Permalänk

Problem med drivrutiner

Hej!

Behöver hjälp då jag ej varit med om detta och vet inte vad problemet är...

Ska installera nya drivrutinen 337.88 men varje gång jag ska installera den så kommer de upp att "Andra installationer körs, avsluta dessa före". Och så avbryts installationen.

Är samma problem om jag tar de från nvidia experience eller från deras hemsida.

Någon som varit med om detta och har en lösning? Har Windows 8.1.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurrasson:

Hej!

Behöver hjälp då jag ej varit med om detta och vet inte vad problemet är...

Ska installera nya drivrutinen 337.88 men varje gång jag ska installera den så kommer de upp att "Andra installationer körs, avsluta dessa före". Och så avbryts installationen.

Är samma problem om jag tar de från nvidia experience eller från deras hemsida.

Någon som varit med om detta och har en lösning? Har Windows 8.1.

Har du uppdaterat ditt windows fullt ut i Windows Update? Gör detta först och testa sedan att stänga av ditt Antivirusprogram under geforceinstallationen. Välj avancerad och bocka "för ta bort/rensa tidigare drivis".

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Hej!

Behöver hjälp då jag ej varit med om detta och vet inte vad problemet är...

Ska installera nya drivrutinen 337.88 men varje gång jag ska installera den så kommer de upp att "Andra installationer körs, avsluta dessa före". Och så avbryts installationen.

Är samma problem om jag tar de från nvidia experience eller från deras hemsida.

Någon som varit med om detta och har en lösning? Har Windows 8.1.

Har du ZoneAlarm installerat?
ZoneAlarm gillar verkligen inte Geforce Experience.

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Har du uppdaterat ditt windows fullt ut i Windows Update? Gör detta först och testa sedan att stänga av ditt Antivirusprogram under geforceinstallationen. Välj avancerad och bocka "för ta bort/rensa tidigare drivis".

Hade kommit en Windows Update som ej installerat automatiskt.. Installerad nu, och stängde av antivirusprogrammet. Nu gick de äntligen att installera den! Som jag stört mej när jag bara fått felmeddelanden!

Tack för hjälpen!!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |