Permalänk
Medlem

Fap-larm

Tjena! Flyttade för tre veckor sen in i en lägenhet som jag delar med tre roomies och kände att det kan vara lite riskabelt med...egentid. För att då undvika olämpliga situationer fick jag idén att bygga ett simpelt fap-larm.
Började rota bland mina lådor och använde mig av följande:

2st Arduino nano
1st Ultrasound sensor
1st RF Transceiver
1st RT Reciever
1st LED
1 rulle silvertejp

Sändaren sitter ute i hallen och skickar ut ultraljudspulser. Om någon går förbi kommer ljudet studsa på personen och sändaren skickar ut en radiosignal. Mottagaren som sitter bakom min datorskärm läser signalen och tänder en LED. Efter några sekundersläcks LEDn igen.

Inte det snyggaste jag byggt, inte snyggt alls, men det fyller sin fulla funktion.

En uppdatering på faplarmet samt lite mer förlaring på hur du kan bygga ett finner du här: http://www.sweclockers.com/galleri/13029-fap-larm20

Fap-larm

Permalänk

Du borde presentera detta för Dragon's den. Din första miljon nalkas

Permalänk
Medlem

hahaha roligaste galleriet på länge! 5/5

Permalänk
Medlem

HAHA! Awsome, gör en "how to" och en inköpslista plz

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hahahah!
Kan du inte lägga till en 120dB siren!
5/5

Permalänk

Jag tar fem! Så kan du få fem poäng tillbaks

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Haha rolig idé. Kom på hur man kan göra en liknande sak med andra medel.

Du behöver: oanvänd android med kamera i. Går med vilken skräptelefon som helst typ. Laddare till denna. Wifi.

Sätt mobilen med kamera i hallen.

Använd: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam&... för att göra din mobil till webcamera.

Använd: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Video-Recording... för att möjliggöra rörelsedetektering, samt spela upp ett ljud i samband med rörelse i hallen.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Haha, bästa jag sett på länge! 5/5

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Haha säljer du eller? Precis flyttat hemifrån själv och bor med några randoms, fast utan lås på dörrarna...

Permalänk
Medlem

5/5!

Ifrågasätter inte din kamrater vad prylen gör eller har du förklarat varför den sitter där?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sweede:

5/5!

Ifrågasätter inte din kamrater vad prylen gör eller har du förklarat varför den sitter där?

Tror de är ganska glada av att slippa råka se någon annan fappa Så det är väl en helt OK sak att vara öppen med att man har.

Det finns två typer av män, de som fappar och de som ljuger om det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Knackar ingen idag? Jävligt rolig grej dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Snygg med avståndsmätaren istället för ett PIRelement, man tager det man haver...

5/5

Permalänk
Medlem

Haha, tack för den, min dag är gjord

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Genialt!
Undrar inte dina roomies vad det är för grunka du satt upp?

Permalänk
Medlem

Detta vill vi veta mer om.
Vad är räckvidden? Kan man ha flera sändare till samma mottagare.
Ser detta som ett ypperligt barnskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

HAHA! Awsome, gör en "how to" och en inköpslista plz

Det kommer! Har lite fullt upp nu, men om någon vecka eller två..

Skrivet av tgadler:

Hahahah!
Kan du inte lägga till en 120dB siren!
5/5

Det borde inte vara så svårt, bara att använda ett relä som styr en larmsiren istället för en LED, som jag har nu.

Skrivet av thom.g:

Haha rolig idé. Kom på hur man kan göra en liknande sak med andra medel.

Du behöver: oanvänd android med kamera i. Går med vilken skräptelefon som helst typ. Laddare till denna. Wifi.

Sätt mobilen med kamera i hallen.

Använd: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pas.webcam&... för att göra din mobil till webcamera.

Använd: http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Video-Recording... för att möjliggöra rörelsedetektering, samt spela upp ett ljud i samband med rörelse i hallen.

Spännande, bara ser fram emot ett sånt galleri

Skrivet av ninjamopeden:

Haha säljer du eller? Precis flyttat hemifrån själv och bor med några randoms, fast utan lås på dörrarna...

haha, kan lägga upp en guide så du kan bygga din egen.

Skrivet av Sweede:

5/5!

Ifrågasätter inte din kamrater vad prylen gör eller har du förklarat varför den sitter där?

Brukar komma upp med lite alla möjliga idéer, så ingen stor grej, men de lär väl fråga snart

Skrivet av onYYx:

Knackar ingen idag? Jävligt rolig grej dock

Skickades från m.sweclockers.com

haha, joo, de är rätt duktiga på att knacka, men alltid lika kul att se deras min när man ropa "kom in" innan de ens hunnit knacka

Skrivet av Qlewr:

Genialt!
Undrar inte dina roomies vad det är för grunka du satt upp?

De kär väl fråga snart

Skrivet av eat:

Detta vill vi veta mer om.
Vad är räckvidden? Kan man ha flera sändare till samma mottagare.
Ser detta som ett ypperligt barnskydd

Jag bor i en gammal lägenhet med betongväggar, så här är räckvidden inte jättebra, men enligt databladet ska det gå att kommunicera upp till 200m. Sen spelar det stor roll vad du har för antenn..
Just nu har jag en vanlig enkärnig kabel som antenn ute i hallen och ingen antenn inne på rummet, och det funkar galant

Permalänk

"En ytterst olämplig händelse håller på att inträffa, men som tur är varnar alarmet och pingismatchen kan avbrytas."

Ovanstående av det bästa jag läst på länge, tack för ett gott skratt!

5/5

Visa signatur

GamingLaptopen (MSI GE70 2PE Apache Pro): i7-4710HQ @ 2.5GHz (3.7 Turbo) - GTX860M 2GB - 128GB SSD - 1TB HDD - 16GB DDR3

Övrigt: Razer Naga 2014 - CM Storm TK QuickFire (MX Blue) - Steelseries Siberia V2 - Logitech G27 - Galaxy Note III

Finns även på Garaget.org som VolvoFabbe98!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

1 girl 5/5 cups

Ser fram emot en guide

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

"Typiskt fördelaktigt om man får dambesök. Eller rättare sagt, om mamma hälsar på..."

You need to get out more often son!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Vart fick du moosehead postern ifrån? jag nickar moosehead så jag hade gärna haft en sån

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Hahaha, klockrent.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Inaktiv

Du får 4 gummor av 5. Eftersom den inte är vattentät.

Permalänk
Medlem

hahahaha klockrent.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av martin-96:

Vart fick du moosehead postern ifrån? jag nickar moosehead så jag hade gärna haft en sån

Kolla ebay en snabb sökning gav massa resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin-96:

Vart fick du moosehead postern ifrån? jag nickar moosehead så jag hade gärna haft en sån

Det är en flagga, fick den av en som skulle slänga den i samband med flyttstäd, vet inte var man annars får tag i dom, men ebay är som sagt ganska bra ställe att börja leta

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Något för SweClockers testlabb att sätta tänderna i

Permalänk
Sötast
Skrivet av Pinx95:

Det kommer! Har lite fullt upp nu, men om någon vecka eller två..

Haha ja det förstår jag nu när din grunka är fullt igång! XD

I övrigt så tycker jag detta passar: "This kid is going places!"
Rolig idé/uppfinning. Både kreativt och har ett syfte!

Permalänk
Medlem

Hehe om fap är det jag tror så är det bra mackapär men vet du vad som är värre än om morsan kliver in mitt i tagen, jo om det är tvärtom
Får mig att tänka på den här videon (Obs inget snusk) http://www.liveleak.com/view?i=c95_1416256401

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör