Problem med scrollning och proxy som alltid ställer sig till manuell

Permalänk

Problem med scrollning och proxy som alltid ställer sig till manuell

Hej. Jag har problem med vår surfplatta som är en samsung galaxy note 10.1 2014 edition. När jag är inne i Outlook (Hotmail) så kan jag plötsligt inte scrolla längre inne i mailen. Däremot på de flesta andra ställen, pilarna upp och ner funkar dock men det går så segt så då är ju smidigheten borta och datorn är bättre. Hur löser jag detta? Jag har google chrome förresten.

Sen så efter att jag installerat kaspersky ineternet security så ställer den om sig till manuell Proxy stup i kvarten så man inte kan surfa. Det är ju löst genom att hela tiden gå tillbaka till inställningar och sätta på automatiskt men det är ju tråkigt. Har också sett att den verkar förnya uppkopplingen mot routern varje gång det ställs om till manuell. Några idéer om lösning där? Jag har provat med en nyare kaspersky men det gjorde ingen skillnad.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.