The Crew - Släppdatum 2014-12-02

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Det dom skulle kunna göra är att sätta utstickande reflexer på alla räcken och stenmurar. Då studsar dom åt fanders
Fast man kan ju göra motsvarande IRL oxo men karossen kommer ta mer stryck och vara slut efter två/tre kurvor även i en förstärkt rallykärra. Det gäller bara att hjulen inte sticker ut för då snurrar det på.

Fick svar ifrån en community manager att de kommer att patcha bort det Det var INTE så de hade tänkt sig att det skulle vara i spelet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Stötte på dessa "festprissar" i Salem

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Stötte på dessa "festprissar" i Salem

mmWOFsSmeXU

2spooky4me dansen?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Much bling. Very pimp. Wow.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Stötte på dessa "festprissar" i Salem

mmWOFsSmeXU

Haha, wtf?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Undra hur dom kunde missa att göra färdigt lyktorna på Impalan.......

Visa signatur
Permalänk

Har inte orkat leta än men finns det något demo till spelet? menar jag vill ju inte köpa grisen i säcken

Ni som kör det, är det bra?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Har inte orkat leta än men finns det något demo till spelet? menar jag vill ju inte köpa grisen i säcken

Ni som kör det, är det bra?

Nepp, finns inget demo.

Om du gillar att köra bil bara för att köra - Köp det.
Om du är bra på att ignorera små fel - Köp det.
Gillar du PVP - Köp det.
Hatar du halvfärdiga spel? - Håll dig borta från det.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calle_p40:

Har inte orkat leta än men finns det något demo till spelet? menar jag vill ju inte köpa grisen i säcken

Ni som kör det, är det bra?

Spelet är väldigt likt Test Drive Unlimited-spelen om du spelat dessa tidigare. De största skillnaderna är att man nu kör runt på ett USA i miniatyr (mindre men fortfarande stort bör tilläggas). Fordon levlas och din karaktär kan låsa upp olika perks för att exempelvis köra lite fortare eller få rabatter i butiker. Du kan inte längre välja och konfigurera din karaktär, du är alltid en skäggig hipster. Spelet har större fokus på story, av den sämre sorten.

Gillar man vad spelet erbjuder, att kunna köra runt med andra i en rätt stor spelvärld eller bara åka runt och bara åka så är man ganska rätt ute. Spelet är arkadigt men då det inte direkt finns så många alternativ så är det något man tyvärr får leva med, om man normalt sett har svårt för det. Då det är en Ubisoft-titel bör spelets pris sjunka snart om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Har inte orkat leta än men finns det något demo till spelet? menar jag vill ju inte köpa grisen i säcken

Ni som kör det, är det bra?

Jag har försökt köra det, tycker att det är hemskt, och då har jag kört the need for speed och need for speed 2 och de senaste 4, samt gran turismo 6, grid, grid 2, grid autosport, formula 2013 eurotruck simulator, city car driving och en till som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men du kanske tycker att det är kul. Jag kollade massa youtube innan jag köpte och det verkade bra. Har kört med g27 ratt, xbox 360kontroll, ps3 kontroll och tangentbordet.

Permalänk
Avstängd

Så hemskt är det inte men rätt knepig styrning med en Xbox 360 kontroll. Kan nog bli ett bra spel när det är färdigt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Jag har försökt köra det, tycker att det är hemskt, och då har jag kört the need for speed och need for speed 2 och de senaste 4, samt gran turismo 6, grid, grid 2, grid autosport, formula 2013 eurotruck simulator, city car driving och en till som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men du kanske tycker att det är kul. Jag kollade massa youtube innan jag köpte och det verkade bra. Har kört med g27 ratt, xbox 360kontroll, ps3 kontroll och tangentbordet.

Jag har ännu inte lyckats få till "perfekt" känsla i 360-kontrollen men det här är det bästa jag kan få till. Jag kör med FPS Freaks Havoc(tror jag dom hette) men bara prova sig fram. Just deadzone kan göra en hel del, utan FPS Freaks så blir det bättre med 2-3 steg åt vänster på deadzone(Styrningens nolläge).....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag har ännu inte lyckats få till "perfekt" känsla i 360-kontrollen men det här är det bästa jag kan få till. Jag kör med FPS Freaks Havoc(tror jag dom hette) men bara prova sig fram. Just deadzone kan göra en hel del, utan FPS Freaks så blir det bättre med 2-3 steg åt vänster på deadzone(Styrningens nolläge).....

http://i.imgur.com/kIVepZl.jpg

Konstiga inställningar

Jag kör med sens på 80% tror jag, kanske lägre. Linearity och Speed factor på 80% Throttle linearty på 80% och braking på default (50%). Testa det

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Attityd. He's walking the walk, that's for sure

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Konstiga inställningar

Jag kör med sens på 80% tror jag, kanske lägre. Linearity och Speed factor på 80% Throttle linearty på 80% och braking på default (50%). Testa det

Jag skulle vilja ha ännu högre sens men tyvärr går ju inte det :(.
Det jag saknar från TDU 2 t.ex. är att när jag slår fullt åt ett håll då styr bilen fullt direkt, i The Crew så slår man spaken fullt åt ett håll så tar det en liten stund innan bilen har fullt rattutslag. Det lilla gör det totalt omöjligt att få bra känsla i bilarna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag skulle vilja ha ännu högre sens men tyvärr går ju inte det :(.
Det jag saknar från TDU 2 t.ex. är att när jag slår fullt åt ett håll då styr bilen fullt direkt, i The Crew så slår man spaken fullt åt ett håll så tar det en liten stund innan bilen har fullt rattutslag. Det lilla gör det totalt omöjligt att få bra känsla i bilarna

Testa downsampla till 1440p och gör med FXAA? TXAA och MSAA ger ju input lag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Testa downsampla till 1440p och gör med FXAA? TXAA och MSAA ger ju input lag.

Min kassa PC klarar inte AA ändå så det är på lägsta..... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Min kassa PC klarar inte AA ändå så det är på lägsta..... :/

:/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Gjorde denna guide ikväll för folk som fortfarande inte har riktigt koll eller för nytillkomna

Patchdags imorgon också! Senaste DLCet samt en del förändringar att vänta

New Content

• New PvP mode
The new PvP mode is an elimination race with 10 new tracks available.

• New faction missions
Four new faction missions will be released with the patch on Thursday, February 12.

Fixes and Updates

Online

• The quick co-op feature has been improved, and several bugs related to joining sessions have been fixed.
• PvP lobby improvements
o Enabled browsing of players after selecting cars.
• PvP session improvements
o Matchmaking should now allow players to find more players quicker.

Statistics

• Fixed the issue that was causing statistics to display incorrect data and/or simply reset the data.
Previous data will not be restored, but new statistics should not be lost anymore.

Awards

• Fixed an issue related to unlocking and tracking the progress of certain awards.

Challenges

• Fixed an issue related to progression on challenges.

Frame rate

• Improved frame rate in cockpit view.

UI
• Fixed an issue when applying certain parts.

Friends

• Fixed an issue related to a friend’s presence in game – their status will be set to offline when they quit the game.

Cars

• Improvements and tweaking of several cars’ handling and speed.
o Buggy’s grip has been improved in order for it to be able to climb hills as other Raid cars.
o Fixed a bug where some cars were able to reach an extreme off-road top speed in reverse gear for:
 Bentley Continental GT
 Cadillac Escalade
 Abarth 500
 Alfa Romeo 4C
 Hummer H1 Alpha
o MINI Cooper S C spec:
 Toned down the nitro and grip for MINI Cooper S
.
o Lamborghini Murcielago C spec:
 Grip slightly improved when using nitro.

Missions

• AI behavior in some missions improved.
• AI and police car behavior in chase missions improved:
o Opponent cars are now less aggressive, and they try more to follow players instead of taking them down.

Gameplay

• Modifications applied to the friction on side barriers in order to avoid wall-riding exploit.

Streaming

• The game will no longer use 100% of the CPU at the launch on PC. This was preventing players from streaming in smooth conditions.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har det lagt till möjligheten att få börja om från början än? Vet att det är många som frågar efter det på Ubis forum.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Har det lagt till möjligheten att få börja om från början än? Vet att det är många som frågar efter det på Ubis forum.

Not to my knowledge. Ser ingen vits med det och gissar på att de inte kommer att erbjuda det heller eftersom det skulle innebära strul med crew credits och perk points.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Not to my knowledge. Ser ingen vits med det och gissar på att de inte kommer att erbjuda det heller eftersom det skulle innebära strul med crew credits och perk points.

Varför skulle det strula. Man skulle ha noll perks och samma startsumma man hade första gången. För de som är insnöade i mmo tänket så är det som att rolla en alt.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Varför skulle det strula. Man skulle ha noll perks och samma startsumma man hade första gången. För de som är insnöade i mmo tänket så är det som att rolla en alt.

På grund av crew credits eftersom det är något man betalar för.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

På grund av crew credits eftersom det är något man betalar för.

Kan man köpa crew credits? Fast det borde inte vara något svårt att plocka fram i och med att alla köp loggas och sparas.
Nåja var in och spelade lite här om dagen när polare precis köpt spelet. Var lite roligare att spela tillsammans som det alltid brukar vara.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Kan man köpa crew credits? Fast det borde inte vara något svårt att plocka fram i och med att alla köp loggas och sparas.
Nåja var in och spelade lite här om dagen när polare precis köpt spelet. Var lite roligare att spela tillsammans som det alltid brukar vara.

Ja, det är ju därför jag säger att det blir svårt. Shift+F2 och sedan på shop så finns det olika paket att välja mellan. Däremot är det enda som du egentligen ska spendera pengarna på perk points eftersom det är det enda du itne kan köpa för igc. Ja, spela tillsammans är väl alltid mest skoj

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet och ska börja spela om en liten stund.
Ni som kört ett tag, har ni några tips på hur man låser upp bilar snabbast? Antar att det är något liknande XP som man låser upp bilar för?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Köpte precis spelet och ska börja spela om en liten stund.
Ni som kört ett tag, har ni några tips på hur man låser upp bilar snabbast? Antar att det är något liknande XP som man låser upp bilar för?

Man låser upp bilar (gör dom tillgänliga att köpa) genom att levla, och levla gör du enklast genom att köra klart campainen. Sedan för att tjäna pengar är pvp helt klart snabbast.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Man låser upp bilar (gör dom tillgänliga att köpa) genom att levla, och levla gör du enklast genom att köra klart campainen. Sedan för att tjäna pengar är pvp helt klart snabbast.

Okej, tack för svar! Är campangen något att ha eller är det något man måste tvinga sig igenom?

Borde kanske rätta, köpte spelet för ett tag sedan men inte fått tummen ur att tanka ner det än. Verkar som folk gillar det så kommer nog inte bli besviken

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Okej, tack för svar! Är campangen något att ha eller är det något man måste tvinga sig igenom?

Borde kanske rätta, köpte spelet för ett tag sedan men inte fått tummen ur att tanka ner det än. Verkar som folk gillar det så kommer nog inte bli besviken

campainen är helt ok att köra, storyn är inte något vidare och AI rubberbandar nåt så in i helvete (på gott o ont). Men hade ändå ganska kul när jag körde igenom den.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

THE CREW – MARCH PATCH NOTES
03/11/2015 12:00 PM
Today, we’d like to give you a look at the main changes that will be applied to The Crew in our next major patch, coming on March 18th.

Features:
New PVP mode available - Blitz Brawl

Blitz Brawl is a fast-paced game mode where players rush to scoring zones and fight to stay within them. A scoring zone is activated by the first player who enters it and remains active for the next 10 seconds. During this time, any player inside the zone will score points. Bonus points are also awarded to the player who activated the zone. After 10 seconds, the zone is deactivated and a new one will instantly appear, randomly chosen from a list. Stay alert!

In team games, the team’s total points are what count. Working together is crucial.
Blitz Brawl comes with 10 new missions available – 2 for each region.

Faction vs Faction PVP mode is changed to Crew vs. Crew
This mode no longer takes into account the factions of the players.

New UI filter in lobbies
Added search filters in the lobby by Car dress and PvP game mode.

New UI on searching lobbies

Added a timer for the searching depending on the network setup of each player (NAT type)
New Content:
Vintage Car Pack DLC with 3 new cars :
Chevrolet Corvette C3 – available in Fullstock and PERF
Chevrolet Corvette C2 – available in Fullstock and PERF
Spyker C8 Aileron - available in Fullstock and PERF

4 new Faction missions unlocked with the Vintage pack.
ROUTE 66 – Race mission
THE SCORE – Collect mission
A FISTFUL OF DIRT – Race mission
BAYOU BRAWL – Race mission

6 new tuning specs
Chevrolet Camaro RS 1969 - Circuit
1967 Shelby GT 500 – Circuit
Chevrolet Impala Sport Sedan 1967 – Circuit
1969 Dodge Charger R/T Hemi – Circuit
Chevrolet Silverado 1500 2010 – Dirt
Ford Focus RS 2010 - Circuit

CAR improvements:
PHYSICS
Improved global collisions with traffic cars and landscape.
Lowered impact of the breakable objects.
Reduced the chance to trigger a crash sequence when colliding with environment or other cars. Now, it only happens when the user is driving at a very high speed.
Improved jump receptions (enhancing Raid handling in particular).
Reduced bumps on Snowy Trails surface to enhance handling

CAMERA
Changed the Follow Near camera on every car in order to:
enhance the driving experience
give the car more presence on screen
Increased sense of speed on every Camera
Reduced Camera movements on jumps and when using nitro.
Improved Camera movements in cockpit view for more visual comfort
Fixed minor issues on specific cameras :
370Z Circuit Cockpit back-view
RUF 3400K Raid Cockpit back-view

CAR HANDLING
Fixed wheel spin issues (especially when using nitro) on:
KOENIGSEGG Agera R – FS/PERF
FERRARI LaFerrari – FS/PERF
LAMBORGHINI LP640 - RACING
MERCEDES-BENZ SL63 AMG – PERF/RACING
PAGANY Huayra - PERF
BMW Z4 sDrive35is 2011 – CIRCUIT
NISSAN 370Z – FULL STOCK/STREET/PERF/CIRCUIT
Improved handling on:
2010 CHEVROLET CAMARO SS - STREET
2012 DODGE CHALLENGER SRT-8 392 - STREET
FORD MUSTANG GT 2011 - STREET
1967 SHELBY GT500 - PERF
1969 CHEVROLET Camaro RS - FULL STOCK/STREET/PERF

Fixed some Full Stock top speeds to be more realistic:
1969 DODGE Charger R/T Hemi
2012 DODGE Challenger SRT-8
2012 DODGE Charger SRT-8
2012 JEEP Grand Cherokee SRT-8
2015 FORD Mustang GT Fastback
FORD Mustang GT 2011
BMW M5 2011
VOLKSWAGEN Golf GTI
FERRARI 458 Speciale

Fixed the RUF 3400K Raid having issues with the 5th gear and improved suspensions
Improved steering and stability at high speed for the MINI Cooper S in FULL STOCK, STREET, DIRT and PERF specs. The nitrous effect was also reduced a bit.

General improvements:
Improvements on the prologue tweaks in missions.
Improvement on behavior of Cops AI
Improvement on opponents AI in missions related to user’s car level to have a better game experience in the Race missions.
Tweaks on Motion Blur effect at high speed – the effect is more visible on the environment.
Skills : All skills except "Jump" and "Climb" will now grant now twice the amount of Bucks and experience.
Story Mission
The last mission of each region will now grant twice the amount of XP and Bucks.
Missions are:
Crumple Zone
Family Matters
Fearful Symmetry
Burn Coburn
V8

Faction Mission:
Bonus faction missions (unlocked by the winning faction each month) now grant 7.5 times their amount of Bucks (60000 Bucks at the level 50) and 1.25 times their amount of XP.
Some Faction Missions as well as PvP races have had their rewards adjusted to better match their duration.

Bugs fixing:
Wall-ride:
Increased the friction factor between the player’s car and walls along the roads.
Fix on the Statistics that allows recovering for some lost progress:
Progress on game
Missions
Skills
Sub-stats for the medals won on Skills.
Progression on certain Challenges.
Some issues preventing players from joining crews have been fixed.
Rewards:
Fixed the wrong rewards when level up in faction missions, PVP missions and Send friend missions.
Awards:
All the rewards related to Win and Complete under Events are fixed.
Fix on finding and joining Public sessions.
Leaderboard scoring display fixed for PVP missions
Fix related to AI traffic cars in freeride.

#NeverDriveAlone
The Crew Team

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2