Piltangenter vid felsäkert läge

Permalänk
Medlem

Piltangenter vid felsäkert läge

Hej.

Till att börja med så har jag drabbats av följande problem, och därför kan jag inte gå in i Windows och starta felsäkert via msconfig.

Problemet jag står inför är alltså att när jag klickat på F11 under uppstart för att gå in i felsäkert läge, så fungerar inte piltangenterna. Jag kan alltså inte starta i felsäkert, utan Windows startas normalt istället. Verkar dessutom inte kunna komma in i bios för att kunna boota från windowsskivan, så jag försöker att starta i felsäkert istället, vilket inte går just nu.

Tips, någon?

EDIT: I allra värsta fall så planerar jag att jag sätter in min SSD som Windows ligger på i brorsans dator, kopierar de filerna jag vill ha kvar, rensar SSD:n från hans dator, och sedan sätter tillbaka den i min. Om jag gör så borde jag väl kunna installera Windows på nytt? Ser givetvis helst ett enklare sätt, men om det inte finns får jag göra såhär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är tangentbordet anslutet med kabel, helst PS/2-kabel?

Men är profilen trasig brukar det inte gå att komma in i felsäkert läge heller.

Permalänk
Medlem

Det är anslutet via USB, men jag valde att formatera hårddisken från broderns dator och installerar om Windows atm. Allt är lungan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rama:

Det är anslutet via USB, men jag valde att formatera hårddisken från broderns dator och installerar om Windows atm. Allt är lungan!

Till en annan gång, USB tangentbord fungerar inte vid uppstart, om du inte har aktiverat "legacy mode" stöd för USB tangentbord i BIOS. Det är den enda orsaken till att piltangenterna inte skulle fungera jag kan komma på.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.