Fråga angående grafikkortsförlängningskabel

Permalänk
Medlem

Fråga angående grafikkortsförlängningskabel

Hej. Jag har ett nätagg som bara har en grafikkortskabel men det finns två 6+2 pin på en och samma kabel. Jag undrar helt enkelt hur det blir om jag ska köpa en förlängningskabel. Jag har en 8 pin kontakt på mitt grafikkort.

Tänkte köpa denna men hur funkar det att göra om en 6 pin till 6+2 pin? Kommer grafikkortet få sin nödvändiga ström?

Såhär ser det ut just nu.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

ASUS? Följde det inte med en specialkabel i en liten plastpåse i lådan?
Sprang och rev i mina lådor men hittar inte den rackars kabeln men vill minnas att det det var 8 -> 6 + 6
Typ en sån: http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2013/07/gtx-780-dcii-s...
Du har inte kvar den då, så slipper du köpa?
Själv hade jag turligt nog extra uttag på nätagget för flera kablar men jag satt och funderade ett tag på hur det skulle bli...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Du menar att kabeln i nätagget delar sig i två kablar som ett V eller och kan anslutas till två portar antar jag? Det du själv har sagt "... Det finns två 6+2 pin ..." är samma sak som att du kan ansluta till två 8 portar. då borde du även kunna ansluta till en 6 och en 8 port.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Det blev jävligt luddigt men alltså om jag kopplar en 6 pin till en förlängningskabel som har 6+2pin på andra ändan hur går det till? Den kan ju inte förvandla en 6 pin till 8 pin?

Visa signatur

Citera för svar.