Tyst, Snabb och Pålitlig 3tb HDD.

Permalänk
Medlem

Tyst, Snabb och Pålitlig 3tb HDD.

Köpte tidigare en 3tb WD RE Enterprise HDD då den skall vara av högsta kvalitet. Hårddisken knarrade och tickade så jag först trodde det regnade/droppade på fönsterbläcket utanför fönstret. Ibland små tickande och ibland tickande/knarrande så att det stör, var tyvärr även märkbart slöare än min Seagate baracuda 3tb. Får pengarna tillbaks för den iaf och skall nu köpa mig en ny hårddisk och vill ha tips på en Snabb, Tyst och Pålitlig 3tb HDD som skall sitta i datorn i sign som står i vardagsrummet bredvid teven. Viktigt som sagt att den är tyst så den inte stör filmtittande, även snabb så den går fort att överföra filer till och sen pålitlig så den inte dör efter 1år som jag fattat att endel Segate hårddiskar gör. Lite detta jag är rädd för då jag just nu bara har Seagate HDD i datorn och behöver en säkrare HDD.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Jag har denna: https://www.dustin.se/product/5010756165/desktop-sshd-4tb
Den går riktigt bra, snabb och tyst. Något större än det du frågar efter iof?
SSHD beter sig som en vanlig disk i interfacet, inget konstigt... bara det att den är mycket rappare och väldigt stor.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T