Tack för svaren! Nu var jag snabb nog att beställa både en Bridge och en Play 1 som jag nu testat i några dagar. Bridgen får vara kvar så länge, lär testa utan framöver. Men det jag mest vill ha är stabilitet så kan det hjälpa till minsta lilla att köra med Bridgen får den stanna
En liten fundering dock! Är supernöjd med ljudet och enkelheten i systemet. Den enda funderingen jag har är att högtalaren ger ifrån sig ett väldigt svagt brusljud hela tiden. Detta hörs givetvis inte alls när man spelar högre, men sitter man nära högtalaren (ca. 30cm) och har väldigt låg volym på hörs det. Som jag förstått det är det ett nödvändigt ont och förekommer i alla Sonos-högtalare och har att göra med att förstärkaren i högtalarna skapar detta ljud. Ljudet försvinner även mycket riktigt efter 1-2 minuter av inaktivitet när högtalaren går ner i sleep-mode.
Det verkade som det fanns fler här som sitter med Sonos-högtalare, vore kul att få detta bekräftat så att det faktiskt inte är något fel på min Play 1 Ljudet är alltså alls högt, men pausar man musiken och lyssnar någon decimeter från högtalaren hörs ett litet brusljud.