Backup av min samsung s3

Permalänk

Backup av min samsung s3

Hallåj,

Jag har en Samsung galaxy s3 som jag tänkte göra en backup av mina bilder,kontakter,sms & mms. Sedan göra en fabriksinställning av telefonen, varför? för efter uppgraderingen av systemet till android 4.3 så blev min mobil långsam och galleriet fungerar inte. Hoppas en fabriksåterställning löser detta. Men hur gör jag en backup av mina bilder,kontakter,sms och mms ? Vet att samsung har ett program till telefonen men det har jag provat och har aldrig fått det att fungera. Har en app (es filutforskaren) i mobilen där jag kan kopiera filer till min nätverkshårddisk, ligger sms,mms så att man bara kan kopiera ner dom till hårddisken på nätverket ? Vad heter denna mappen i telefonen ? Och självklart skall det gå att kopiera tillbaka mappen till telefonen efter återställningen.

Tacksam för hjälp med detta.

/Force

Permalänk
Avstängd

Kontakter synkas väl enklast via google/gmail. Bilder är också ganska enkelt att få över, i alla fall de som ligger i den vanliga mappen, bilder från andra appar kan det förstås vara lite värre med (kör du synkning av foton via exempelvis Dropbox eller G+ så har du dem där dock). Sms och mms ligger inte i en mapp men man kan få över dom till datorn med backup-appar för detta typ sms backup +. Sms:en går att få tillbaka som sms igen men mms:en verkar inte gå att få in som just mms längre, dock backas ju allt upp till gmail så de finns där under en egen label.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av forcevision:

Hallåj,

Jag har en Samsung galaxy s3 som jag tänkte göra en backup av mina bilder,kontakter,sms & mms. Sedan göra en fabriksinställning av telefonen, varför? för efter uppgraderingen av systemet till android 4.3 så blev min mobil långsam och galleriet fungerar inte. Hoppas en fabriksåterställning löser detta. .

/Force

Där är stora problem med 4.3 til s3 (delvis s4 också). Det är värt att testa en reset men bered dig på att det inte fungerar
4.4 är på g om några veckor så försök hålla ut

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Okej då väntar jag lite, har det varit problem med 4.3 ?

Då håller jag ut.

Tips på appar som man kan skicka över till datorn via wifi ?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av forcevision:

Okej då väntar jag lite, har det varit problem med 4.3 ?

Då håller jag ut.

Tips på appar som man kan skicka över till datorn via wifi ?

Oh yes, googla s3 4.3 så har du "rolig" läsning

Samsung kies kan du väl synka med över wifi (har jag för mig)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord