Fått min OnePlus; hjälp en Androidnybörjare
Hej!
Har fått min kära OnePlus nu och är väldigt nöjd.
Jag har aldrig haft Android innan, har enbart haft Nokia och deras OS. Jag är teknikgeek, så jag har tafsat och använt Android en del, bland annat på vår gemensamma surfplatta och använt mycket iPhone och Samsung. Så rent generellt sett så har jag inte problem med att använda telefonen.
Men när det kommer till att börja skräddarsy telefonen och försöka optimera den för min användning, så blir det svårt direkt.
Jag har några problem med den, och det är bland annat:
Hur rootar jag telefonen? Är det att man får tillgång till allt, som Jailbreak? Försvinner något jag har på den? Många appar som frigör ram-utrymme vill att jag ska göra det.
Vad är det för skillnad på CyanogenMod 11 och CyanogenMod 11S? Om jag vill ha CyanogenMod 11S för att kunna ändra mer måste jag ominstallera allt?
Hur optimiserar jag batteriet? Jag har haft problem med att den har ätit mer ström än vad den har kunnat ladda(!!!). Ibland laddar den skit fort, ibland skit sakta.
Har också problem med att Windows inte hittar min telefon som en telefon, utan som en lagringsenhet, så att jag inte kan programmera till den, men det frågar jag på deras forum istället.
Några tips på appar eller annat som är ett måste? Drunknar i alla appar som finns överallt, är van med Windows Phone där det finns en app för allting, här finns det fyra hundra olika för varje lilla sak.