Problem med min mus, behöver köpa ny! Vilken?

Permalänk

Problem med min mus, behöver köpa ny! Vilken?

Hej! Jag har haft min Razer Naga (den första modellen) i 5år och har aldrig haft problem med den. Jag har aldrig tappat den eller slagit på den eller något liknande. Men nu helt plötsligt har muspekaren börjat hacka ibland när jag spelar spel där man rör musen mycket (t.e.x Cs:GO som jag spelar mest). När jag köpte musen spelade jag mest WoW liknande spel och därav valde jag nagan med de otroligt många knapparna på sidan.

När jag är i windows så känns det inte som musen laggar men det kan ju kanske bero på att man inte behöver samma precision där och därför märker man inte det. Jag är lite rädd att det kan vara mitt grafikkort som har börjat lagga men jag tror inte det.

Så därför behöver jag nu en ny gamingmus. Jag vill gärna ha en som är mer optimal för CS:GO, BF3 och liknande spel. När jag köpte nagan hade jag väldigt små händer jämfört med vad jag har idag. Idag har jag större händer än dom flesta (tror jag).Jag brukar köra på palmgrip (man lägger hela handen över musen) och det börjar bli svårt på den enligt mig nu lilla razer nagan.

Min budget ligger på runt 1000kr - gärna mindre men helst inte mycket mer! (Ca 1000kr då skulle där va en perfekt mus för 1200kr så går även det bra)

Jag har funderat på följande möss:

Någon av R.A.T mössen. Bra att man kan ändra storlek osv..
Roccat Tyon: http://www.roccat.org/Products/#crb_1 Denna verkar riktigt awesome men vet inte riktigt hur stor den är och hur handen ligger på den.
Razer Ouroboros: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-ouroboros Bra att man kan ändra storlek osv..

Kom gärna med egna förslag!!!

Tack på förhand // rrasmuuus!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk

Är optisk bättre än laser när det kommer till gaming?

Har du denna musen själv?

Isf tror du den passar bra till större händer?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrasmuuus:

Är optisk bättre än laser när det kommer till gaming?

Har du denna musen själv?

Isf tror du den passar bra till större händer?

Tack

Om inte jag har fel så är optisk bättre. Snabbare reaktion och mer precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrasmuuus:

Är optisk bättre än laser när det kommer till gaming?

Har du denna musen själv?

Isf tror du den passar bra till större händer?

Tack

Alla lasersensorer har någon form av acceleration inbyggt. De flesta vill inte ha det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrasmuuus:

Är optisk bättre än laser när det kommer till gaming?

Har du denna musen själv?

Isf tror du den passar bra till större händer?

Tack

Nej, har en razer abyssus. Den duger väl om man är claw.

Ja, bedömt. Intellimouse är mkt omtyckt av stora händer. Jag har ngn form av dasslocksyndrom så det blir claw oavsett.

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa Logitech G502/G402

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag skulle köpa Logitech G502/G402

Jag var och klämde på alla Mediamarkts möss idag, bla G502/402 för att jag var intresserad av att köpa den... suck, vilket slöseri med en bra sensor. Formen på G serien är fortfarande kass, med ett undantag - G600. Om man inte är en fjortis med taniga händer så är dom för smala helt enkelt, det finns noll lillfinger stöd. Hade dom tagit G600'ans högra sida och slängt på G502 så hade det varit en ljuvlig mus ergonomiskt sett, dock med vissa andra problem (varför i helv**** har dom gjort fördjupningar överallt? Damm kommer fastna på undersidan, skit från händerna på ovansidan). De två tumknapparna sitter också något fel för min hand, aimknappen dock bra. Sen är den rätt dyr också.

Nä, jag skulle säga att om OP är nöjd med Razer Naga i allmänt, köp en ny Razer Naga 2014. Bra nog ergonomi, bra knappar (G600 har skitknappar!). Jag skulle själv köpt en sån om dom haft de större tumknapparna från Deathadder överst. Får hålla ett öga på nästa Naga som släpps...

De flesta möss är mindre än Naga, tex R.A.T mössen är ju taniga o platta små jäklar. Vill du ha *stor* mus, titta på Mionix Naos, Qpad, Func eller liknande palm möss.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Jag var och klämde på alla Mediamarkts möss idag, bla G502/402 för att jag var intresserad av att köpa den... suck, vilket slöseri med en bra sensor. Formen på G serien är fortfarande kass, med ett undantag - G600. Om man inte är en fjortis med taniga händer så är dom för smala helt enkelt, det finns noll lillfinger stöd. Hade dom tagit G600'ans högra sida och slängt på G502 så hade det varit en ljuvlig mus ergonomiskt sett, dock med vissa andra problem (varför i helv**** har dom gjort fördjupningar överallt? Damm kommer fastna på undersidan, skit från händerna på ovansidan). De två tumknapparna sitter också något fel för min hand, aimknappen dock bra. Sen är den rätt dyr också.

Nä, jag skulle säga att om OP är nöjd med Razer Naga i allmänt, köp en ny Razer Naga 2014. Bra nog ergonomi, bra knappar (G600 har skitknappar!). Jag skulle själv köpt en sån om dom haft de större tumknapparna från Deathadder överst. Får hålla ett öga på nästa Naga som släpps...

De flesta möss är mindre än Naga, tex R.A.T mössen är ju taniga o platta små jäklar. Vill du ha *stor* mus, titta på Mionix Naos, Qpad, Func eller liknande palm möss.

Jag gillar Nagan men behöver inte knapparna och det känns onödigt att ha dom där. Jag testade G402/502 på Dreamhack och jag gillade inte materialet eller formen på dom. Tror ni Roccat Tyon bara är överdriven eller är den verkligen så bra som Roccat får den att se ut? Och Razer Ouroboros, vad tror ni om den?