Permalänk
Medlem

Jens of Sweden

Jag uppskattar väldigt mycket era tankar på att släppa mjukvaran som Open Source. Ville bara säga det

Det jag undrar är om det kommer vara lika flexibelt med firmwaren på MP200-HD:n? Eller är det samma firmware på alla spelare? Jag är bara intresserad av att få ogg-stöd i denna när den kommer ut för jag funderar allvarligt på att köpa den.

Finns det stöd för operativsystemen GNU/Linux, FreeBSD och Mac OS X för spelarna också? Eller är detta mera "untested"?

Tack för att ni lyssnar på era kunder så bra.

Permalänk
Avstängd

Angående batteriet
-------------------------
Ett enkelt sätt att ladda ett batteri är att påföra batteriet ström från en spänningskälla antingen USB, extern laddare eller cigarett laddare. Detta sätt är källan till att batterilivstiden begränsas som alla känner till.

Ett betydande bättre laddningssätt är att styra laddningsströmmen via "mikroprocessorn". Av detta skäl har vi lagt in en automatiskt urladdning av batteriet efter en fast tid, i detta fall 3 timmar MEN !!!!

Batteriet laddas ur endast 1% av kapaciteten efter 3 timmar, men det återstår alltid 99%. Detta innebär att det spelar ingen roll om man laddar 3 timmar, 20 timmar, 100 timmar. Batteriet är alltid full-laddat.

Detta har vi gjort för Er skull samt för att öka livslängden på batteriet och för vår egen skull för inte få framtida reklamationer. SUPER LÅNG LIVSLÄNGD ALLTSÅ !!!

Linux, FreeBSD och MacOS
---------------------------------
MP-100 stödjer Linux, FreeBSD och MacOS helt utan drivrutiner, plugga in och kör !

Firmwaren på MP-200HD kommer vara enormt flexibel, man kommer kunna lägga in bakgrundsbilder m.m, precis som en mobiltelefon.

OGG Vorbis stöd
---------------------
Vi jobbar på OGG stödet men det är mycket jobb

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

Jag känner mig otroligt sugen på MP-200HD, den ser så otroligt läcker ut, men tyvärr så hittar man ingen information om den alls (förutom måtten och dylikt) och jag måste säga att jag blir lite orolig av inläggen ovan, mjukvaran verkar ju vara långt ifrån färdig.

Hur länge dröjer det innan MP-200HD finns till salu och mjukvaran anses 100% fungerande (känns som att det inte är för mycket att kräva från en mp3-spelare)?

Tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Den är klar i mitten på mars. Vi är på väg med mer information under denna vecka.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

Jens!!!

går det att spola o låtarna?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

aGGe!: Ja, det går att spola

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

En löjlig fråga till bara, angående MP-200HD, antar att ert loggo finns på den någonstans, står det då "JOS" eller "Jens Of Sweden"? Och isf, går den att få utan?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Visst, om Du betalar 500 kronor i tillägg så är det möjligt.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Visst, om Du betalar 500 kronor i tillägg så är det möjligt.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

kommer d gå att ändra uppstartningsloggan själv?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

tjena jos team asså ville säga att spelaren e mycket najz! men 2 minus.. hörlurarna ska inte sitta ihop med bältet som e runt halsen det ska va separat .. så om man byter och vill ha den på halsen ska man ha dom hängandes då eller? sen att det inte är ett batteri man kan byta också .. lite jobbigt om man ska resa och batteriet är slut.. då får man leta upp en dator .. men annars e den helt ok! // mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

nino: det följer ju med eh halsband utan hörlurar som man använder om man byter lurar.

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt, det finns alltså ingen profisonell recension på Jens of Sweden mp3:spelarna än?

Permalänk
Avstängd

2pac:

M3 och Interworld är färdiga med sina recensioner och kommer i full upplaga i nästa nummer. Testcentrat på IDG testar även samt även PC World i Norge och Hardware.no.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Avstängd

Batteriet:

Vi kommer lägga upp tillbehören så snart som möjligt på websiten. Vi har ett batteripack med vanliga batteriet som laddar det laddningsbara som man kan använda på resande fot.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Har jag förstått det rätt, det finns alltså ingen profisonell recension på Jens of Sweden mp3:spelarna än?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
2pac:

M3 och Interworld är färdiga med sina recensioner och kommer i full upplaga i nästa nummer. Testcentrat på IDG testar även samt även PC World i Norge och Hardware.no.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Personligen tycker jag att ex. M3 och Interworlds recensioner inte kan kallas recenensioner. De tare endast upp finesser och klagar på saker som oftast beror på att de inte har kompetensen och inte kan konfigurera produkterna rätt. Lägre nivå än deras recensioner får man leta efter. De skriver alltid fel på Mbit och MByte på minst ett ställe i tidningen.

Visst, de är trevliga att läsa för att se nya produkter då de har fina bilder och lätt beskriver produkterna. Det är förvånansvärt att de får såpass mycket och dyra demo ex.

Tacka att det finns folk som kan testa en produkt riktigt såsom Sweclockers och 64Bits.

Så, 2Pac, vad är en professionell recension för dig? En som skrapar lite på ytan och inte vet skillnaden på Mbit och Mbyte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Personligen tycker jag att ex. M3 och Interworlds recensioner inte kan kallas recenensioner. De tare endast upp finesser och klagar på saker som oftast beror på att de inte har kompetensen och inte kan konfigurera produkterna rätt. Lägre nivå än deras recensioner får man leta efter. De skriver alltid fel på Mbit och MByte på minst ett ställe i tidningen.

Visst, de är trevliga att läsa för att se nya produkter då de har fina bilder och lätt beskriver produkterna. Det är förvånansvärt att de får såpass mycket och dyra demo ex.

Tacka att det finns folk som kan testa en produkt riktigt såsom Sweclockers och 64Bits.

Så, 2Pac, vad är en professionell recension för dig? En som skrapar lite på ytan och inte vet skillnaden på Mbit och Mbyte.

En professionell recension borde väl göras av en hifi-kille i så fall inte en data kille eller en mobil kille.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp

En professionell recension borde väl göras av en hifi-kille i så fall inte en data kille eller en mobil kille.

Beror helt på ur vilken synvinkel man vill ha en recension. Jag vill ha en recension där funktioner och hårdvara granskas kritiskt samt pedantiskt. Detta tycker jag ex. sweclockers recensioner ofta innehåller.

Om du vill ha en recension av en HIFI-KILLE, vänd dig till dess media. Jag är mer intreserad av hårdvaran och nöjer mig faktiskt med deras objektiva bedömning av ljudet.

Permalänk

Ni skriver att man kan bli av med "JOS loggan" på mp3 liraren om man kastar in 500 extra.....kan man få en valfri logga för dessa 500, för det vore otroligt tufft att ha en mp3 lirare där det står ex "HackKyckling"!

Visa signatur

Year of the chicken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Beror helt på ur vilken synvinkel man vill ha en recension. Jag vill ha en recension där funktioner och hårdvara granskas kritiskt samt pedantiskt. Detta tycker jag ex. sweclockers recensioner ofta innehåller.

Om du vill ha en recension av en HIFI-KILLE, vänd dig till dess media. Jag är mer intreserad av hårdvaran och nöjer mig faktiskt med deras objektiva bedömning av ljudet.

Du har väl den främst för att lyssna eller? tanka filer fram och till baka? jaja man gör som man vill men jag tycker ljudet är det viktigaste och själva systemet men hur menar du att hifi-bög skulle vara sämre på att kolla på härdvaran?
hade nog varit bättre om ljud och bild eller något sånt testa och mätt upp fint.

Permalänk
Medlem

Hmm, riktiga "hifi-bögar" tar nog inte i mp3-spelare med tång...

Permalänk
Avstängd

Hacky: Visst är det möjligt, 950 kronor så får Du det Du vill på spelaren.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

era priser på loggobyten är ganska saftiga

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon skillnad på MP200SM och MP200SD?

Typ den ena är rund ?

Eller så kör man på en MP200HD, den verkar riktigt fin. Undrar bara om det finns bättre bilder på den? Den ser ju skitsnygg ut fan snyggare än iPOD (!) men ska bli kul att se den på testbänken.

Ang. MP100 fattar jag inte hur ni kan tycka den är dyr, den är ju tok-billig ju? En iRiver är ju 10-20% dyrare. Visst är MuVon lite billigare men den saknar ju en hel del som JOSen har, och det faktum att JOS spelaren dyker upp som en hårddisk är ju en extrem fördel. Jag gissar på att det blir så på den där HDD spelaren också.

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
era priser på loggobyten är ganska saftiga

instämmer. Å andra sidan måste någon ändra i produktionen så att något ex blir annorlunda. lär nog kosta en del...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

MP-200SM har en slot för Smart Media minne och
MP-200SD har en slot för Secure Digital/Multimedia minne

Prismässigt kommer MP-200SD vara mer attraktiv eftersom det ingår ett 256 MB Secure Digital kort plus det integrerade minnet på 128 MB.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

Jens of Sweden: Kommer MP-200HD kräva speciella drivrutiner eller kommer den funka som MP-100?

Visa signatur

Per molestias eruditio oderint dum metuant

Permalänk
Avstängd

Kommer fungera precis som MP-100 :-), under förutsättning att man använder ett operativsystem med USB-drivrutiner (USB storage devices).

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

JENS!!!!!

kommer det att vara möjligt att ändra startloggan själv. i framtiden?

alltså via datorn ..

tex att man kan rita en viss del av skärmen x*x pixlar..

skulle vara JÄVL*GT häftigt.. att kunna persnoligsera den

Visa signatur

|
|

Permalänk
Avstängd

När det gäller MP-200HD är det möjligt.... men inte ännu på MP-100 :-).... men håll ut ... kanske något som bör läggas till

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Ett flash minne på 512 MB som används i iRiver iFP modellerna är idag mycket dyrt, det är just därför vi inte anser det lönsamt att släppa en 512 MB modell utan istället satsa på en modell som går att expandera själv samt en modell med hårddisk.

ok, men kommer det i framtiden komma ut en 512mb spelare i MP-100 storlek? då menar jag att minnen har blivit billigare.