Permalänk
Medlem

VAR värdet är lågt!

Hejsan igen.

jag har ännu en polare som har problem med att VAR värdet stiger när han spelar cs:go och konsekvenserna av det är att det börjar lagga som fan när han kommer är nära en annan spelare och är nära smokes han ser tydliogt att VAR värdet går upp då! någon som har svaret för detta??

vänliga hälsningar gwikman

Permalänk

VAR värdet? vad är det ?

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

när man skriver i konsollen i cs net_graph så får du upp information .tex ping,fps osv sen finns även VAR som för mig ligger på 0.024 ingame men min kompis går upp i värdet 1. nånting.

Permalänk
Medlem

Får jag gissa är det variation i latenser, lågt är alltså bättre. Gissning bara men låter vettig.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Kan vara hans fps som dippar också

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att det har med grafikkortet att göra.

Vad har han för grafikkort?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Får jag gissa är det variation i latenser, lågt är alltså bättre. Gissning bara men låter vettig.

det kan nog vara så. ja lågt är bättre. det händer endast när han spelar csgo.

Skrivet av WonderPlatoon:

Kan vara hans fps som dippar också

nej hans fps är densamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Jag skulle gissa på att det har med grafikkortet att göra.

Vad har han för grafikkort?

Han har ett GTX550. men har fungerat felfritt tidigare

Permalänk

Tycker det blev laggigare senaste patchen. Kör på ett 650 jag.

Permalänk
Medlem

har läst att folk fått problem sedan halloween patchen men det var lite senare än så kompisen fått problemen!

Permalänk
Medlem

Det finns 2 stycken var.
Den ena visar hur mycket skillnad i tid (variation) det tar för klienten att beräkna nya fps.
Den andra var gör samma sak fast det är då variationer för serverns fps som visas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Han har ett GTX550. men har fungerat felfritt tidigare

När mitt 680 gick sönder körde jag på ett 8800 ett tag och hade inga problem med drops, 550 bör ju vara redigt mycket bättre än det kortet.
Vad är resten av datorn, uppkoppling och routern?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."