Mobila betalningar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N!klas:

Jag har stött på det extremt ovanliga ett antal gånger då.
En del butiker har tejpat en bit vikt kartong i springan så att kortet trycks åt ett visst håll. Första klass!
Edit, denna terminal har jag stött på trubbel med i diverse butiker:
http://www.point.se/Global/Sweden/Produkt%20bilder/Xenta%205_...
Mitt kort slits rätt snabbt. Tror att min korthållare har blivit lite väl dålig. Kontaktytorna på chippet ser inte bra ut. Missfärgade och slitna så jag får byta kort rätt ofta tyvärr.
Skönt att jag har mobilen som backup sen då.

Vad jag vill se är kvitton samlade digitalt från butikerna plus att jag kan koppla bonuskorten till samma. Det skulle vara skönt att bara ha med mobilen och inga kort. Jag är aldrig utan batteri.

Visa är väl inte så intresserade eftersom att de själva har egna tjänster för mobilbetalning. Willys har löst det genom att koppla ihop betalkortet med Willyskortet iaf.

Edit igen då. Så här ser mina kort ut. SEB är nytt. Swedbank är några månader.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7983553/IMG_20140425_2256...

Jag vet inte vad jag gör med mina kort men som sagt, jag välkomnar mobila betalningar! Kort och kontanter kommer att finnas sida vid sida i många år till och då har vi nog kommit ännu längre med nya lösningar.

Att vissa ser det som meninglöst är förstås irrelevant för mig. Jag ser det helt annorlunda och välkomnar det med öppna armar.

Lustigt nog tycker jag de där terminalerna funkar bra

Så här ser mitt mest använda kort ut efter ett år, ungefär:

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd

swedbank använder en billigare typ av chip, dom är mindre man ser skillnad.

Permalänk
Medlem

Det är BankID på SEB's kort så chippet blir väl lite större av det med tanke på att det är fler kontaktytor.

Jag var på kryssning igår tills idag. Mitt kort funkade inte i TRE olika läsare. Slutade med att jag fick dra det varje gång och då blev det underskrift istället.
Jag tror dock att chippet är dåligt men det funkade fint på ICA nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Dom jag vet har SEQR som betalnings lösning är alla
Hemköps butiker
Tempo butiker
Willys butiker.

Webhallen tar också SEQR (i alla fall på nätet, har aldrig varit i deras fysiska butik).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x