Permalänk
Medlem

Phanteks Enthoo EVOLV

Phanteks Enthoo EVOLV
Intel Core i7-4790K
Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
MSI Z97M GAMING
Corsair RM550 550W PSU
Corsair H60 Hydro
ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB
Samsung 850 PRO 256gb

2x Noctua NF-A14 ULN i fronten som insug. 11,9 decibel
1x Noctua NF-P12 PWM används utsug och "pull" för radiatorn. 12,6 decibel

idle 30
load 70

Phanteks Enthoo EVOLV

Permalänk
Medlem

Riktigt fint chassi! Hur är ljudnivån? Hade gärna sett fler bilder & mer text för övrigt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Riktigt fint chassi! Hur är ljudnivån? Hade gärna sett fler bilder & mer text för övrigt.

Tack. Ljudnivån är väldigt låg från fabriken redan, men lägre ska den bli.
Ska uppdatera senare. Nya fläktar är beställt.

Permalänk
Medlem

Grymt trevligt bygge mannen! Har varit i banorna att göra ett bygge som är sjukt likt ditt, i princip exakt samma komponenter som du har kört på. Har lite frågor om du pallar. Funkar det bra med h60:n eller skulle du säga att det är värt en 240mm om man vill klocka? Typ h105 eller h110? Sen undrar jag lite om nätagg, kändes det som att det var nödvändigt med modulärt för att kunna dra kablarna cleant eller kan jag behålla mitt vanliga, lite äldre agg? Skulle var otroligt trevligt om du kunde dela med dig lite av dina erfarenheter 😊

Permalänk
Medlem

Trevligt inlägg Chozley

Jag har inga direkta kunskaper om oc. Så jag kör just nu med noob oc som finns på moderkortet så gör det mesta automatiskt.
cpu körs nu på 4.4ghz från 4ghz.
minnet körs på 2400mhz från 1333mhz.

Sedan angående H60. Jag valde denna enbart för att den har den lägsta ljudnivån mellan alla som fanns att välja på. Det som låter mest i datorn är H60 pumpen som jag ändå valt att dra ner från 4500rpm till 3200rpm. Ingen skillnad på tempen och ljudnivån blir något behagligare.

Om du ska välja en annan radiator har jag svårt att svara på men chassit har bra plats för det uppepå. Skulle nog se trevligt ut med en dual radiator.

Angående nätagg så valde jag denna för att fläkten inte snurrar, inte någon gång faktiskt. Även då jag spelar League of Legends. Samma med mitt Strix grafikkort, fläktarna står helt stilla. Se bara till att ha god ventilation i lådan. Detta tror jag är nyckeln om du vill ha stillastående fläktar för GPU och nätagg. Blir nog en bastu där inne efter ett tag om ventilationen inte är som den ska.

Men främst så ville jag ha så lite kablar som möjligt i lådan. Jag är allergisk mot kablar som inte används.

Låg ljudnivå och cleant var tanken när jag byggde denna.

Tack

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge funderade på o köpa de chassit när jag körde matx innan cleant, 5p

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S