Permalänk

CS:GO Bärbar dator

Hej! Som titeln säger, jag behöver en ny dator som klarar Cs:Go på högsta inställningar. Så billig som möjligt. Gärna runt 5k max! Tack på förhand
PS. Köpes gärna på inet. Helst i deras butik i Uddevalla! Så vilken av datorerna där klarar mina krav?

Permalänk

Om du vill ha en bärbar dator för spel behöver du nog släppa några av dina krav.

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Om du vill ha en bärbar dator för spel behöver du nog släppa några av dina krav.

Asså? Har dem ingen som klarar de? Vad jag har fått för mig så är cs inte särskilt krävande. Finns ingen på komplett, Webhallen etc?

Permalänk

glöm din dröm, en laptop som klarar cs:go på högsta? och spelbart? alla cs kräver ju oftast väldigt stabil fps, för 5k går det inte

Visa signatur

ASUS Z87-A, Socket-1150| Intel i5 4670k| 2x msi gtx 660 Twin frozr iii | corsair 750w| corsair carbide 330r| 2x 4gb kingston 2133mhz RAM| H100i cpu kylare

Permalänk

Av egen erfarenhet. Jag hade en MSI bärbar som kostade runt 12 för 2-3 år sedan. Det var en gaming laptop. Den var bra, men när det gällde att lira FPS spel, speciellt cs:go så sög det. Det förstör hela spelupplevlesen.
Speciellt när jag nu för någon månad sedan har fått en ny stationär, med 144hz skärm o.s.v. Det är DÅ spelet blir roligt.

Jag säger inte att det inte funkar att spela på en bärbar, men man tröttnar och blir bara förbannad rätt fort...

Permalänk
Skrivet av maxiboden:

glöm din dröm, en laptop som klarar cs:go på högsta? och spelbart? alla cs kräver ju oftast väldigt stabil fps, för 5k går det inte

Det va tråkigt! Men hur "billigt" kan man komma undan om man vill ha maxinställningar? Behöver man verkligen dubbla budgeten? Vet att de i 10k klassen klarar det men finns det inga under?

Permalänk

blir svårt, dom flesta laptopsen under 10k brukar inte vara utrustade med saker för gaming heller, har du någon särskild anledning till att inte köpa en stationär dator?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Socket-1150| Intel i5 4670k| 2x msi gtx 660 Twin frozr iii | corsair 750w| corsair carbide 330r| 2x 4gb kingston 2133mhz RAM| H100i cpu kylare

Permalänk
Skrivet av bonzaitraed:

Av egen erfarenhet. Jag hade en MSI bärbar som kostade runt 12 för 2-3 år sedan. Det var en gaming laptop. Den var bra, men när det gällde att lira FPS spel, speciellt cs:go så sög det. Det förstör hela spelupplevlesen.
Speciellt när jag nu för någon månad sedan har fått en ny stationär, med 144hz skärm o.s.v. Det är DÅ spelet blir roligt.

Jag säger inte att det inte funkar att spela på en bärbar, men man tröttnar och blir bara förbannad rätt fort...

Vet vad du menar med stationär, har en och med 144 hz skärm. Grejen är att jag reser mycket och vill kunna ha med mig en relativt vettig dator:)

Permalänk
Skrivet av ThulsaDoom:

Vet vad du menar med stationär, har en och med 144 hz skärm. Grejen är att jag reser mycket och vill kunna ha med mig en relativt vettig dator:)

Jasså okej, då e jag med!