Snabbaste Android på markanden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Jag köpte LG G2, då mitt krav va att skärm skulle vara störra än SGS3's skärm, tyvärr är inte Nexus 5 sin skärm större(användbar yta), och sedan va ju priset mycket trevligt nu på rea'n, faktiskt billigare än vad Nexus 5 med samma mängd minne kostar för mig i England.

Men LG's launcher är faktisk ennu sämre än Samsung's, ingen trode det va möjligt men så va det, så blev CM 10.2 samma dagen jag hämtade den.

Jag personligen har inte varit så nöjd med en mobil sedan förste gång jag köpte en smartphone, som då va en HTC Desire.

Har haft sedan dess HTC Sensation, HTC One X, SGS3.

Och ja, batteritiden är faktiskt bara underbar!

SÅ kan du leva med LG's launcher eller törs byta rom kan jag rekommendera G2.

Men hur är det med knapparna på baksidan? är dom inte irreterande??

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Det som är mest störande för mig är nog att man råkar komme åt camera linsen hela tiden, sedan har jag bara haft den i 2(3?) dagar, så vet inte riktigt än hur jag kommer att tycka, vad jag har läst så blir man van.. men jag är så nöjd annars, så det får susa!

Till priset tycker jag den va oslagbar, frågan är om det fortfarande är möjligt hitta någon på rea'n? Jag fick köra från GBG till Ullared för att få en..

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Har haft både Sony Xperia Z, Samsung S4 och nu Sony Xperia Z1. Är nöjdast med Xperia Z1. Monster mobil

Permalänk
Skrivet av subtector:

Men hur är det med knapparna på baksidan? är dom inte irreterande??

Oh, nej, man vänjer sig på en vecka eller mindre!

Jag avgudar placeringen av knapparna, det känns helt rätt att ha dem där när man väl vant sig då de är precis där man naturligt vilar fingrarna.

Kan skarpt rekommendera G2!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av subtector:

Är den släppt ännu?

Nja vill helst hålla mig till samma storlek som S4an alltså 5 tum ca.

LG G2an verkar schysst, enda som jag inte gillar är att knapparna är på baksiden och att det inte finns backknapp, menyknapp samt hemknapp framtill som Samsung telefonerna!

Root+Xposed frameworks+xposed g2 = vilka knappar än du vill ha som navigationsknappar plus hälften så stor nav bar, om man vill

Skickades från m.sweclockers.com

Edit; Root är INTE samma sak som custom rom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Root+Xposed frameworks+xposed g2 = vilka knappar än du vill ha som navigationsknappar plus hälften så stor nav bar, om man vill

Skickades från m.sweclockers.com

Edit; Root är INTE samma sak som custom rom.

Då borde det väl gå att göra något liknande på Nexus 5. alltså minska storleken på knapparna?!?!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Om du ska ha de lurar med den bästa hårdvaran så gå in på prisjakt. Klicka i Adreno 330 under GPU och TADA!

Bara att kika!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Men hur är det med knapparna på baksidan? är dom inte irreterande??

Man vänjer sig på bara några dagar. Jag har haft min i en dryg vecka nu och nu stör jag mig på andras telefoner som inte har dem där. Men telefoner som inte har "knock-on" (dvs. nästan alla andra telefoner) är riktigt jobbigt. På allvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Ursäkta om jag är nyfiken, man skall ju inte tro på allt som står på webben, men jag uppfattar iaf anandtech som en rätt solid källa, så vad är det som gör att du tror det är fejk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Då borde det väl gå att göra något liknande på Nexus 5. alltså minska storleken på knapparna?!?!

Du kan välja "immersive mode" också, då försvinner knapparna när du inte använder dom och den aktuella appen kan använda hela skärmen. Bara att swipa lite lätt upp- eller nerifrån så kommer det fram transparenta knappar istället. Bra vid surf tex. Håller man på och meckar med mobilen mycket är det bättre att stänga av immersive mode, eftersom det blir en irriterande fördröjning att vänta på knapparna. Dom sitter också illa till i förhållande till samtalsappen. Kort sagt, bäst att bara slå på när man surfar eller liknande!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av subtector:

Då borde det väl gå att göra något liknande på Nexus 5. alltså minska storleken på knapparna?!?!

Antar det =)! Googla vettja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv en note 3 och den är väll rätt snabb, men valde den främst för det stora batteriet. Om du vill ha någesånär batteri så har väll lgn och note 3 störst standardbatteri, dock inte så mycket att hurra över ändå. Beställde ett 8500mah till note 3 och då blir batteritiden acceptabel, men det blir ju lite tegelsten över det hela.

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z1S är mindre men har även Snapdragon 800 och lika bra kamera som den större Z1.
funderar själv på en sådan, men inte hunnit till någon butik ännu.. får väl bli nästa år.