Comparerepair? Det är en jämförelsesida för mobilreparatörer.
http://www.comparerepair.se