internet stängs ner ibland BARA på min dator.

Permalänk
Medlem

internet stängs ner ibland BARA på min dator.

Ibland stängs internet ner när jag kör DayZ, stänger av uTorrent, går offline på Spotify osv. Det är bara på min dator detta händer och jag kör med sladd direkt till vår modem/router(vet inte riktigt vad det är).

Jag har thomson tg789vn och ASRock moderkort. Om det gör någon skillnad.
Jag har tittat efter uppdateringar i nätverkskortet via enhetshanteraren, och det är den senaste uppdateringen.
Jag har inte provat så mycket mer, jag vill se om jag har någon proxy igång eller nått men vet inte var den finns osv.

tack i förhand

Permalänk
Skrivet av linuzzy:

Ibland stängs internet ner när jag kör DayZ, stänger av uTorrent, går offline på Spotify osv. Det är bara på min dator detta händer och jag kör med sladd direkt till vår modem/router(vet inte riktigt vad det är).

Jag har thomson tg789vn och ASRock moderkort. Om det gör någon skillnad.
Jag har tittat efter uppdateringar i nätverkskortet via enhetshanteraren, och det är den senaste uppdateringen.
Jag har inte provat så mycket mer, jag vill se om jag har någon proxy igång eller nått men vet inte var den finns osv.

tack i förhand

skaffa en bättre router skiten Felia skickar med funkar oftast inte. du gör en "brygga" tg789vn används som modem inte router (eftersom det är kopplat genom tele-uttaget)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Samma hände mig.
Nätet droppade ibland för mig som satt på fast lina, min flickvän som surfar trådlöst var opåverkad.
Fick min Thompson utbytt av Telia och det försvann.
Skall dock tillägga att det har hänt ett par gånger igen, verkar som Thomsonroutrarna inte håller mer än i et år.

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

skaffa en bättre router skiten Felia skickar med funkar oftast inte. du gör en "brygga" tg789vn används som modem inte router (eftersom det är kopplat genom tele-uttaget)

så kort fattat skaffar jag en router. Tips på bra router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuzzy:

så kort fattat skaffar jag en router. Tips på bra router?

Det beror på din budget

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN