Permalänk
Hedersmedlem

vad är fel!!?? (8RDA+)

hej, jag har en del större problem med mitt 8rda+. kör win2k, sp3, nvidia 2.03
när jag ska köra mina minnen i 333mhz som de ska gå i så händer massa dumma saker... varje gång jag ska öppna ett program, tex, utforskaren så blir skärmen svart för 1 sek, sen kommer programfönstret upp (typ som när man byter upplösning).
i half-life får jag "hl.exe has generated errors and.." osv... Jag fick en bluescreen med:

*** STOP: (0X00005394, osv med fler siffror)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Beginning dump of physical memory

jag tänkte lite hastigt att detta kanske hade nått att göra med att jag körde minnena i 333mhz, så jag sänkte dem till 266.
(I bios står det "auto" så går dem i 266 och "by spd" (spd, spu kommer inte ihåg) och då går de i 333mhz).

I alla fall, det verkade funka bättre nu, fast det gjorde det inte, det där svarta innan programmen startade var borta, fast half-life funkade inte, och när man körde 3dmark2k1se så stängdes det ner i "dragonhic" till win. Förstår inte alls vad som är knas, kan det ba blivit nån konflikt? irc är väl nått med pci,agp? (bluescreen^). Övrig hw: creativegf4ti4600, WD 80gbSE, 2400+. Jag kör senaste bios till 8rda+ (3305).
Har kollat att allt sitter rätt och bytt plats på minnet... funkar inte..

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

ställ minnet 100% , fsb 166mhz och sätt cpu multipliern till 12 (allt i bios så klart)

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Hedersmedlem

hur ställer man minnet på 100%? och hur gör man för att kunna ändra multiplier? Men blir det inte knasigt om jag sätter fsb på 166? 2x166=333 men min prolle är ju en 266mhz fsb??!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

klocka då smartarsle, om du itne vill klocka så är det lite dummt att gå in på sweCLOCKERS och fråga!

Permalänk
Hedersmedlem

MEN! det är samma problem som innan så fort jag drar upp fsb i 166 så blir det fel, ser inte lösenordsrutan i win mm, segt i win.
hur gör man för att kunna ändra memory timnings? de är mörklagda o man kan inte ändra dem (ep-8rda+)

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Du väljer expert, då kommer du åt de gråade inställningarna.
Driver_IRQ... betyder vanligtvis drivrutinsfel, kanske sitter inte grafikkortet i ordentligt.
Har du inte installerat om datorn när du bytte från KD7 så gör det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

jo, jag har installerat om win + format på båda partitionerna.
ska testa att ta bort och sätta tillbaks grafikkortet kanske är något sånt med tanke på att skärmen blinkar till ibland och att vissa iconer ser gråa ut, i vissa rutor tex. när det är en pratbubbla i så är halva bubblan svart resten är som den ska vara...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk