Permalänk
Medlem

Körkort

Har någon några tips om att öka chansen för att ta körkortet i uppsala? jag har redan kuggat på både teori och uppkörning en gång var. jag har bokat om en månad efter ungefär och börja känna att jag har tappat känslan(körning) och utan praktik. tog 23 lektioner på trafikskola då men var helt onödigt för de sög och ville ba ha pengar om ni förstår. så om ni kan säga något som kan öka chanserna, t.ex vilken ort i närheten av uppsala kan vara bättre och vilka saker är absolut viktigaste när jag är på förarprovet som jag måste tänka på när jag kör. Jag vet ej, säg bara något bra är ni snälla.

Permalänk
Medlem

Gör tester på trafikskolans datorer och va helt lugn plus kör som alla dina medtrafikanter är idioter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Gör tester på trafikskolans datorer och va helt lugn plus kör som alla dina medtrafikanter är idioter

jag läser på både pärm och data så det kommer jag nog klara den här gången men det är uppkörningen som jag oroar mig för, och behöver bra tips och råd på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

jag läser på både pärm och data så det kommer jag nog klara den här gången men det är uppkörningen som jag oroar mig för, och behöver bra tips och råd på

Du har inte möjlighet till köra bil hemma?

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Du har inte möjlighet till köra bil hemma?

Nej :/ det är det som är knas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

Nej :/ det är det som är knas

Svår sits du har, men fråga bilskolan om du får köra "inför" uppkörning?

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zatacka:

Har någon några tips om att öka chansen för att ta körkortet i uppsala? jag har redan kuggat på både teori och uppkörning en gång var. jag har bokat om en månad efter ungefär och börja känna att jag har tappat känslan(körning) och utan praktik. tog 23 lektioner på trafikskola då men var helt onödigt för de sög och ville ba ha pengar om ni förstår. så om ni kan säga något som kan öka chanserna, t.ex vilken ort i närheten av uppsala kan vara bättre och vilka saker är absolut viktigaste när jag är på förarprovet som jag måste tänka på när jag kör. Jag vet ej, säg bara något bra är ni snälla.

Uppenbarligen ville dem inte bara ha pengar av dig då du inte klara uppkörningen även efter dom gett sitt godkännande för din uppkörning.
Det räcker kanske inte med 27 lektioner eftersom du inte kan köra hemma. Det är väldigt individuellt hur många man måste ta. Det är bara fortsätta kämpa så kommer du få det tills sist.

Permalänk

Mindre håla är att rekommendera, köping och Arboga har trafikskola nära tågstationen och är riktigt små hålor, lätt att klara på första uppkörningen

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatacka:

Värt att hålla i åtanke är ju också att du bör klara av uppkörningen i Uppsala om du sedan har tänkt köra i Uppsala. Om du kuggar på uppkörningen är det ett tecken på att du inte kör trafiksäkert, och behöver mer övning innan du kan släppas ut i trafiken utan skyddsnät - både för din och andras säkerhet.