Lira upp lokal media (rar-filer) till chromecast

Permalänk

Lira upp lokal media (rar-filer) till chromecast

Tja! Har lite bekymmer med min medialösning. Vill kunna spela upp mina lokala filer till min chromecast från min htpc.

På min htpc kör jag XBMC tillsammans med fjärrkontrolls-appen Yatse vilket fungerar mycket bra ihop. I Yatse så ska man kunna streama till chromecast, och det går, dock får jag inte med ljudet! Googlade lite om det och det visade sig att chromecast tydligen inte ska ha stöd för DTS eller AC3 ljud, vilket blir ett stort problem då de flesta filmer och serier jag har använder sig utav just de två formaten..

Läste vidare och såg att Plex skulle ha stöd för att koda om dts/ac3 till pcm(?) och köpte appen och provade, och ja visst, det lirar upp filmerna och serierna med dts ljud och det verkar fungerar bra. MEN, ett stort MEN. Plex läser inte filmer eller serier som är nerpackade i .rar format.. Gah! Typ hela mitt bibliotek är ju nerpackat i rar.

Visst kan man packa upp allting och hålla på, men det är otroligt irriterande och tidskrävande så vill egentligen inte alls göra det.

Finns det någon lösning för att få Plex att lira upp .rar-filer eller är det bara att packa upp mina grejer innan..?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Citat:

Finns det någon lösning för att få Plex att lira upp .rar-filer eller är det bara att packa upp mina grejer innan..?

Funderar på samma sak.. eller finns det något annat smidigt program som man kan använda istället för Plex?

Visa signatur

Hej!

Permalänk

Tja!

Har ni fått något svar på era frågor? undrar samma sak nämligen..

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.