Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Vad bra! Verkar dock som många har svårt att få tag i honom på telefon, jag ska göra ett försök senare. Måste man lyssna på hans förskräckliga engelska eller kan man få han att tala svenska?

Han är svensk och pratar felfri svenska med mig iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Kan ju alltid hoppas att så många som möjligt läser innan en eventuell beställning.

Förövrigt: Leffes orkester
Ber om ursäkt för att den är kass, kastade ihop den lite snabbt inatt.

haha spotify material!!

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Kan ju alltid hoppas att så många som möjligt läser innan en eventuell beställning.

Förövrigt: Leffes orkester
Ber om ursäkt för att den är kass, kastade ihop den lite snabbt inatt.

För bra, gj.

"The Suspect" - ahahah

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Jag tog mig tiden att transkribera det som sägs för framtids vägnar och för de som exempelvis inte kan lyssna på en ljudfil där de sitter:

Citat:

Välkommen till telefonsvararen!

Du har 1 nytt meddelande.

Meddelandet togs emot idag klockan 18:09.

Yes, this is Leif from Computer Stocklots. This time I can leave a message in English, it's much, eh, much more fun, because you will never find a way to [längre paus] make a call back anyway, so.

Ehh, what we are talking about here is that I give you an offer that you can have a person invited, coming, looking, eh, already paid for. <svenska>Om du…</svenska> You don't even agree to that, that must mean that you are not even slightly interested of giving your people in your forum the right information.

Still the answer I can get out of it. If you have another please inform me.

Det där var ditt sista nya meddelande

Ljudkvalitén är som den är över ett par lager av telefonlinjer, men jag tror ovanstående är korrekt uppfattat, inklusive grammatik (och telefonsvararrösten som bonus ).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

*Stickspår om stavning, skola, dagens ungdom, etc., rensat*

Kan ha missat något, men i vilket fall så är det inte rätt tråd att fortsätta i. Vill man läsa mer om vad forumfolk tycker så har vi exempelvis kommentarerna till det vinnande bidraget i guidetävlingen för ett par år sedan: Guide: En liten guide angående svenska språket.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Får man öppet spekulera i om Bulb och Leif är samma person? Vet inte riktigt hur reglerna är kring det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Får man öppet spekulera i om Bulb och Leif är samma person? Vet inte riktigt hur reglerna är kring det.

Ingen aning. Men jag är även jesus och kungen. Bevisa motsatsen!

Sen ska jag spekuleta i om du också är Leif och vill att du motbevisar mig.

I det här forumet är alla Leif.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Får man öppet spekulera i om Bulb och Leif är samma person? Vet inte riktigt hur reglerna är kring det.

Är du djävulen?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Locnox:

Får man öppet spekulera i om Bulb och Leif är samma person? Vet inte riktigt hur reglerna är kring det.

Att tycka och spekulera är i allmänhet fritt, inom gränser. Däremot så har väl det mesta som kan sägas om sådana spekulationer redan sagts i denna tråd, upprepade gånger, så det är enklare att läsa historiken. Det känns osannolikt att det finns mer att säga i ämnet.

Skrivet av Blub:

I det här forumet är alla Leif.

Man måste väl inte minst misstänka moderator Leifson. Mystiken tätnar.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Ingen aning. Men jag är även jesus och kungen. Bevisa motsatsen!

Sen ska jag spekuleta i om du också är Leif och vill att du motbevisar mig.

I det här forumet är alla Leif.

Skickades från m.sweclockers.com

om du ger mig ditt ip så kan jag bevisa att du inte är det

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Citat:

Man måste väl inte minst misstänka moderator Leifson. Mystiken tätnar.

Kan det här vara början på en lösning på gåtan?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Jag tror att alla som söker reda på vem Leif är, i själva verket själva är Leif. Jag tror Leif skapat konton på swec under flera år, för att nu äntligen skrida till verket med hans dolda agenda. Fan, kanske jag som är Leif????

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av HENKZ92:

funderar på att testa, ifall det nu är så att han skickar ut till folk i början så är risken stor att jag är en av dom som faktiskt får det jag beställt

Det lär vara precis så en annan användare här på forumet resonerade när han beställde trots alla varningssignaler. När sedan flera användare nu tycks vara villiga att hjälpa honom med ersättning om han blir blåst, kan han ha köpt en bra lott...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Erfarenhet stavas det.

Det är väl bara att titta på den här tråden så ser man tendenserna. Inget mot dig personligen.
Hur man lär sig tyda olika åldrar på röster, ja det är väl något man lär sig med åldern.

Jag har 7 års erfarenhet av att lyssna på röster i chattprogram såsom Skype och teamspeak
där jag pratat med folk som är allt från 15 till 60. Jag förstår att det inte är personligt
och att när det gäller vissa saker så har erfarenhet en väldigt stor betydelse, men även om så är
fallet tycker jag inte man ska vifta bort andras uppfattningar eller åsikter.
Enligt mina öron så skulle han kunna vara någonstans i 40-års åldern men närmare 60 är tveksamt

Skrivet av jonatan80:

skulle gissa på att Leif är mellan 45-55 då ljudet från telefonsvarare är så dåligt, min hörsel är skit.

men dagligt tal hör ja så bra att man borde få en uppfattning till hans ålder.
tror dock att det inte är fösta gången han gör en sån här scam-sida.

Leif har nog bott nere i Thailand ett bra tag då hans syn på avtal verkar gå så långt att han själv bestämmer reglerna

en anledning till varför han pratar engelska kan vara att dölja dialekter eller att nån känner igen honom på rösten.

Jo precis saker som kvalitén på ljudet påverkar en del. Håller med om att ljudet var kasst

Permalänk

Det har ju redan framkommit att han är ljusskygg, inte vill betala skatter och avgifter i Sverige. Så varför inte även i Thailand om han nu befinner sig där. Det är ju med största sannolikhet inte ett legitimt upplägg i någon form med det han sysslar med pga hans ovilja att visa detta.
Vilket gör att jag undrar är om det kan finnas någon bakomliggande tanke bakom just minumum gränsen på 1000 USD? Är det lättare att flytta och fiffla med pengar inom en viss storlek på överföringar, skickande av varor, deklareringar i vissa länder osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrBrandt:

Det har ju redan framkommit att han är ljusskygg, inte vill betala skatter och avgifter i Sverige. Så varför inte även i Thailand om han nu befinner sig där. Det är ju med största sannolikhet inte ett legitimt upplägg i någon form med det han sysslar med pga hans ovilja att visa detta.
Vilket gör att jag undrar är om det kan finnas någon bakomliggande tanke bakom just minumum gränsen på 1000 USD? Är det lättare att flytta och fiffla med pengar inom en viss storlek på överföringar, skickande av varor, deklareringar i vissa länder osv?

Antagligen för att det inte ska gå att göra en provbeställningen av en billig vara för att se om den kommer fram. Enligt Leif så beror det på att han inte vill konkurrera med svenska ÅF vilket låter väldigt konstigt imo + att det blir lite svårt att ha gratis frakt över halva jordklotet vid små beställningar, det kan man dock lösa med att bara ha gratis frakt på beställningar på över 1000dollar. Om det nu inte är en skam så skulle man väl kunna spekulera i att det där med att han inte vill konkurrera med svenska butiker beror på att allt inte står helt rätt till så han vill inte att butiken butiken ska bli så pass populär att myndigheter börjar undersöka hans företag.

Imo så är det även otroligt märkligt att han bara har nya artiklar i sortimentet som fortfarande är i produktion om man nu köper upp konkursbon osv, har han hållit på så länge borde det finnas väldigt mycket gamla artiklar också. Tittar man på liknande företag så har dom ofta också väldigt mycket gamla artiklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ne, men priset är ju det det kostar i Thailand. Har ju inget med vad det slutligen kommer att bli i Sverige. Tull och skatt blir ändå inte mer än några hundra i det här fallet med det två processorerna. Och hur många här på swec har inte beställt koreaskärmar som skickas som "gåva" eller uppger att den kostat typ 100kr? Är ju busenkelt att komma runt alla regler om man vill. Frakten var ju inräknad i detta priset på typ 600kr eller vad det nu var.

Och appropå det med koreaskärmar så kostar de ca 2-2,5k, men säljs normalt sätt som en appleskärm i flera fall och kostar då 10k+. Är detta också fantasipriser? Tycker mig se flera med koreaskärmar på swec som dessutom säljs i marknaden.

Tja, du glömmer att du måste betala moms med på dian prylar. Så om du räknar 10% tull och 25% moms på en order på 2500kr så blir de extra avgifterna
250 + 625 plus att oom ingen frakt ligger på varan så får du betala den med. ca 99kr. Så din vara som kostar 2500 kommer bli ca 3474kr

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är det dags att lägga ner tramsandet och endast skriva om det finns något nytt att tillföra. I annat fall tvingas moderatorerna låsa tråden.

*Rensad*

....>

*Låst*

———

2014-06-05: På Blubs förfrågan låses tråden upp igen då ny information tillkommit. Ifall tråden återgår i de fotspår som genererade den ursprungliga låsningen så lär det hända igen, så försök medverka till att inlägg faktiskt tillför något i tråden.

/phz

*Tråd upplåst*

Tråd upplåst enligt motiveringen i inlägget.
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Dåså, en update kommer.

För er som inte orkar läsa så kan jag säga: Nej jag har inte fått mina varor.

Jag tar det därifrån vi slutade när tråden stängdes och i kronologisk ordning:

21/5: Jag får ett mail från Leif där det står att paketet är skickat och jag ska få trackingnummer under dagen. (det kommer inte den dagen).

23/5: Mail dimper ner från leif med följande innehåll:

"Skickat med Air Asia genom Ocean Transtrade.
Informationen är ändrad i dina privata sidor.
Trackingnummer 807 9760961 3."

Här börjar jag bli lite smått oroad, dels för att min information på hemsidan inte ändras och dels för att jag inte på något sätt kan få in trackingnummret så att det dyker upp någon info.

24/5: Jag slänger iväg ett mail till Leif för att få tag på en sida där jag kan spåra mitt paket och får svaret att det ska gå att spåra på https://cargo.airasia.com/Track.aspx vilket jag redan provat utan resultat.

Det går nån dag, jag har annat för mig och tiden rinner iväg utan vare sig fungerande trackning eller mail från Leif.

26/5: Jag skriver till Leif att det inte fungerar att mata in trackningnummret på angiven hemsida och frågar om man måste ha inloggningsuppgifter (varför ska man ha det för att spåra ett paket??) på sidan.

Senare under dagen får jag besked att man måste ha inloggningsuppgifter för att kunna spåra paketet. Jag får såklart inte det utan Leif ska logga in och se om det är iväg.

26/5: Jag får PM från en person som i julas köpt varor från Leif då han hade en annan sida uppe kallad "Partimax stocklots". Jag har båda mailkontakt och telefonkontakt med denne person och han berättar att han beställt varor i julas och att dom inte kommit fram än. Leif har även i det fallet varit mycket tillmötesgående och försökt lösa de "fel" som uppkommit under leveransen. I detta fallet har inte heller ett fungerande trackningnummer delats ut och när det dragit ut på tiden har Leif skyllt på dåliga leverantörer och att problemet ska lösas så fort det går, vilket inte har hänt än på 6 månader.

27/5: Jag slänger iväg ett mail till där jag uttryckligen frågar om jag fått fel trackningnummer.

28/5: Jag får svar från Leif med följande innehåll:

"Hej Magnus

Det är inget fel på ditt trackingnummer. Tyvärr är det som jag sagt till dig att jag kan bara
se det när jag är inloggad. Jag skickar en skärmdump på förenklat svar som jag får. Där
kan du se att shipping står som dep, vilket betyder departed.

Denna info bör ändras om några dagar till att ordern har ankommit.

Skickar dig då en full beskrivning med skärmdump på alla de händelser som varit under
transporten.

Hoppas det blir bra.

Mvh. Leif"

Det dyker upp en prinscreen där det mycket riktigt står DEP. Ingen annan info går att läsa av printscreenen, varken var paketet befinner sig, vem avsändaren är eller vart det ska, enbart bokstäverna DEP.

Jag börjar allvarligt fundera på om det är ett medvetet val av Leif att dra ut på tiden för att få så många på kroken som möjligt innan det blir alldeles för uppenbart att det är scam. Nånstans här förstår jag att den lilla glimt av hopp är plus minus obefintlig.

30/5: Jag får ett nytt mail med följande innehåll:

"Hej Magnus

Din leverans status har ändrats. Information kommer under dagen.

Mvh. Leif"

Dock kommer det ingen mer information den dagen.

31/5: Jag skickar iväg följade till Leif:

"Hej

Du skrev att jag skulle få nån mer info. Jag väntar fortfarande på den.
Paketet borde väl dyka upp under nästa vecka antar jag för det var ju skickat?

/Magnus"

2/6: Jag får äntligen svar från Leif:

"Hej Magnus

Jag har inte varit inne på kontoret på länge tyvärr, men har ringt
transportören och de säger att du ska ha leveransen Onsdag e.m eller
Torsdag f.m.

Kommer jag in på kontoret så skickar jag mer info i annat fall vet du när det ska vara framme.

Mvh. Leif"

5/6: (idag) Jag kom hem från jobbet och kollar brevlådan om där ligger någon avi eller dylikt för uthämtning av paket, inget sådant finnes. Jag skickar iväg ett mail och frågar var paketet är. (ingen svar hittills)

Tankar och övrigt:

Jag visste från början att detta med största sannolikhet var bluff och scam och att Leif Karlsson Wirat Sawangdee aldrig kommer leverera varorna. Visst, det var naivt och blåögt att ens hoppa på tåget, men nånstans långt inne är man girig och hoppas att man själv ska få produkten för att allt ska verka vara frid och fröjd för att bedragaren sedan börjar lura folk efter att ett fåtal fått sitt levererat.
Nu verkar detta inte vara fallet.

Tur i oturen, eller ska vi säga lite smärtlindring, är att det bara blev 1250:- per skalle jag blev av med eftersom att testordern var så ofantligt mycket lägre belopp än de 1000 dollar minimum som egentligen behövdes för att få ett genomfört köp.

Slutligen:

Jag hoppas INNERLIGEN att ingen bliv lika girig som jag blev och la och betalde en order på över 1000 dollar och det är bara att konstatera att det gamla ordspråket: "om nånting är för bra för att vara sant, så är det också det" verkar gälla i vått och torrt.

PS: OM mot förmodan varorna skulle dyka upp kommer jag såklart ändra en del i texten och ge info med bilder på paket och annat matnyttigt. OM det är fallet så måste jag ändå hänvisa till moderatorn Pzh114ns inlägg om hur många blufföretag genomför sin scam, info med länk om detta ligger på första inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Dåså, en update kommer.

För er som inte orkar läsa så kan jag säga: Nej jag har inte fått mina varor.

Jag tar det därifrån vi slutade när tråden stängdes och i kronologisk ordning:

21/5: Jag får ett mail från Leif där det står att paketet är skickat och jag ska få trackingnummer under dagen. (det kommer inte den dagen).

23/5: Mail dimper ner från leif med följande innehåll:

"Skickat med Air Asia genom Ocean Transtrade.
Informationen är ändrad i dina privata sidor.
Trackingnummer 807 9760961 3."

Här börjar jag bli lite smått oroad, dels för att min information på hemsidan inte ändras och dels för att jag inte på något sätt kan få in trackingnummret så att det dyker upp någon info.

24/5: Jag slänger iväg ett mail till Leif för att få tag på en sida där jag kan spåra mitt paket och får svaret att det ska gå att spåra på https://cargo.airasia.com/Track.aspx vilket jag redan provat utan resultat.

Det går nån dag, jag har annat för mig och tiden rinner iväg utan vare sig fungerande trackning eller mail från Leif.

26/5: Jag skriver till Leif att det inte fungerar att mata in trackningnummret på angiven hemsida och frågar om man måste ha inloggningsuppgifter (varför ska man ha det för att spåra ett paket??) på sidan.

Senare under dagen får jag besked att man måste ha inloggningsuppgifter för att kunna spåra paketet. Jag får såklart inte det utan Leif ska logga in och se om det är iväg.

26/5: Jag får PM från en person som i julas köpt varor från Leif då han hade en annan sida uppe kallad "Partimax stocklots". Jag har båda mailkontakt och telefonkontakt med denne person och han berättar att han beställt varor i julas och att dom inte kommit fram än. Leif har även i det fallet varit mycket tillmötesgående och försökt lösa de "fel" som uppkommit under leveransen. I detta fallet har inte heller ett fungerande trackningnummer delats ut och när det dragit ut på tiden har Leif skyllt på dåliga leverantörer och att problemet ska lösas så fort det går, vilket inte har hänt än på 6 månader.

27/5: Jag slänger iväg ett mail till där jag uttryckligen frågar om jag fått fel trackningnummer.

28/5: Jag får svar från Leif med följande innehåll:

"Hej Magnus

Det är inget fel på ditt trackingnummer. Tyvärr är det som jag sagt till dig att jag kan bara
se det när jag är inloggad. Jag skickar en skärmdump på förenklat svar som jag får. Där
kan du se att shipping står som dep, vilket betyder departed.

Denna info bör ändras om några dagar till att ordern har ankommit.

Skickar dig då en full beskrivning med skärmdump på alla de händelser som varit under
transporten.

Hoppas det blir bra.

Mvh. Leif"

Det dyker upp en prinscreen där det mycket riktigt står DEP. Ingen annan info går att läsa av printscreenen, varken var paketet befinner sig, vem avsändaren är eller vart det ska, enbart bokstäverna DEP.

Jag börjar allvarligt fundera på om det är ett medvetet val av Leif att dra ut på tiden för att få så många på kroken som möjligt innan det blir alldeles för uppenbart att det är scam. Nånstans här förstår jag att den lilla glimt av hopp är plus minus obefintlig.

30/5: Jag får ett nytt mail med följande innehåll:

"Hej Magnus

Din leverans status har ändrats. Information kommer under dagen.

Mvh. Leif"

Dock kommer det ingen mer information den dagen.

31/5: Jag skickar iväg följade till Leif:

"Hej

Du skrev att jag skulle få nån mer info. Jag väntar fortfarande på den.
Paketet borde väl dyka upp under nästa vecka antar jag för det var ju skickat?

/Magnus"

2/6: Jag får äntligen svar från Leif:

"Hej Magnus

Jag har inte varit inne på kontoret på länge tyvärr, men har ringt
transportören och de säger att du ska ha leveransen Onsdag e.m eller
Torsdag f.m.

Kommer jag in på kontoret så skickar jag mer info i annat fall vet du när det ska vara framme.

Mvh. Leif"

5/6: (idag) Jag kom hem från jobbet och kollar brevlådan om där ligger någon avi eller dylikt för uthämtning av paket, inget sådant finnes. Jag skickar iväg ett mail och frågar var paketet är. (ingen svar hittills)

Tankar och övrigt:

Jag visste från början att detta med största sannolikhet var bluff och scam och att Leif Karlsson Wirat Sawangdee aldrig kommer leverera varorna. Visst, det var naivt och blåögt att ens hoppa på tåget, men nånstans långt inne är man girig och hoppas att man själv ska få produkten för att allt ska verka vara frid och fröjd för att bedragaren sedan börjar lura folk efter att ett fåtal fått sitt levererat.
Nu verkar detta inte vara fallet.

Tur i oturen, eller ska vi säga lite smärtlindring, är att det bara blev 1250:- per skalle jag blev av med eftersom att testordern var så ofantligt mycket lägre belopp än de 1000 dollar minimum som egentligen behövdes för att få ett genomfört köp.

Slutligen:

Jag hoppas INNERLIGEN att ingen bliv lika girig som jag blev och la och betalde en order på över 1000 dollar och det är bara att konstatera att det gamla ordspråket: "om nånting är för bra för att vara sant, så är det också det" verkar gälla i vått och torrt.

PS: OM mot förmodan varorna skulle dyka upp kommer jag såklart ändra en del i texten och ge info med bilder på paket och annat matnyttigt. OM det är fallet så måste jag ändå hänvisa till moderatorn Pzh114ns inlägg om hur många blufföretag genomför sin scam, info med länk om detta ligger på första inlägget.

Dold text

Då vet vi nu med säkerhet att Leif är en bedragare! Må en miljard kackerlackor infestera hans armhålor!

EDIT: Han photoshoppade nog ordet DEP. i den första skärmdumpen han skickade till dig. Synd att du förlorade 1250:-. Kanske försöka polisanmäla honom?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Då vet vi nu med säkerhet att Leif är en bedragare! Må en miljard kackerlackor infestera hans armhålor!

EDIT: Han photoshoppade nog ordet DEP. i den första skärmdumpen han skickade till dig. Synd att du förlorade 1250:-. Kanske försöka polisanmäla honom?

Jag skulle tippa på att chansen att någon tar det här vidare är så liten att det egentligen är lika med 0 och därmed inte lönt att lägga tid på.

Hade man inte varit så girig hade man förstått att hemsidan Computer Stocklots som ligger på ett graits webbhotell med direktkopierade ikoner och menyer signalerar rödflagg. Att personen sedan heter 2 namn; Leif Karlsson Wirat Sawangdee, gör inte saken bättre. Allt luktade SCAM från dag ett, men vanligt vett fungerar inte riktigt när det finns en minimal strimma av hopp att det skulle komma fram något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag skulle tippa på att chansen att någon tar det här vidare är så liten att det egentligen är lika med 0 och därmed inte lönt att lägga tid på.

Hade man inte varit så girig hade man förstått att hemsidan Computer Stocklots som ligger på ett graits webbhotell med direktkopierade ikoner och menyer signalerar rödflagg. Att personen sedan heter 2 namn; Leif Karlsson Wirat Sawangdee, gör inte saken bättre. Allt luktade SCAM från dag ett, men vanligt vett fungerar inte riktigt när det finns en minimal strimma av hopp att det skulle komma fram något...

nej, om du som ensam person anmäler händer det inte mycket. men om du skickar in en anmälan, och sen en person till, och en till, och en till... så ska du se att det blir fart på polisen sen.

många bäckar små.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

nej, om du som ensam person anmäler händer det inte mycket. men om du skickar in en anmälan, och sen en person till, och en till, och en till... så ska du se att det blir fart på polisen sen.

många bäckar små.

Bättre att lägga pengarna på en resa till Thailand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Bättre att lägga pengarna på en resa till Thailand

pengar? sen när kostar det att polisanmäla?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ja det var väl tråkigt. Kanse inte så oväntat som TS skriver, men men det kunde lika bra vara tvärtom. Kul att TS är ärlig Annars hade nog 25 moppepojkar suttit med pappas kreditkort och beställt saker..som inte existerar.

Edit: Förstår inte varför min text där jag skriver ordet "fan" försvinner. Borde vara ett regelbrott att citera 2 A4-papper, speciellt när man skriver 2 rader tillbaka..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Entusiast

Skicka en polisanmälan för det är ju bedrägeri. Skicka också en anmälan till konsumentombudsmannen så kanske de kan gå ut med en varning. I praktiken kommer det dock inte hända så mycket eftersom han gömmer sig i Thailand. Svensk polis kan inte göra någonting då och det känns extremt långsökt att de skulle förhandla fram ett utlämnande för bedrägeri, även om det verkar vara systematiskt. Den Thailändska polisen har nog lite annat att göra än att jaga småbedragare. Så det enda man kan hoppas på är att det sprids tillräckligt mycket information i olika kanaler för att inte fler ska luras i framtiden. Han verkar ju vara en skicklig bedragare.

Kostar inget att skicka ett mail till Råd & Rön, diverse tekniksidor, ett par dagstidningar också liknande. Om bara någon tar upp det så sprids hans namn i koppling till bedrägeri vilket gör det lite svårare för honom att jobba.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Skicka en polisanmälan för det är ju bedrägeri. Skicka också en anmälan till konsumentombudsmannen så kanske de kan gå ut med en varning. I praktiken kommer det dock inte hända så mycket eftersom han gömmer sig i Thailand. Svensk polis kan inte göra någonting då och det känns extremt långsökt att de skulle förhandla fram ett utlämnande för bedrägeri, även om det verkar vara systematiskt. Den Thailändska polisen har nog lite annat att göra än att jaga småbedragare. Så det enda man kan hoppas på är att det sprids tillräckligt mycket information i olika kanaler för att inte fler ska luras i framtiden. Han verkar ju vara en skicklig bedragare.

Kostar inget att skicka ett mail till Råd & Rön, diverse tekniksidor, ett par dagstidningar också liknande. Om bara någon tar upp det så sprids hans namn i koppling till bedrägeri vilket gör det lite svårare för honom att jobba.

kommer fortfarande finnas personer som tror att dom kanske får sin testorder även fast det finns 1000 trådar råd&rön Aschberg&Co, polisen mm,
som förklarar hur det funkar. leif lever på dessa 0.1% där du kan försöka slå in kunskapen i huvudet med Doktorsavhandlingar i hur bedragare fungerar.
vet bekanta som gått på Microsoft bedrägerier och nästan betalat pengar. gick så långt att rycka ut internet kabeln var ända alternativet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

På började en låt som passade ovanligt bra här

läs texten då jag inte fixat klart allt i den(mix mastering, kommer nog sjunga om 90% av alla segmenten), deadline ligger till slutet av juli så den skall fixas tills dess läs texten så ni vet vad som sjungs!

Det är EBM så alla kanske gillar de, där är sjukt mycket autotune så det nästan är löjligt också(lite meningen med låten då denna singeln skall vara löjlig generellt)

jepp texten har stavfel, har varit vaken i strax två dygn så skyller på det! och jepp jag är skåning vilket säker hörs på dialekten!

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=2651867873573739...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Skicka en polisanmälan för det är ju bedrägeri. Skicka också en anmälan till konsumentombudsmannen så kanske de kan gå ut med en varning. I praktiken kommer det dock inte hända så mycket eftersom han gömmer sig i Thailand. Svensk polis kan inte göra någonting då och det känns extremt långsökt att de skulle förhandla fram ett utlämnande för bedrägeri, även om det verkar vara systematiskt. Den Thailändska polisen har nog lite annat att göra än att jaga småbedragare. Så det enda man kan hoppas på är att det sprids tillräckligt mycket information i olika kanaler för att inte fler ska luras i framtiden. Han verkar ju vara en skicklig bedragare.

Kostar inget att skicka ett mail till Råd & Rön, diverse tekniksidor, ett par dagstidningar också liknande. Om bara någon tar upp det så sprids hans namn i koppling till bedrägeri vilket gör det lite svårare för honom att jobba.

Han är med största sannolikhet inte thailändsk medborgare, såvida han inte har en biologisk förälder som är thailändsk medborgare. Så om svenska staten drar in hans pass så lär han få återvända till Sverige illa kvickt. Förutsatt att han faktiskt har det namnet som uppgetts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Tja, du glömmer att du måste betala moms med på dian prylar. Så om du räknar 10% tull och 25% moms på en order på 2500kr så blir de extra avgifterna
250 + 625 plus att oom ingen frakt ligger på varan så får du betala den med. ca 99kr. Så din vara som kostar 2500 kommer bli ca 3474kr

Nja, det är ingen tull på skärmarna. Däremot är det som du säger att moms och ofta en ytterligare avgift från fraktbolaget tillkommer. Det blir snarare runt 3000 kr i normala fall.

Priserna på de skärmarna är ju betydligt enklare att förklara än de från butiken i tråden. Köper man paneler som annars skulle gå till spillo eftersom panelen är ämnad till dyra skärmar där tillverkarna ställer höga krav kan man naturligtvis få dem ganska billigt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q