Fundersam över gtx 780 SLI. Kylare?

Permalänk
Medlem

Fundersam över gtx 780 SLI. Kylare?

Hejsan. Jag har ett Gigabyte Windforce GTX 780 3GB som fungerar riktigt bra, men jag funderar på att skaffa ett till för SLI men vet inte riktigt vad jag ska tänka på då jag aldrig haft SLI innan. Är det ens värt det?
Jag funderar på att köpa ett till fast referens och sen skaffa en separat referenskylare och installera den på mitt nuvarande kort. Vad tycker ni om SLI och kylare?

//Kvick//

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvick:

Hejsan. Jag har ett Gigabyte Windforce GTX 780 3GB som fungerar riktigt bra, men jag funderar på att skaffa ett till för SLI men vet inte riktigt vad jag ska tänka på då jag aldrig haft SLI innan. Är det ens värt det?
Jag funderar på att köpa ett till fast referens och sen skaffa en separat referenskylare och installera den på mitt nuvarande kort. Vad tycker ni om SLI och kylare?

//Kvick//

Vad har du för utrustning i övrigt? Kan vara bra o veta när du nu vill ha ett bra svar?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har fått lite mer information nu sedan jag postade och det verkar som att det är osäkert att en referens kylare ska passa på gigabytes pcb?

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör en MSI 780 Lightning tillsammans med en EVGA referns, de går på olika klockfrekvenser men det stör varesig SLI eller NVIDIA Surround vad jag har märkt. När de är i SLI så går de verkligen på olika klockor utan problem.

Anledningen att jag kör på det sättet är att.. tja fick en bra deal på en referens. Poängen med posten är att det inte är några problem att mixa olika 780's.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Intel Core i7-4770K
EVGA SuperNOVA 850 G2
Gigabyte GeForce GTX780 3GB Rev 2.0
Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz
Cooler Master HAF XB Evo

Dumt av mig att inte posta det :l

Permalänk
Medlem

Två referens vore det optimala ofc, men eftersom att jag inte verkar kunna byta windforce kylaren till en referens så tror jag att det får bli antingen en referens och en windforce eller 2 windforce. Förmodligen 2 windforce eftersom att det ser bättre ut, men jag vet inte riktigt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvick:

Två referens vore det optimala ofc, men eftersom att jag inte verkar kunna byta windforce kylaren till en referens så tror jag att det får bli antingen en referens och en windforce eller 2 windforce. Förmodligen 2 windforce eftersom att det ser bättre ut, men jag vet inte riktigt...

Borde inte vara något problem om du bara har någorlunda chassiventilation att köra med två Windforcekylare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okay så eftersom att det inte verkar aktuellt att byta kylare på mitt nuvarande kort så står det nu mellan två stycken windforce eller en av varje. Windforcen har väl högre klock och är allmänt bättre, men det kanske blir bättre temps med ett ref också? Någon som har erfarenhet med ref + windforce/ 2 windforce?