reklamera ny inköpta hörlurar som got sönder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

reklamera ny inköpta hörlurar som got sönder?

tja så jag köpte ett par nya hörlurar akg 618 dj i tisdagen så när jag skulle sätta på mig dom idag så gick dom sönder
har jag någon rätt att reklamera skiten då dom gick sönder ut av att bara jag försökt ta på mig dom?
dom är köpta ifrån elgiganten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

90% säker att de kommer godkänna ett garantiärende på det. speciellt när det gått mindre än 1 vecka sen inköp.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008

Egentligen har de inget val annat än att ge dig nya lurar, de måste annars kunna bevisa att du varit ovarsam med dem. Eftersom det är ett ganska cleant brott i plasten så tycker jag det tyder på materialfel eller att man använt en hel del våld för att knäcka dem. Det senare är kanske inte helt normalt efter en vecka såvida man inte är en hardcoregamer som haft en jobbig helg eller nått .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Here there, everywhere?
Registrerad
Nov 2003

Vet att de haft ordentliga problem med de modellerna, fick mina utbytta, trots att de var ca 1½ år. Butiken tog emot de och påpekade att det varit fabrikationsfel med byglarna på AKG 618.

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

kan jag kräva pengarna tillbaka istället för nya lurar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

hade exakt samma lurar som gick sönder för ca 1-2 månader sedan, efter 1 års användning. skickade in dom till komplett och fick pengarna tillbaka. det är tydligen ett vanligt problem med den modellen, så det är nog inga problem.
synd att ett par så bra lurar har så dålig byggkvalitét

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av mir0:

Kräva kan du inte om de är köpta i butik.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av mir0:

Du har ingen rätt att kräva pengarna tillbaka om det bara hänt en gång, men be snällt så kanske du har en chans iaf.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Är just nu mitt uppe i ett liknande fall fast med cdon.com
Gäller AKG K935.
Packade upp dem, satte på mig dem, sambon sa något från soffan. När jag vänder på huvudet spricker bygeln i tre delar med en jäkla smäll.
Antagligen extrema spänningar i plasten eftersom det lät som en gitarrsträng när man drog fingret längs med dem vid volymjustering.

Vad händer om man byter och när de väl får tillbaka de defekta bestämmer dom sig för att det var yttre åverkan? Får jag betala för ersättarna då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Det brukar inte vara några problem när de är så passa nya. Det är ju rätt uppenbart att de inte är utslitna. Och det borde vara svårt att hävda handhavandefel på ett par hörlurar, det är ju inte så komplicerat att hantera dem så man ikan inte göra fel. Det skulle väl vara om man råkat skada kabeln med en stol elelr nåt.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Typiskt fabrikationsfel det där...

Och krockar man med en ny bil så kan man ju reklamera den också bara för att den är ny?

Första april eller?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av mir0:

tja så jag köpte ett par nya hörlurar akg 618 dj i tisdagen så när jag skulle sätta på mig dom idag så gick dom sönder
har jag någon rätt att reklamera skiten då dom gick sönder ut av att bara jag försökt ta på mig dom?
dom är köpta ifrån elgiganten
http://s3.postimg.org/62a9clpgj/IMG_0094.jpg

Hände samma sak för mig, på samma ställe, verkar vara ett vanligt fel. Jag vågade inte skicka in mina till Cdon. Tog 2månader innan den pajade. Sjukt besviken.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Rostarn:

Typiskt fabrikationsfel det där...

Och krockar man med en ny bil så kan man ju reklamera den också bara för att den är ny?

What's going on?

Första april eller?

Kass liknelse

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Lindell90:

Kass liknelse

Ja, det var det.

Läste inte ts ordentligt.

Jag ber om ursäkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av mir0:

Om du har öppet köp kan du det. Annars kan du via distanslagen hävda köpet, reklamera etc.
Beror på var och hur du köpt dem.

Tycker att istället för att ödsla tid här ta det direkt med butik - snabbhet är viktigast - och är du missnöjd med den lösning de erbjuder diskutera med dem, och om inte det löser det hela - kontakta ARN - de är experterna på detta.

Lycka till!

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Jag tog tummen ur röven och kontaktade Cdon och berättade att jag hade samma fel som TS och även hade försökt laga lurarna.

Detta var deras svar:

Citat:

Hej Hans,

Vi kommer att lägga upp en ny order till dig på produkten, så att du får ett fungerande exemplar så snart som möjligt.

En faktura eller följesedel/garantisedel kommer medfölja den nya leveransen men som inte ska betalas. Vi ber dig därför att invänta den nya leveransen innan du returnerar den defekta varan, så att du kan skicka med den NYA fakturan eller följesedel/garantisedeln med returen.

- Förpacka varan du vill returnera tillsammans med den nya följesedeln/kvitteringen och returnera till nedan fraktfria adress:

Frisvar
CDON AB
Order Hemelektronik
20573136
258 00 HELSINGBORG

Ange orsaken till din retur när du returnerar så att lagret vet hur de ska hantera din retur.
Ersättningsfakturan som medföljer den nya produkten makuleras så fort returen nått oss, och ska alltså inte betalas.

Tänk på att emballera allting väl så att inga skador uppkommer under transporten och därefter skriva adressen på paketets utsida.

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänlig hälsning,
A----

Känns verkligen som att CDON har stegat upp ordentligt med sin support. Kul att se med lite konkurrens.

Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av mir0:

Elgiganten ger nästan alltid pengarna tillbaka om man returnerar en produkt, alternativt ett till godo kvitto på summan så du kan välja andra.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Nu har mina lurar #2 pajat. Skitkvalité på just denna modell, mina kompisar med K 518 har mycket bättre tålighet. Sämre passform men samma element.

Forumregler