Permalänk
Medlem

Alps tangentbord

Hej alla Sweclockare! För några veckor sedan så var jag på en second hand butik i stan och hittade det här tangentbordet. Tror att det är ett Focus med vita alps brytare. Om det är någon som vet vad det är värt så får ni mer än gärna tala om det. Inte världens bästa bilder.

Permalänk
Medlem

Nice! Vilket fynd!
Det ska finnas en inbyggd miniräknare i den numeriska delen som man kan slå på/av med en tangent.
Det finns en artikel om det tangentbordet här.

För värde, gör en sökning på eBay, men välj "Advanced search" och sök efter avslutade auktioner där varan sålts. Det finns många som lägger upp gamla grejer för för högra priser som det aldrig säljer för, och de priserna är helt missvisande.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Nice! Vilket fynd!
Det ska finnas en inbyggd miniräknare i den numeriska delen som man kan slå på/av med en tangent.
Det finns en artikel om det tangentbordet här.

För värde, gör en sökning på eBay, men välj "Advanced search" och sök efter avslutade auktioner där varan sålts. Det finns många som lägger upp gamla grejer för för högra priser som det aldrig säljer för, och de priserna är helt missvisande.

Okej! Tack så mycket för informationen.Det som är lite synd är att det inte går att använda det. Det är en 5 pins kontakt och jag har inte hittat någon adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3us_:

Okej! Tack så mycket för informationen.Det som är lite synd är att det inte går att använda det. Det är en 5 pins kontakt och jag har inte hittat någon adapter.

En PS/2-kontakt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

En sån här?

http://www.sweclockers.com/galleri/5633-tangentbord

Edit: Det där var visst en specialare med 8 pins

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråden som kanbske kan hjälpa dig med konverteringar:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk
Medlem

En sådan här är det.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack så mycket blooper! Får ta och kolla på det.