Festis Liquorice Lemon - test

Permalänk
Medlem

Festis Liquorice Lemon - test

Smakar som gamla tiders (80-tals) BUGG-tuggummin, fast utan den där lakritsspiken som tuggummina hade. Tänk er ett snällt avslipat lakritsbugg, lite försiktigt. Som andra festis. Citronen syns inte av.

Verkar inte färga tungan svart. Mindre flaska än andra drycker i festisserien.

Tar man bara färgen känns det som om jag dricker motorolja från en moped. Håller du upp flaskan mot ljuset kan du inte se igenom den (iaf inte de här ljuset).

Betyg: 4 av 5.
Kommentar: Ganska god, de borde ta bort den röda festisen i serien och ersätta den med den här. Den röda saknar själen som den här svarta har.

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

hah kalla mig sen men har inte hört talas om den där ens, får nog leta reda på en och testa

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Hmm..den lär jag ju bara testa..låter verkligen vidrigt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Hmm..den lär jag ju bara testa..låter verkligen vidrigt.

Äh, vidrig var den då inte. Snarare ett svagt försök till o vara egen. Låt inte andras åsikter avgöra smaken, pröva själv...

(Det var inte motorolja, jag proggade java kort därefter, dock somnade ja nästan på slutet, men men... hehe)

Tillägg till min recension; färgen är grå om man kollar noga, dvs inga inslag av blått/brunt/grönt i drycken... pure färgmedel.

Messmör - antingen är du med oss eller emot oss.

Festis L.L. - antingen är du med oss eller så kör du över oss (but WE have da motorolja)

Visa signatur

Permalänk

fint groggvirke säger jag

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Re: Festis Liquorice Lemon - test

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dot
Smakar som gamla tiders (80-tals) BUGG-tuggummin, fast utan den där lakritsspiken som tuggummina hade. Tänk er ett snällt avslipat lakritsbugg, lite försiktigt. Som andra festis. Citronen syns inte av.

Verkar inte färga tungan svart. Mindre flaska än andra drycker i festisserien.

Tar man bara färgen känns det som om jag dricker motorolja från en moped. Håller du upp flaskan mot ljuset kan du inte se igenom den (iaf inte de här ljuset).

Betyg: 4 av 5.
Kommentar: Ganska god, de borde ta bort den röda festisen i serien och ersätta den med den här. Den röda saknar själen som den här svarta har.

Jag hoppas det är jordgubb du menar med "den röda festisen" för cassis e den godast av dom alla.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_One

Jag hoppas det är jordgubb du menar med "den röda festisen" för cassis e den godast av dom alla.

Tyvärr gjorde jag inte det, jordgubb är en klassiker som jag minns sen tetrapak-tiden (ni vet de där tetraformade paketen i härliga färger Är glad att den e tebax i hyllan

Men smaken e som bla bla bla, delad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om vi säger så här...jag kommer ju aldrig köpa den igen..

Permalänk
Avstängd

Carl-Johan nu tycker jag du beter dig som en finne i stjärten man köper sig ett par dussin flaskor, härdar i början till slut så smakar det mumma

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
Carl-Johan nu tycker jag du beter dig som en finne i stjärten man köper sig ett par dussin flaskor, härdar i början till slut så smakar det mumma

Viqtigt Äro att du hafva druckit denne dryck då det begaf sig, helst havfa du druckit drycken med konstant intervall.

Vilket vill säga att du sedan kunno stoltsera med att hafva druckit Festis Liquorice Lime tills den försvunno ur sortimentet. Drick unt le or spy.

Med andra ord - drick den medan den finns, tänk om den försvinner och du inte hunnit smaka den

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Första intrycket: Som ren vodka fast utan känslan av spritångor.
En halvsekund senare: Citronsmaken kommer in, man får kväljningar.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Första intrycket: Som ren vodka fast utan känslan av spritångor.
En halvsekund senare: Citronsmaken kommer in, man får kväljningar.

Minns ni den där gamla glassen? PUCK-stång eller vad den hette, den hade ju liknande smaksammansättning, undrar om det är därför jag gillar FLL, för pucken var ju god... (men damn man blev kladdig runt nosen

Hitills: 2 FLL druckna, 1 pending

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den ser inte god ut iaf..

Men föresten, Köparen Guide?

Permalänk
Medlem

den e helt ok... ser ut som dikesvatten tycker jag...

Visa signatur

En vis man sa: EH!?