Dell Venue 11 Pro med Intel Atom och Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hehe 2 väldigt olika reviews as samma produkt : http://www.idg.se/2.1085/1.551448/video--dells-nya-surfplatta.... Självklart väger Sweclockers review tyngst

Kallar du det en review?

Permalänk
Medlem

Atom varianten ser intressant ut. Skulle helst vilja ha en vanlig liten laptop men Netbook formatet är tyvärr helt dött. Någon som vet någon butik i sthlmsområdet man kan testa dessa modeller?

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa tangentbordsdockan ändå. Blir ju rätt begränsat med ett löst mobilt tangentbord eftersom det t ex blir svårt att ha datorn på en buss eller i sängen mm. Fortfarande rätt sur att dom inte drog in bakgrundsbelysning i tangentbordet när dom ändå höll på. Sammanlagda vikten på 1.5 kg motsvarar ju en ultrabook på 13 tum. Här är det mindre skärm men du får å andra sidan ett extra batteri i enheten.

Nu till min fråga. Vad tycker ni om kvalitén? Känns det som en riktig ultrabook och kommer den hålla ihop bra och kännas solid?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om det här om eMMC lagring vs ssd. Jag köpte en av de första Samsung plattorna med ATOM och där kunde jag inte ladda hem torrents , troligen pga hastigheten. Om man laddar hem film i 4-5 Mbps är eMMC en begränsning. Ingen större skillnad på pris mellan Dell Venue i3 och atom men jag förstår att man förlorar batteritid. Vad hade ni gjort om man skall ersätta en Sony Viao Pro 13..