Bytt grafikkort - drivrutiner ej kompatibla

Permalänk
Medlem

Bytt grafikkort - drivrutiner ej kompatibla

Hallå, hallå.
Har nyss begett mig in på att byta grafikkort från nvidia 550 ti till ett 560, problemet uppstår när jag sedan skulle starta upp burken igen. Ingen respons från grafikkortet så pluggade in en skärm till moderkortet där en en svart skärm visas på monitorn.
Det står följande: Windows failed to start. A recent hardware change might be the cause... Stoppa in Windows recovery disc och reparera din dater...
Problemet är att jag slarvat bort discen, och har ingen inbyggd recovery.
Då försökte jag starta datorn i felsäkert läge men detta fungerar ändå inte. Jag har inte ett asus moderkort där de har satt sin boot menu på samma knapp som safemode.

Testade också att byta tillbaka till det gamla kortet men problemet kvarstår.

Den enklaste biten är ju att beställa en ny disc från Inet men jag vill få löst problemet innan helgens slut.

Tack till er som tar er tid att svara samt tittar in!

EDIT: Har fått igång burken avinstallerat alla gamla drivrutiner, men efter en dörr stängts öppnas en annan...
Har problem att installera de nya drivrutinerna, det står så här när jag kör Nvidias grafikdrivrutin: Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara.

EDIT2: Har nu lösrt problemet på egen hand. Det enda problemet som återstod att lösa var rakt framför näsan hela tiden. Det nya grafikkortet krävde mer kräm än mitt gamla. Alltså hade jag glömt att sätta i en extra ström kabel i grafikkortet. Men nu är det löst!

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...