Microsoft visar ny bakgrundsbild för Windows 10

Permalänk
Medlem

"They're coming to get you!"

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Den var väl fräsch. Men är det någon som någonsin använt standardbakgrunden? Det är en av de första sakerna jag ändrar iaf när jag formaterar eller installerar nytt.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Den var väl fräsch. Men är det någon som någonsin använt standardbakgrunden? Det är en av de första sakerna jag ändrar iaf när jag formaterar eller installerar nytt.

Du tillhör också minoriteten som vet hur man byter bakgrundsbild.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Personligen använder jag sällan bakgrundsbilder då skrivbordet ändå täcks av olika fönster. Nu har jag 3 skärmar och kör oftast bara med så många jag behöver för stunden.

Troligen kan jag börja använda detta med Win10s virtuella skrivbord. Användandet av ytor blir för mig annorlunda med sådana lösningar, när jag körde Linux primärt var det en av mina favoritfeatures så riktigt nice att MS börjar komma ikapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jävligt snyggt tycker jag, jag hoppas att den är animerad en gång vid uppstart.. det vore något nytt och fräscht.

Jag tror att du inte har sett de senaste ikonerna.... eller? De här är väl fina?

http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger/public/field/image/2015/05/new-folder-icon-windows-10.jpg?itok=4pi-Gc6W

Och du är inte ironisk (edit: med avseende på att de senaste ikonerna var fina)?

edit: med avseende på att de senaste ikonerna var fina
Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Windows är alltså ljuset i mörkret.
Bara "lite" luciferianskt mao.

Permalänk
Medlem

Såg rätt nice ut men snacka om overkill procedur för att få fram nåt som en 3D grafiker kunnat slå ihop på säkert 5 minuter i valfri 3D program.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Windows är alltså ljuset i mörkret.
Bara "lite" luciferianskt mao.

Eller "fönstret" som släpper in ljus i det mörka rummet - stämmer väl ganska bra; vad mörk och deppig min tillvaro hade varit utan internet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

hmm jag förmodar att jag är hemskt tråkig, men, kan inte sluta tänka,
Det är en bakgrundsbild, "so What ? "

- det är en bild som i sin tur skapats för detta tillfälle om 1 dag om en vecka, månad eller år så kommer Miljontals "bättre bilder skapas"..
( eftersom Bilder och hur man upplever saker är personliga, väldigt subjektiva.. o.s.v. )
Så visst, en bra bild...
men jag är säker på att vi kommer se 1000-tals som passar just dig, mig eller Oss bättre.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Den var väl fräsch. Men är det någon som någonsin använt standardbakgrunden? Det är en av de första sakerna jag ändrar iaf när jag formaterar eller installerar nytt.

Jag kör med orginalbakgrund på min W10 dator hemma, 8.1 på jobbet, Andriodtelefon, windows phone samt 8.1 tablet.

Och ja.. Jag kan byta bakgrundsbild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Är jag ensam om att föredra GNOME användargränssnittet?

Permalänk
Medlem

Kan inte bli mer stilrent och tydligt än så här. Kör samma både på jobbet och privat. Så jag tror 10:an kommer bli bra, men hade nog sett att de gått ett steg bakåt på ikonerna till W7-style. 8:an är rälig för där sitter de med blandade ikoner.

Hemma kör jag helt svart bakgrund, ser den ändå aldrig. På jobbet kör jag något jag hitta på google som är lagom mörkt/ljust. Byter sällan/aldrig min bakgrund Tror 10:ans kommer bli aningen för svart som standard.

Permalänk
Medlem

Det här ju usparnas usp! Nu kan det inte råda något som helst tvivel till uppgradering!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vist det köper jag helt klart. Men tycker i windows 8 och 10 borde man få välja det UI som man tycker bäst om. Många kör ju Win 98 UI på win 7.

Men undrar vad du menar med skuggor, ser inte en enda på bilderna jag visar.

Största felet tidigare var modern som la sig som en hinna över skrivbordet, blev som två Os i ett. Är bra mycket bättre nu, men tok för platt och tråkigt. Dom borde ju införa en tema motor så man lätt kan byta utseende som Android t.ex.

Det går väl att byta UI med third-party apps? Dock inget som är inkluderat i systemet.

Bilderna har skuggor på sina egna objekt, dock inga skuggor på 'marken'

Som jag sa innan, vi alla tycker olika och jag tycker helt åt andra hållet än vad du tycker. Jag älskar när det är ett platt utseende för det är mer stilrent då istället som det har sett ut innan.

Permalänk
Medlem

Jag får lite vibbar av Gnome/Fedora i helhetsupplevelsen. Ikonerna, mörk meny, bakgrundsbilden, någon mer? Med det sagt så jag kommer trivas om det ser ut som på bilden.

Sen det där med bakgrundsbild. På många företag är det antingen företagets bakgrundsbild som gäller eller Windows standardbild. Och av dom drygt 4000 datorer jag sett senaste åren så har säkerligen en 1/4 av dem haft Windows standard bild. Så visst är en vettig bild viktig. Windows XPs gröna ängar dyker fortfarande upp oftare än jag vill.

Permalänk
Snusfri

Såg helt okej ut, byter dock rätt ofta.

Sen är det förbannat skönt att slippa det vidriga aero.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tja själv orkar jag inte bry mig om bakgrundsbilder och ser kanske mitt skrivbord någon sekund vid varje uppstart så aldrig riktigt sett poängen med att byta eller mecka med något man aldrig kommer se.

Att default bilden nu kommer vara betydligt snyggare än i Win 8 tackar jag för åt andra sidan, men med tanken på hur mycket jag sitter med RDC och har inställt att inte ladda bakgrundsbilder o.s.v. så är det nog sak samma

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vad har detta kostat?

Visa signatur

i7-8700K @ 4.8 GHz | RTX 3070 Ti | Samsung 980 PRO

Permalänk
Medlem

detta kvittar väl ? dom flesta sitter säkert med nakna brudar bilder på sitt skrivbord

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Är jag ensam om att föredra GNOME användargränssnittet?

Inte helt ensam skulle jag tro. De som designade Gnome t.ex. får man ju hoppas gillar det.
Nä, men skämt åsido. Gnome ser väl ok ut tycker jag också. Synd bara att det är så förbannat buggigt och segt. Kör KDE här på jobbet (som är gräsligt fult) som i alla fall inte hänger maskinen stup i kvarten.

Permalänk
Medlem

Inte illa! Nu saknas bara Aero för att det ska bli snyggt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelb:

Du menar att denna inte blivit känd?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7d/Bliss.png

Klart standardbakgrunden är en stor grej, det är ju Microsofts ansikte utåt. För många kommer det vara hur man känner igen Windows 10.

Haha jag minns goda XP tiden då jag hade standard bakgrundsbild fast med en kossa på

Permalänk
Medlem

kan man få bilden nånstans ?

Permalänk
Medlem

Bara jag som kör med helsvart bakrund?

On topic: Bilden ser la bra ut, men knappast nyhets worthy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Är väl ändå bland det första man ändrar? Så spelar väl inte så stor roll.

Jag har suttit på många arbetsplatser (vanligtvis stora megaföretag med global spridning, typ 10k-100k anställda) där man inte KAN byta bakgrund. Så för vissa spelar det stor roll

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Såg rätt nice ut men snacka om overkill procedur för att få fram nåt som en 3D grafiker kunnat slå ihop på säkert 5 minuter i valfri 3D program.

Men är det inte fantastiskt att folk faktisk SKAPAR riktiga bilder och inte bara på en dator? Jag tycker det är coolt vad man kan få fram på riktigt trots att den såklart är finputsad i "Photoshop".

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Kan lätt tänka mig att använda denna ett bra tag. Jag har helt och hållet slutat bry mig för mycket om bakgrundsbilden. Man har ju trots allt till över 99% något program igång som täcker den ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Windows 8 har ett par fullständigt korkade begränsningar Microsoft införde, nämligen att om man vill justera färgerna på desktop så går det inte att ändra vissa saker. Det gör att desktopinterfacet ser helt korkat ut om man gillar mörk stil. Först och främst kan man inte justera textfärg, vilket gör att om man väljer ett mörkt interface så är det svart text på mörk färg i fönsternnamnen. Sen går det inte att justera inaktiva fönsters färg, som automatiskt är i vit stil. Helt korkat om man vill ha ett mörkt interface.

Det gör att fönster ser ut så här, med ett inaktivt fönster bakom som är vitt och en text som blir oläslig om man inte väljer lite halvljus färg.

Hoppas verkligen inte detta finns kvar i Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

kan man få bilden nånstans ?

Fick upp denna på en googling. Verkar inte vara exakt samma bild dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ser gräsligt ut, jag spyr nästan.

Antar att du tyckte annorlunda när W7 var nytt. Så fort ett nytt Windows kommer är det gamla fult och dåligt eller hur?