Permalänk
Avstängd

Absolut, det rör sig bara om minnespriset. När minnespriser sjunker anpassar vi produkterna till större minnespriser.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Avstängd

Vilken är bäst iriver eller mp-100 det kostar ju lika mycket tycker att iriver verkar ha ett bättre hölja av metall medans mp-100 verkar plastig att den blir sliten efter lång tids avnändning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
Vilken är bäst iriver eller mp-100 det kostar ju lika mycket tycker att iriver verkar ha ett bättre hölja av metall medans mp-100 verkar plastig att den blir sliten efter lång tids avnändning

mp-100 är betydligt billigare än iriver.
checkade nyss pricerunner och här är några jämförelser:

iRiver iFP-180T (128mb) kostar 2295kr
JOS MP-100 128MB kostar 1795kr
jos är 500kr billigare

iRiver iFP-190TC (256mb) kostar 2995kr
JOS MP-100 256MB kostar 2245kr
jos är 750kr billigare

Permalänk
Hedersmedlem

Iom att JOS spelaren dyker upp som en portabel hårddisk så känns iRiver'n ganska överkörd idag. En JOS MP100 är den ultimata blandningen av en iRiver och en MuVo.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Avstängd

hur kan den jämföras mot Labs NEX IIe då? bättre eller sämre?

Permalänk
Avstängd

varför ingen JOS så stödjer Compact Flash I och II eller IBM Microdrive?

Permalänk
Medlem

Labs NEX IIe är ju större, och om man vill ha en stor så väljer man istället en mp3spelare med hårddisk.

Permalänk
Avstängd

Brevmapp:

MP-100 är konstruerad i en lackad plastkonstruktion för lång livslängd. Panasonics GD87 (mobiltelefonen) påminnner om samma plast konstruktion. Lacken ger en metallkänsla och känns absolut inte plastig.

iRiver är gjord ungefär på samma sätt.

Titta gärna in hos någon av våra återförsäljare (kolla på vår web) så märker Du själv att enheten inte känns plastig.

Om Du inte hittar nån återförsäljare i din trakt, så e-maila oss så skickar vi produkter till en butik i Din stad.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Avstängd

IBM Microdrive är idag en extremt dyr produkt i jämförelse med konventionell lagringsmedia. Vi har därför i vår serie - Expandable - valt att stödja Secure Digital (SD) och multimedia kort eftersom dessa kort används i stor utsträckning i digitalkameror och andra enheter. De ligger bra i pris och tillgängligheten är idag stor på SD-kort.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Hedersmedlem

Men CF är ändå betydligt billigare än SD-kort, samt används de i en viss utsträckning på t.ex digital kameror..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

jos, ingen info om MP200HD än?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi tillverkar just nu själva chassi detaljerna som är klara kommande veckan. Vi kommer skicka dessa till vår forograf och tryckeri som kommer göra bilder som kommer ut på webben.

Menar Du mer teknisk info ?

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

Ja tack, allt möjligt. Kolla på t.ex. www.apple.se/ipod , vill gärna se "screenshots" på användargränssnittet osv.

Eftersom jag förmodligen inte kommer att vänta tills den kommer till affärerna här uppe i Östersund, utan - vid evetuellt köp - kommer att beställa den online, så vill jag ha så mycket info om den som det bara går..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

nja att påstå att secure digital skulle vara billigare så vet jag inte vad ni tittat men som jag kan uppfattade är SD dubbelt så dyrt som CF

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

skulle vilja Läsa lite Mer om MP200HD

om vad man kan göra me den o vad den kostar osv

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
skulle vilja Läsa lite Mer om MP200HD

om vad man kan göra me den o vad den kostar osv

Kan avslöja så mycket som att ModdZone kommer att recensera också den inom en snar framtid

Säkerligen andra sidor också, kanske swec?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid

Kan avslöja så mycket som att ModdZone kommer att recensera också den inom en snar framtid

Säkerligen andra sidor också, kanske swec?

ahh ok..
vill ju veta om man kan lira mp3 o hur stor den e .. om den passar att ha när man joggar eller promenerar..
eller om den e för klumpig
..

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

www.rbmods.com också troligtvis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid

Kan avslöja så mycket som att ModdZone kommer att recensera också den inom en snar framtid

Säkerligen andra sidor också, kanske swec?

Permalänk
Medlem

MP200HD skulle ju kosta ~3300 inkl. moms

skulle vilja se lite bilder på den jämför med t.ex en snickers eller något annat som man vet storleken på.

Permalänk

JOS-team:

Kommmer "MP-200SD" att introduceras samtidigt med MP-200HD eller kommer den tidigare ? Och i vilken prisklass kommer den att ligga ?

//Tacksam för svar.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

MP-200SD introducerar denna vecka för våra återförsäljare. MP-200HD introduceras om cirka 10 dagar för våra återförsäljare och kommer kosta kring 3300-3500 kronor (inkl.moms).

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Medlem

jensofsweden: Tänkte bara höra med dig/er om du vet när ni får iväg MP-100 256 MB till återförsäljarna.
Tröttnat rätt friskt på att sitta och lyssna på skolungdomarna när jag åker buss till flickvännen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

Vi är på väg till CeBit imorgon bitti, och kommer skicka enheter under torsdagen. På fredag borde samtliga återförsäljare ha enheter hemma.

Vi sålde ut hela 128MB lagret under 4 dagar (förra veckan) och i och med detta tog våra anodiserade aluminiumrör slut så vi har en storskalig produktion i Tyskland som kommer upp imorgon.

Så på fredag, eller måndag nästa vecka kan Du njuta under bussturen... Du duger hoppas vi....

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Vi är på väg till CeBit imorgon bitti, och kommer skicka enheter under torsdagen. På fredag borde samtliga återförsäljare ha enheter hemma.

Vi sålde ut hela 128MB lagret under 4 dagar (förra veckan) och i och med detta tog våra anodiserade aluminiumrör slut så vi har en storskalig produktion i Tyskland som kommer upp imorgon.

Så på fredag, eller måndag nästa vecka kan Du njuta under bussturen... Du duger hoppas vi....

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Hej!

Jag har spanat lite på MP200-HD och nu står valet mellan en Creative ZEN och eran MP200-HD.

Jag skulle gärna vilja ha lite fler bilder på den än vad som finns på hemsida.

Medföljder det extern laddare eller följer det enbart med USB-kabel som laddning kan se igenom?

Jag skulle även vara tacksam om man kunde få tag på till denna lilla skapelse.

Till sist, varför ska jag köpa en MP200-HD istället för en Creative ZEN? :).

Skicka gärna ett mail eller svara i forumet.

Permalänk
Avstängd

Hej Tomten

Varför ska Du välja vår produkt.......

1) Designen
2) Prisnivån
3) Alltid support & glada människor att kommunicera med, snabb responstid !
4) Vårt filsystem använder FAT16/32, fungerar även under alla möjliga OS
5) Grafisk 160x240 pixlar STN display
6) Spännande möjligheter till inställningar, bakgrundsbilder m.m
7) Lång batteritid

Till MP-200HD medföljer USB, PS/2 och extern laddare.

Bilder är på G, och vi kommer denna vecka kunna publicera de slutgiltiga bilderna på chassi kontruktionen. Vår kontrakterade fabrik kommer arbeta med högtryck framöver med att konstruera MP-200HD.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensofsweden
Hej Tomten

Varför ska Du välja vår produkt.......

1) Designen
2) Prisnivån
3) Alltid support & glada människor att kommunicera med, snabb responstid !
4) Vårt filsystem använder FAT16/32, fungerar även under alla möjliga OS
5) Grafisk 160x240 pixlar STN display
6) Spännande möjligheter till inställningar, bakgrundsbilder m.m
7) Lång batteritid

Till MP-200HD medföljer USB, PS/2 och extern laddare.

Bilder är på G, och vi kommer denna vecka kunna publicera de slutgiltiga bilderna på chassi kontruktionen. Vår kontrakterade fabrik kommer arbeta med högtryck framöver med att konstruera MP-200HD.

Bästa hälsningar

Teamet på Jens Of Sweden

Låter finemang. Underbart att det inte snålas med att endast skicka med USB-laddare :).

Får bli att åka till InetData och kolla på den när den kommer in och ev. köp samt hårdtest av den om köp blir av :).

Hör av mig till er om jag har något att anmärka på sen

Även fint att ni tar er tid att svara här. Det ger iaf. mig mer förttroende för er som företag. Jag har iaf. fått bilden av att ni har bra support som svarar snabbt och bryr er om kunderna och svarar på deras frågor.

EDIT; Kom på ett par frågor till.

-Hur lång är batteritiden?
-Kan man plugga in den i en dator eller krävs det att man installerar divrutiner?
-Dyker den upp dom portabel hårddisk som man kan dra över saker låtar/bilder/filmer etc. bekvämt?
-Frågar för säkerhets skull, stöder den även USB 1.0
-Hur är ljudnivån, vissa spelare ex. MD kan spinna upp och låta etc. Har denna något surrande ljud eller liknande och är den relativt tyst? Kanske löjlig fråga, men är man pedant så är man :D.

Permalänk
Medlem

fungerar spelarna från Jens Of Sweden på nforce2 modekort? Jag köpte en muvo men den vägrar fungera på mitt epox 8rda+ så jag ska lämna tillbaka den. Funderar på en MP-100.

Visa signatur

Amd 64 2800+ @ 3000+ | Sapphire Radeon 9800 Pro | Msi K8N nForce 3 | 256mb pc3200

Permalänk
Avstängd

hur lång batteritid kan man räkna med på mp-200HD?
ljudnivå?

Permalänk
Medlem

Kan man hoppas på att någon Expert-butik i Göteborg kommer ta in era produkter?