Växla kryptovaluta!

Permalänk

Växla kryptovaluta!

Hej!
Är lite ny med kryptovalutor men har mineat ett tag nu och känner att när jag vill sälja min valuta och nu undrar jag vilken väg man ska välja för att växla Dogecoin till sek? har sett sidor som cryptsy men fattar inte riktigt hur dessa fungerar. Lite vägledning hade uppskattats i denna jungel av valutor.

Permalänk
Medlem

1. Föröver till cryptsy
2. Växla DOGE > LTC
3. Har aldrig sålt min LTC på cryptsy (använder mig av BTC-e.com)
4. Skicka från cryptsy till BTC-e.com
5. Välj bland alla utbetalnings alternativ.

Eller så säljer du LTC på sweclockers/blocket liknande.

Visa signatur

i7 6700k @ 4.6 GHz | 16GB DDR4 3866Mhz Trident-Z | ASUS 1080 Ti @ 2050MHz | ASUS z170-Deluxe | Samsung PRO 256 GB | Acer x34a 100hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av flwsterB:

1. Föröver till cryptsy
2. Växla DOGE > LTC
3. Har aldrig sålt min LTC på cryptsy (använder mig av BTC-e.com)
4. Skicka från cryptsy till BTC-e.com
5. Välj bland alla utbetalnings alternativ.

Eller så säljer du LTC på sweclockers/blocket liknande.

Okej! Det är alltså så lätt, tackar! Undrar bara, skulle du rekommendera BTC-e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flwsterB:

1. Föröver till cryptsy
2. Växla DOGE > LTC
3. Har aldrig sålt min LTC på cryptsy (använder mig av BTC-e.com)
4. Skicka från cryptsy till BTC-e.com
5. Välj bland alla utbetalnings alternativ.

Eller så säljer du LTC på sweclockers/blocket liknande.

Dold text

Jag ska också ta ut lite bitcoins, har skickat mina slantar till FYB-SE. Nu ligger dom där men jag förstår mig inte på konceptet.

På uttags sidan får man fram följande.

Dold text

Vadå mängd SEK? Jag vill ju sälja mängden bitcoins, inte sitta och räkna hur mycket det är värt i Svenska kronor.
Eller gör jag fel?

Finns det någon som kan räta ut mina frågetecken?

________________________

Skulle jag däremot betala ut via BTC-e så förstår jag inte riktigt där heller.

Vilken "bank" ska jag välja för att skicka usd till mitt svenska konto? Pyapal hade varit smidigast men med ett minsta belopp på 500 usd faller det bort.
Sen vad betyder "purse"? Handväska?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:
Dold text

Jag ska också ta ut lite bitcoins, har skickat mina slantar till FYB-SE. Nu ligger dom där men jag förstår mig inte på konceptet.

På uttags sidan får man fram följande.

Vadå mängd SEK? Jag vill ju sälja mängden bitcoins, inte sitta och räkna hur mycket det är värt i Svenska kronor.
Eller gör jag fel?

Finns det någon som kan räta ut mina frågetecken?

________________________

Skulle jag däremot betala ut via BTC-e så förstår jag inte riktigt där heller.

Vilken "bank" ska jag välja för att skicka usd till mitt svenska konto? Pyapal hade varit smidigast men med ett minsta belopp på 500 usd faller det bort.
Sen vad betyder "purse"? Handväska?

Det är exakt detta jag är rädd att stöta på och jag har tyvärr inte tillräckligt i ämnet för att kunna svara på något angående detta. Vi får se om vi får in någon kunnig i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Skulle jag däremot betala ut via BTC-e så förstår jag inte riktigt där heller.

Vilken "bank" ska jag välja för att skicka usd till mitt svenska konto? Pyapal hade varit smidigast men med ett minsta belopp på 500 usd faller det bort.
Sen vad betyder "purse"? Handväska?

Du fyller i uppgifterna för din bank samt till kontonummer, dvs.

Benificiary Name:
IBAN:
SWIFT:
Benificiary Address:

Name Of Bank:
Bank address:

Glöm inte att BTC-e tar ut en avgift på 100€ för banköverföringar.

Glöm heller inte att redovisa era vinster till skattemasen

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Tror jag kör på Kraken.com istället, allt är mycket klarare där. Även om det är på engelska och man inte känner igen vissa termer.
Men tyvärr måste man registrera sig där med personuppgifter och eftersom man behövde vara över 18 år skrev jag in min mors uppgifter. Så nu kan jag inte skicka pengarna till mitt konto då namnen måste matcha. (facepalm)

Edit: Eller var det där det var en gräns? Jag minns inte, satt och gjorde minst 10 konton på olika sidor igår.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Du fyller i uppgifterna för din bank samt till kontonummer, dvs.

Benificiary Name:
IBAN:
SWIFT:
Benificiary Address:

Name Of Bank:
Bank address:

Glöm inte att BTC-e tar ut en avgift på 100€ för banköverföringar.

Glöm heller inte att redovisa era vinster till skattemasen

Det är förfan mer än vad jag ska ut...

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:

Tror jag kör på Kraken.com istället, allt är mycket klarare där. Även om det är på engelska och man inte känner igen vissa termer.
Men tyvärr måste man registrera sig där med personuppgifter och eftersom man behövde vara över 18 år skrev jag in min mors uppgifter. Så nu kan jag inte skicka pengarna till mitt konto då namnen måste matcha. (facepalm)

Edit: Eller var det där det var en gräns? Jag minns inte, satt och gjorde minst 10 konton på olika sidor igår.

skicka de till din mamma så blir väl hon glad, slippa betala hela elräkningen själv. . .

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Tror jag kör på Kraken.com istället, allt är mycket klarare där. Även om det är på engelska och man inte känner igen vissa termer.
Men tyvärr måste man registrera sig där med personuppgifter och eftersom man behövde vara över 18 år skrev jag in min mors uppgifter. Så nu kan jag inte skicka pengarna till mitt konto då namnen måste matcha. (facepalm)

Edit: Eller var det där det var en gräns? Jag minns inte, satt och gjorde minst 10 konton på olika sidor igår.

Kraken fungerar för mig, har växlat kring 1500kr där. Testade och för mig gick det inte att skicka pengar till ett konto som inte var i mitt namn. Tänk även på att använda SEPA transfer och inte WIRE då SEPA används inom sverige och är billigare.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk

Okej vi måste få lite struktur på detta. Det verkar som att det är bästa att växla sin valuta till litecoin /bitcoin och på så sätt vidare sälja av den för att göra om sin kryptovaluta till Sek. Är detta rätt?

Permalänk
Medlem

På Fybse måste du ju sälja BTC innan du kan ta ut dem... "Handla -> sälj btc"
"uttag -> skriv in dina uppgifter när du fått in alla pengar i SEK"

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:
Dold text

Jag ska också ta ut lite bitcoins, har skickat mina slantar till FYB-SE. Nu ligger dom där men jag förstår mig inte på konceptet.

På uttags sidan får man fram följande.

Vadå mängd SEK? Jag vill ju sälja mängden bitcoins, inte sitta och räkna hur mycket det är värt i Svenska kronor.
Eller gör jag fel?

Finns det någon som kan räta ut mina frågetecken?

Du kan självklart inte ta ut pengarna i SEK innan du har konverterat de från bitcoins via "Handla" fliken överst på sidan. Sedan är det bara att fylla i på uttagssidan. Vad har du för bank? Jag har själv Nordea och deras personkonto, så jag skriver bara "Nordea personkonto" på "bank" och det har fungerat perfekt för mig. Ägarna går igenom betalningarna manuellt så det är nog inte så noga att skriva exakt det som efterfrågas där.

Permalänk
Skrivet av simonw:

Du fyller i uppgifterna för din bank samt till kontonummer, dvs.

Benificiary Name:
IBAN:
SWIFT:
Benificiary Address:

Name Of Bank:
Bank address:

Glöm inte att BTC-e tar ut en avgift på 100€ för banköverföringar.

Glöm heller inte att redovisa era vinster till skattemasen

Vad finns det för bra alternativ till BTC-e i så fall. Har fått in min första bitcoin nu och skulle behöva casha ut den för att täcka hålet i studentbudgeten som de två 280X korten skapade, men att sälja en bitcoin med 100€ i avgift är ju inte fantastiskt. typ 20% avgift...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vad finns det för bra alternativ till BTC-e i så fall. Har fått in min första bitcoin nu och skulle behöva casha ut den för att täcka hålet i studentbudgeten som de två 280X korten skapade, men att sälja en bitcoin med 100€ i avgift är ju inte fantastiskt. typ 20% avgift...

Du säljer inte BTC med avgifter på 100€, du använder deras banktjänst med 100€ i avgift. Förslagsvis använder du någon annan site för att föra över pengar till ditt bankkonto, t.ex. kraken, eller btcx, kapiton och safello som är svenska.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Du säljer inte BTC med avgifter på 100€, du använder deras banktjänst med 100€ i avgift. Förslagsvis använder du någon annan site för att föra över pengar till ditt bankkonto, t.ex. kraken, eller btcx, kapiton och safello som är svenska.

Ahh, så man kan skicka över euro/sek till de nämnda sidorna och plocka ut med lägre? avgift än 100€? Låter lovande, får man fråga om du använder någon specifik av sidorna eller rekommenderar någon specifik av dessa?

Permalänk
Medlem

Man måste vara över 18år för att registrera sig på de flesta(alla?) sidor. Har använt Kraken.com en gång och det funkade jätte bra, men väntar och ser ifall MTGox.com accepterar min verifikationsförfrågan innan jag säljer mer på kraken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ahh, så man kan skicka över euro/sek till de nämnda sidorna och plocka ut med lägre? avgift än 100€? Låter lovande, får man fråga om du använder någon specifik av sidorna eller rekommenderar någon specifik av dessa?

Nej, du skickar dina BTC till valfri wallet.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du kan självklart inte ta ut pengarna i SEK innan du har konverterat de från bitcoins via "Handla" fliken överst på sidan. Sedan är det bara att fylla i på uttagssidan. Vad har du för bank? Jag har själv Nordea och deras personkonto, så jag skriver bara "Nordea personkonto" på "bank" och det har fungerat perfekt för mig. Ägarna går igenom betalningarna manuellt så det är nog inte så noga att skriva exakt det som efterfrågas där.

Jag känner mig så dum just nu. Skyller på att jag har det väldigt stressigt just nu. Var in i fliken handla men uppfattade det som att man bara kunde köpa bitcoins där.

Aja, tack!

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av simonw:

Nej, du skickar dina BTC till valfri wallet.

Nu är jag inte med på vad du menar:

Jag är med på att man:
1) Minar diverse cryptovalutor som skickar över till respektive wallet.
2) Skickar över dessa cryptovalutor till tex Cryptsy där de växlas över till LTC eller BTCs

Tolkade jag dig rätt med steg 3 och 4?
3) Skickar över mina LTCs / BTCs antingen direkt från Cryptsy eller via min wallet till tex BTC-e där dessa säljs För $ eller €.
4) Skickar över de $/€ jag fick för försäljningen på BTC-e till tex kraken, eller btcx, kapiton och safello för att föra över dessa till mitt bankkonto för mindre än 100€ avgift.

Och om steg 3 och 4 är rätt så undrade jag om där var någon specifik av kraken, eller btcx, kapiton och safello som du rekommenderar till den sista överföringen till bankkontot?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lanbonden:

Nu är jag inte med på vad du menar:

Jag är med på att man:
1) Minar diverse cryptovalutor som skickar över till respektive wallet.
2) Skickar över dessa cryptovalutor till tex Cryptsy där de växlas över till LTC eller BTCs

Tolkade jag dig rätt med steg 3 och 4?
3) Skickar över mina LTCs / BTCs antingen direkt från Cryptsy eller via min wallet till tex BTC-e där dessa säljs För $ eller €.
4) Skickar över de $/€ jag fick för försäljningen på BTC-e till tex kraken, eller btcx, kapiton och safello för att föra över dessa till mitt bankkonto för mindre än 100€ avgift.

Och om steg 3 och 4 är rätt så undrade jag om där var någon specifik av kraken, eller btcx, kapiton och safello som du rekommenderar till den sista överföringen till bankkontot?

Såvitt jag vet så tar fortfarande BTC-e dryga avgifter på att flytta ur USD/EURO från sidan. Växla till BTC/LTC och skicka till Kraken.com.

Växla/sälj där.
Få SEPA utbetalning från Kraken.
Så steg 3/4 på din blir bara ett Steg 3.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Flödet brukar se ut såhär:

1) Mine:a till din wallet
2) Om det är Bitcoins eller Litecoins kan man överföra direkt från sin Wallet till konto hos Kraken.com (och gå direkt till punkt 5 nedan). Annars överför man sina Dogecoins/Altcoins... till Cryptsy eller liknande.
3) Cryptsy: Sälj mynten och få BTC
4) Cryptsy: Överför BTC till konto hos Kraken.com
5) Kraken.com: Sälj BTC/LTC och få Euro
6) Kraken.com: Överför Euro till svenskt bankkonto. Det tar inte mer än 1-2 bankdagar.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Vault of satoshi? Verkar bra tycker jag. Där kan man växla doge direkt till usd också.

Jag undrar dock om någon fört över btc direkt från cryptsy till kraken? Jag gjorde en withdrawal från cryptsy och la in min btc depositadress från kraken. Enligt cryptsy är allt skickat och jag har inga btc kvar där men fortfarande efter över 20h finns det inget på kraken. Har skapat ett supportärende men inte fått svar än. De anger ju själva i sin faq att det ska ta ca 60 minuter?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Edit

Nu har jag växlat in mina BTC till sek på FYB-SE och skickat dom till mitt bankkonto, nu är det bara att vänta. Återkommer när (om) pengarna kommer fram.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Förde över mina 1,9 bitcoins från mtgox till kraken igår. Hur lång tid ska jag räkna med att det tar?

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Edit

Nu har jag växlat in mina BTC till sek på FYB-SE och skickat dom till mitt bankkonto, nu är det bara att vänta. Återkommer när (om) pengarna kommer fram.

Har du fått ut dina pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Har du fått ut dina pengar?

Jag har fått pengar många gånger från den sidan förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Har du fått ut dina pengar?

Japp, tog 3 bankdagar sen var betalningen på kontot.

Jag skrev även en liten käck guide här, http://www.sweclockers.com/forum/130-kryptovalutor/1275858-gu...

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Testade även jag att använda FYB-SE, registrerade mitt uttag av SEK på sidan i förrgår och imorse fanns pengarna på mitt konto hos Handelsbanken. Rörde sig om ca 700 SEK så inga enorma summor utan ville mest testa men det gick då som smort.

Permalänk
Skrivet av alatan:

Japp, tog 3 bankdagar sen var betalningen på kontot.

Jag skrev även en liten käck guide här, http://www.sweclockers.com/forum/130-kryptovalutor/1275858-gu...

Den Guiden löste alla mina funderingar.
Bra jobbat o stort tack.

och det var gött o få hela transfer operationen förklarad o testad...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.