Behöv av ett program som läser ISO filer som CD

Permalänk
Medlem

Behöv av ett program som läser ISO filer som CD

Hej jag har ett spel i form av en iso-fil som jag behöver en virituel cd-läsare för att använda, jag laddade ner daemon-tools och fick så mycket malware o annan skit att det tog en timma innan jag åter igen var tillbaka på ruta ett.

Jag söker ett program som man inte får med massa skit när installerar.

Permalänk
Skrivet av lolzlo:

Hej jag har ett spel i form av en iso-fil som jag behöver en virituel cd-läsare för att använda, jag laddade ner daemon-tools och fick så mycket malware o annan skit att det tog en timma innan jag åter igen var tillbaka på ruta ett.

då har du inte laddat ner från utgivaren dom program som är bäst är just
DAEMON Tools eller Alcohol 120%

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolzlo:

virtual clonedrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

då har du inte laddat ner från utgivaren dom program som är bäst är just
DAEMON Tools eller Alcohol 120%

Båda innehåller skräp (speciellt Alcohol 120% bör man se upp för), I daemon tools fall kan man dock välja bort det under installationen.

Vill man ha något minimalistiskt utan bloat och skräp rekommenderar jag ImDisk Virtual Disk Driver.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kör WinCDEmu, har bara grundläggande funktioner, men är lätt och känns sömlöst.

Visa signatur

Workstation: Debian 13 | Xeon E5 2697V3 | 32GB DDR4 | Radeon R9 580 | Chassi från Powermac G4
Laptop: Stinkpad T14 G3
Xbox: Bazzite | Ryzen 5900HX | Radeon 6650m | 16GB DDR4 | Minisforum HX90G

Permalänk
Medlem

montera i windows? du behöver inget extra program för detta längre.

Skrivet av lolzlo:

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolzlo:

Det mesta av malwaret och skräpet är bara att bocka ur när man installerar i princip program idag, dom försöker alltid smyga in toolbars, 30-day trials, free music offering osv. bara att bocka ur det så slipper man skräpet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolzlo:

Om du inte bara klicka accept på allting direkt när du installerar så får du inget skräp från daemon tools.

Windows 8 har den funktionen inbyggt i operativsystemet.

Jag antar därför att du kör W7, och då är det daemon tools lite som gäller.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

montera i windows? du behöver inget extra program för detta längre.

Beror på format osv. Windows kan inte mounta .bin filer t ex.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grilljohan:

Kör WinCDEmu, har bara grundläggande funktioner, men är lätt och känns sömlöst.

Håller med här, bästa!

Permalänk
Medlem

Helt klart virtual clonedrive som några andra har sagt. Inget skit, bara fungerar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Beror på format osv. Windows kan inte mounta .bin filer t ex.

aha. men .iso som TS skriver fungerar ju ypperligt.