Hur hade ni löst denna situation? (GTX 780 TI oanvänd, Alina.se)
Hej.
Jag köpte ett GTX 780 ti för 6400kr som är helt oanvänt för 10 dagar sedan.
Betalade dock i butiken även fast jag beställde på nätet och då verkar det tyvärr inte som ångerrätten gäller på samma sätt.
Väntar just nu svar ifrån företaget ifråga gällande hur vi kan lösa detta på bästa sätt då jag behöver ångra köpet av grafikkortet eller ändra betalningsalternativ på det (betalade allt med kort direkt i butiken) då jag blev tvungen att hjälpa en familjemedlem med att betala sin hyra, vilket gjorde att ekonomin påverkades.
Eftersom grafikkortet är i helt oförändrat skick med all plast och emballage osv kvar (grafikkortet har alltså aldrig ens startats)
så vet jag med säkerhet att butiken ifråga kommer erbjuda sig att köpa tillbaka grafikkortet för ett rabatterat pris förutsatt att
de inte vill vara schysta med att man får göra ett återköp på den, så undrar jag hur ni själva hade löst situationen?
Tror ni en butik skulle gå med på att ändra betalningsalternativ för produkten annars, dvs att de går med på att göra så att det blir en ånger av produkten, förutsatt att man i samma skede sätter upp en avbetalning med ex. klarna på samma produkt och således blir det lite dyrare för mig själv då med avbetalning såklart men kan lösa min nuvarande situation.
Så som det ser ut i nuläget så skulle jag annars vara intresserad av att byta produkten mot en lite billigare och således få ca 3000kr emellan, men i ett sånt fall känns det som butiken ifråga kommer vilja köpa tillbaka produkten för ett rabatterat pris även fast skicket är oförändrat iallafall