Tele2 stänger av surfen helt när man slår i taket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Kan ju tillägga att telia tar 79kr för 0,5 gb så priset känns "billigt"

Telia låter dig iallafall fortsätta surfa långsamt efter din gräns är nådd.

Permalänk
Medlem

Jag bad dem åtminstone förtydliga på abonnemangens sidor att de tagit bort möjligheten att surfa efter förbrukad datamängd. Får se hur "tydligt" det blir.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Ditt första inlägg var dock fel. Du skrev att alla får slut på surf, men detta gäller bara de nya abbonemangen. Min surf kommer vara obegränsad tills jag säger upp abbonemanget. usch vad spydigt av mig att ha rätt.

Som jag sa, ts sa att alla påverkas. Det är inte sant, endast de nya abbonemangen har begränsad datamängd.

Citera gärna det ställe där Jag skrivit det.
Nä, ni båda hade fel men inte jag.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Citera gärna det ställe där Jag skrivit det.
Nä, ni båda hade fel men inte jag.

Jag sa att ts skrev det, inte du

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Jag sa att ts skrev det, inte du

Är det verkligen värt att hålla på och bråka om det där?

Du vann, är du cool nu?

Permalänk

Veckans tråd om någon som inte gillar att det inte är ekonomiskt försvarbart att leverera obegränsad mängd data pga tekniken inte klarar det, varpå TS tar ut det på valfri operatör.

Eller är det dagens?

Skrattretande att du ska sitta och ta ut det på supportpersonal också, är du på riktigt?

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Hej!

Fick precis erfara att tele2 har valt att stänga av surfen helt för alla kunder som slår i taket på sina abb nu istället för att sänka hastigheten drastiskt. Allt för att tjäna pengar.

Är det verkligen okej att göra såhär?

Förr va det alltid så att man fick surfa med lägre hastighet (typ 50kb/s har jag för mig) när det slog i taket, nu blir man bara redirectad till en sida som ber dig att köpa mer surf.

Sen är priset på surfen helt sjukt, 59kr för 1GB...

Läs ditt avtal står det att surfen sänks ska den också göra det, står det så och dom inte följer det så har du rätt att få avtalet uppsagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Veckans tråd om någon som inte gillar att det inte är ekonomiskt försvarbart att leverera obegränsad mängd data pga tekniken inte klarar det, varpå TS tar ut det på valfri operatör.

Eller är det dagens?

Skrattretande att du ska sitta och ta ut det på supportpersonal också, är du på riktigt?

Du verkar inte förstå budskapet, jag säger inte att jag ska sitta och och få obegränsad mängd data, jag säger att det är fult som fan av tele2 att ändra en sak som har funnits hos dom sedan tidernas begynnelse och inte ens skicka ut någon information om det.

Vem tycker du annars man ska ta det till? Det är alltid support personalen som får dessa frågor och då får dom i sin tur sen ta det med sin chef om dom inte gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Telia låter dig iallafall fortsätta surfa långsamt efter din gräns är nådd.

Samma hos Comviq. Kanske det du skulle ta? Eller passar inte det dig?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Min surf kommer vara obegränsad tills jag säger upp abbonemanget. usch vad spydigt av mig att ha rätt.

Om de vill ändra ditt abonnemang så kommer de gör det, du har bara rätt att säga upp det, inte att ha kvar det oförändrat. Tele2 har redan ändrat på existerande avtal för företagskunder som betalade för obegränsad surf, ingen fick ha kvar det oavsett det gamla avtalet.

Så att din surf kommer vara obegränsad för all framtid är rätt tveksamt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samma hos Comviq. Kanske det du skulle ta? Eller passar inte det dig?

Jag gör av med ungefär 10GB surf varje månad samt att jag måste ha ett simkort till min platta så det funkar antagligen inte för mig, sen har jag fortfarande bindningstid på mitt nuvarande abb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag gör av med ungefär 10GB surf varje månad samt att jag måste ha ett simkort till min platta så det funkar antagligen inte för mig, sen har jag fortfarande bindningstid på mitt nuvarande abb.

Ok. Förstår bara inte hur vissa kan surfa upp 10GB per månad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ok. Förstår bara inte hur vissa kan surfa upp 10GB per månad

Streaming av diverse material från mediaserver hemma, surf, laddar ner och läser serier, Spotify osv.

Den största mängden data förbrukas på surfplattan när jag inte är hemma.

Permalänk
Medlem

det kan vara så att det går ut med detta på ett antal kunder åt gången, typ försökskaniner, om ett år har alla kunder samma villkor.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Kan ju tillägga att telia tar 79kr för 0,5 gb så priset känns "billigt"

För mig tar telia 29kr för en gig extra om jag inte vill ha sänkt fart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Yes, Surfen slocknar efter bruk av kvot.

Tele2 drog igenom denna ändring den 4 September -13 pga den hastighetsbegränsning som många kunder fick drog ner kapaciteten i nätet.

Alla kunder med nytecknade / förlängda Abonnemang före den 4Sept (Mobil / Mobilt Bredband) kan dock fortfarande surfa med reducerad hastighet, då den prisplan de har tillåter detta.

Jobbar själv som Kundservice på Tele2, var inte kul att höra att denna ändring skulle dras igenom. Så var vaksamma på ***AVTALET*** när ni tecknar!! samt ha ögonen öppna på hemsidan!

Permalänk
Medlem

Fritt, fritt, FRITT!

Tur att man kan skriva egna avtal med leverantörerna.
Sitter med ett mobilt 4g och har helt fri tankning med det, utan begränsningar eller tak eller strypningar.
Samma sak med mobilen, Allt är fritt inom Sverige och Danmark.
Att vissa bolag går ut med att de måste "begränsa" för att tekniken inte klarar av det
är tyvärr bara bullshit.
De har sett på andra länder och ser att de kör med denna strategi då det är mer lönsamt
att avtala fram begränsningar och att sen betala för att använda.
Telebolagens version av "Free2Play"

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tur att man kan skriva egna avtal med leverantörerna.
Sitter med ett mobilt 4g och har helt fri tankning med det, utan begränsningar eller tak eller strypningar.
Samma sak med mobilen, Allt är fritt inom Sverige och Danmark.
Att vissa bolag går ut med att de måste "begränsa" för att tekniken inte klarar av det
är tyvärr bara bullshit.
De har sett på andra länder och ser att de kör med denna strategi då det är mer lönsamt
att avtala fram begränsningar och att sen betala för att använda.
Telebolagens version av "Free2Play"

Kan du utveckla detta? Gissar på storföretagsabonnemang.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd

Slår vad om att dom har 200GB i månaden i Japan på sina 4-8K telefoner med 7G. Här sitter jag med min 1GB i månaden som i princip går bort på att lyssna på spotify