Permalänk
Avstängd

Absolut... vi har pratat med Expert butiken i 5:an... och vi ska ordna så Du kan se våra produkter där förhoppningsvis under denna vecka.

Vi har en av våra säljare som kommer åka förbi där imorgon, och eventuellt passa på att lämna några produkter.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Avstängd

Batteritid för MP-200HD är 12 - 16 timmar. Ljudnivån har är låg och vi har idag en uppmätt decibel.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
MP-200SD introducerar denna vecka för våra återförsäljare. MP-200HD introduceras om cirka 10 dagar för våra återförsäljare och kommer kosta kring 3300-3500 kronor (inkl.moms).

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Det var priset på MP-200SD jag var intresserad av...;)

Samt en till fråga: Kommer era spelare att säljas i Finland eller måste jag beställa från Sverige ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

Våra spelare kommer säljas i Finland.... MP-200SD kommer kosta kring 2900 kronor inkl.moms, då ingår 128 MB integrerat minne och 256 MB secure digital kort.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att Jensofsweden inte direkt skäms över det här testet:

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=3108

Permalänk
Medlem

Nej, du har nog rätt Perb, testcentret verkar inte snåla med berömet. Och JOS har uppmärksammat det i sitt suport-forum

Själv funderar jag lite över vad Jens of sweden egentligen har ändrat på MP-100. Den kommer ju från asien ursprungligen men eftersom de håller på att tillverka den själva och har egen pogramvara måste de ju ha ändrat den på något sätt.

Bara jag som tycker Jens borde skaffa en avatar nu när de blivit närapå bofasta här ?

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perb
Skulle tro att Jensofsweden inte direkt skäms över det här testet:

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=3108

MP-100 är en mycket trevlig spelare, men det där var på gränsen...

Är det bara jag som får känslan av att det är en prao eller liknande som skrivit recensionen?

Permalänk
Medlem

JOS MP-100 256MB snart min
*klickar in på www.webhallen.com*

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Avstängd

webhallen.. *suckar*.. dom är nollor...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Vad har det med kvaliten på Spelare att göra?
Dem är billigast hittills av dem jag sett och jag kan hämta ut det direkt i deras butik då det är inne hos dem.

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Avstängd

saken är den att webhallen är till för att bojkottas!.. en principsak.. sen kan man alltid beställa från internet och få billigare!.. Sista jag beställde från komplett.se så fick ajg grejorna dagen efteråt!.. Extremt bra service...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid

MP-100 är en mycket trevlig spelare, men det där var på gränsen...

Är det bara jag som får känslan av att det är en prao eller liknande som skrivit recensionen?

Menar du pga de lite målande beskrivnignarna?
känns robust nog att klubba en säl med.
med en maxvolym som kan ge vem som helst tinnitus

eller för att han är smått euforiskt över spelaren?

Alla verkar ju gilla den helskarpt med undantaget på de medföljande hörlurarna, att mjukvaran är lite seg, samt att volymkontrollen kunde fått vara en egen knapp.

okej då. radioinspelningen är tydligen lite mysko och så är det lite gnäll om att minnet är inbyggt men annars så är det ju hyllningskörer överallt. ack, själv väntar jag bara på att det ska bli tillräckligt varm för att vara utomhus längre stunder så jag kan köpa mig en MP-100

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Hmm ja Testcentret brukar ju vara tråkiga och torra annars

Verkar vara en trevlig produkt! Trevligt med folk från tillverkaren som tar emot feadback också! Tummen upp än så länge

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curse

Menar du pga de lite målande beskrivnignarna?
känns robust nog att klubba en säl med.
med en maxvolym som kan ge vem som helst tinnitus

eller för att han är smått euforiskt över spelaren?

Alla verkar ju gilla den helskarpt med undantaget på de medföljande hörlurarna, att mjukvaran är lite seg, samt att volymkontrollen kunde fått vara en egen knapp.

okej då. radioinspelningen är tydligen lite mysko och så är det lite gnäll om att minnet är inbyggt men annars så är det ju hyllningskörer överallt. ack, själv väntar jag bara på att det ska bli tillräckligt varm för att vara utomhus längre stunder så jag kan köpa mig en MP-100

Jo, jag har själv skrivit en recension av den och den är mycket bra. Jag syftade dock på svenskan och sättet att uttrycka sig på i det testet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katt™
saken är den att webhallen är till för att bojkottas!.. en principsak.. sen kan man alltid beställa från internet och få billigare!.. Sista jag beställde från komplett.se så fick ajg grejorna dagen efteråt!.. Extremt bra service...

Nu är det så att webhallen fortfarande är billigast av dem jag sett som jag sa ovan...

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Avstängd

men ffs, billigt,.. vad är det, några kronor hit lr dit,.. bojkotta dom!.. Jag gillar inte okompetens och/eller okunnighet / dålig försäljarvana! uss uss uss ! ! !.. köp på sekvencia eller datorbutiken eller på komplett.se istället!.. mycket hetare!

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

okej sitter själv och väger mellan en mp100 och en mp200hd men kände mig lite osäker på hur dom låg till storleksmässigt, så med 20 mins simpelt arbete (med måtten från pdf'erna) så slog ja ihop den här lilla jämförelsen:

denna

om måtten(proportionerna snarare) är helt åt skogen/nånting sitter helt fel så kan väl du säga till Jens så jag vet om det här är en någorlunda realistisk jämförelse...

ps. är medveten om att vinkeln inte är den bästa men topdown vinkeln ger ingen känsla av djup ds.

Visa signatur

[size="1"]"Chan-Shen....you killed....my brother...!!!...now...I must KILL you!!!...eat my panda-claw technique...and DIE!!!'"[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katt™
men ffs, billigt,.. vad är det, några kronor hit lr dit,.. bojkotta dom!.. Jag gillar inte okompetens och/eller okunnighet / dålig försäljarvana! uss uss uss ! ! !.. köp på sekvencia eller datorbutiken eller på komplett.se istället!.. mycket hetare!

Tänker inte prösja 100-200 spänn mer bara för att personalen är okunnig

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlemr
okej sitter själv och väger mellan en mp100 och en mp200hd men kände mig lite osäker på hur dom låg till storleksmässigt, så med 20 mins simpelt arbete (med måtten från pdf'erna) så slog ja ihop den här lilla jämförelsen:

denna

om måtten(proportionerna snarare) är helt åt skogen/nånting sitter helt fel så kan väl du säga till Jens så jag vet om det här är en någorlunda realistisk jämförelse...

ps. är medveten om att vinkeln inte är den bästa men topdown vinkeln ger ingen känsla av djup ds.

Rolig idé!

Jag skall förresten köpa en MP-100, 256MB så fort den kommer till Inet i GBG. Det vill säga på måndag, tror ni jag hinner få den snabbare om jag beställer från nätet (webhallen t ex)?? Det vore ju trist om man fick vänta i flera veckor bara för att man beställde ifrån fel butik...

EDIT: Lade till en massa text...

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlemr
okej sitter själv och väger mellan en mp100 och en mp200hd men kände mig lite osäker på hur dom låg till storleksmässigt, så med 20 mins simpelt arbete (med måtten från pdf'erna) så slog ja ihop den här lilla jämförelsen:

denna

om måtten(proportionerna snarare) är helt åt skogen/nånting sitter helt fel så kan väl du säga till Jens så jag vet om det här är en någorlunda realistisk jämförelse...

ps. är medveten om att vinkeln inte är den bästa men topdown vinkeln ger ingen känsla av djup ds.

bra men det hade varit bra om du lagt med någon modul att jämföra med som alla vet hur stor den är en nokia 3310 typ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlemr
okej sitter själv och väger mellan en mp100 och en mp200hd men kände mig lite osäker på hur dom låg till storleksmässigt, så med 20 mins simpelt arbete (med måtten från pdf'erna) så slog ja ihop den här lilla jämförelsen:

denna

om måtten(proportionerna snarare) är helt åt skogen/nånting sitter helt fel så kan väl du säga till Jens så jag vet om det här är en någorlunda realistisk jämförelse...

ps. är medveten om att vinkeln inte är den bästa men topdown vinkeln ger ingen känsla av djup ds.

Proportionerna stämmer bra, om cirka 10 dagar kommer Du kunna se det i verkligen själv

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Avstängd

Själv funderar jag lite över vad Jens of sweden egentligen har ändrat på MP-100. Den kommer ju från asien ursprungligen men eftersom de håller på att tillverka den själva och har egen pogramvara måste de ju ha ändrat den på något sätt.

SVAR FRÅN OSS PÅ JENS OF SWEDEN:

Vi utvecklar idag våra produkter med flera parter i världen. i-BEAD är en av dessa där vi tillsammans utvecklar. Den kommande produkten är även den ett samarbete mellan oss och i-BEAD. Alla våra produkter "brandas" under vårt eget varumärke i Scandinavien, med vår support&service&garanti och exklusiva design. Det är ingen skillnad på vår arbetssätt kontra exempelvis Sony, Philips, Thompson. Dock så arbetar vi helt öppet med våra partners för att snabbare anpassa oss till markanden.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

jens: ni kan inte skicka mp100an och mp200hd'n till någon affär i uppsala? skulle vara kul att klämma lite på'n

Permalänk
Avstängd

Vi ringer upp några affärer i Uppsala idag och ser till att våra produkter kommer finnas på någon butik, vi återkommer snart. I vilket fall som helst kommer definitivt Expert ha dem inom en kort tid.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

Pratar vi Expertbutiker i hela landet då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Våra spelare kommer säljas i Finland.... MP-200SD kommer kosta kring 2900 kronor inkl.moms, då ingår 128 MB integrerat minne och 256 MB secure digital kort.

Vilka butiker kommer man att hitta dessa hos (i Finland då)?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

MP-200SD

Vad är det för spelare som ligger under MP-200SD och har lite rundare former? Den ligger som bild nummer "2" på er hemsida.

Visa signatur

Life is a bitch, then you die.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Vi ringer upp några affärer i Uppsala idag och ser till att våra produkter kommer finnas på någon butik, vi återkommer snart. I vilket fall som helst kommer definitivt Expert ha dem inom en kort tid.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

supernajs

Permalänk
Medlem

Detta kan ju vara intressant om man vill kunna ladda den på resan:

Jens: Kommer man kunna köpa detta tillbehör från er med?

Permalänk
Avstängd

ABSOLUT !, vi håller just på att diskutera en ytterligare modell med våra partners, vi kommer lägga ut alla tillbehör under helgen.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden