Permalänk
Medlem

Grafikkorts fel efter uppdatering

Halloj alla glada klöckers!
Försöker hjälpa min lillebror med ett problem som uppstått efter att han kopplat in mitt gamla Leadtek geforce GT 240 kort. Den startartade upp utan problem när han hade satt dit det, men när han uppdaterar drivrutinerna och startar om så hänger datorn sig vid windows loggan, han får då gå in i felsäkertläge och avinstallera drivrutinerna och och sen startar datorn upp som vanligt tills dess att nya drivrutiner installeras, då blir det samma sak.

Han har en Packard bell maskin okänd modell med ett msi cuba ms-7301 moderkort och en intel pentium D 915 cpu och ett ace 500w nätaggregat mer info kunde han inte ge mig för stunden. Han har även testat med drivrutinerna som jag senast använde när jag ägde kortet men hjälper inte.
Ska försöka få han att ge mig mer info som ni kan gå på.
Men med vad jag redan skrivit, är det nån som har en susning om möjligt fel?

Tacksam för alla svar och förslag
/Pjurta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Hedersmedlem

Hade han något grafikkort innan? Har ni i så fall avinstallerat det?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hade han något grafikkort innan? Har ni i så fall avinstallerat det?

Japp han hade ett gammalt ati kort och han sa att de avinstallerat drivrutinerna från de kortet innan de hade i det "nya".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pjurta86:

Japp han hade ett gammalt ati kort och han sa att de avinstallerat drivrutinerna från de kortet innan de hade i det "nya".

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara ett kompatibilitetsproblem. Man kan prova att uppdatera BIOS. Men det moderkortet sitter ju i en märkesdator och det brukar vara notoriskt svårt att få tag på uppdateringar till tex BIOS som kan spela in här.

Man kan också prova att installera om Windows, för det kan hända att det ligger något skit kvar från AMD/ATI som bråkar med Nvidia drivrutinen. Det finns program som rensar bort drivrutiner för grafikkort, men det har visat sig att de ibland rensar för mycket så att man ändå måste installera om. Något att tänka på om man väljer att prova ett sådant program.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pjurta86:

Halloj alla glada klöckers!
Försöker hjälpa min lillebror med ett problem som uppstått efter att han kopplat in mitt gamla Leadtek geforce GT 240 kort. Den startartade upp utan problem när han hade satt dit det, men när han uppdaterar drivrutinerna och startar om så hänger datorn sig vid windows loggan, han får då gå in i felsäkertläge och avinstallera drivrutinerna och och sen startar datorn upp som vanligt tills dess att nya drivrutiner installeras, då blir det samma sak.

Han har en Packard bell maskin okänd modell med ett msi cuba ms-7301 moderkort och en intel pentium D 915 cpu och ett ace 500w nätaggregat mer info kunde han inte ge mig för stunden. Han har även testat med drivrutinerna som jag senast använde när jag ägde kortet men hjälper inte.
Ska försöka få han att ge mig mer info som ni kan gå på.
Men med vad jag redan skrivit, är det nån som har en susning om möjligt fel?

Tacksam för alla svar och förslag
/Pjurta

Skickades från m.sweclockers.com

Där har du ett av de stora problemen då dessa nätagg var ska vi säga "rena skiten" så ta och häng det i närmaste julgran och köp ett som är ok ASAP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack giplet och Jalle64 för era svar och tips. Verkar som vi fått ordning på det efter att ha kört drivesweeper och helt rensat bort de gamla ati drivrutinerna. Han har inte hört av sig om mer problem så jag tror det funkar som det ska nu. Jo att ace aggregaten är något av skit vet jag, men han hade beställt det utan min vetskap. Tack för att ni tog er tid att ge era synpunkter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pjurta86:

Tack giplet och Jalle64 för era svar och tips. Verkar som vi fått ordning på det efter att ha kört drivesweeper och helt rensat bort de gamla ati drivrutinerna. Han har inte hört av sig om mer problem så jag tror det funkar som det ska nu. Jo att ace aggregaten är något av skit vet jag, men han hade beställt det utan min vetskap. Tack för att ni tog er tid att ge era synpunkter

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, men med det nätagget lär det inte bli länge.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du kan ha mycket rätt i det, har dock ett gammalt hyggligt nätagg liggandes om han skulle få problem

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pjurta86:

Du kan ha mycket rätt i det, har dock ett gammalt hyggligt nätagg liggandes om han skulle få problem

Se till att byta till det då. Det finns exempel på att Ace-aggen har dragit med sig andra komponenter i datorn när de gått sönder då de saknar viktiga skyddsfunktioner.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ska prata med min lillebror och ordna det. tackar

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pjurta86:

Du kan ha mycket rätt i det, har dock ett gammalt hyggligt nätagg liggandes om han skulle få problem

Vad har du liggandes då ?:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ett Aspire atx-as500w 3fan, budget agg eller ej, de krånglade aldrig för mig

Visa signatur

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)