Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpte en DXRacer för ett par veckor sedan och den funkar utmärkt, innan dess hade jag dock suttit på en trästol i ca 7-8 år så det är ju natt och dag.
Sitter i ca 8 timmar om dagen om inte mer och den är väldigt bekväm, se bara till att välja rätt modell för din kroppsbyggnad.

Permalänk
Medlem

Jag kör med IKEA Volmar (2795kr), dyr för att vara IKEA men billig för att vara en riktig kontorsstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JG09:

Bästa jag haft någonsin.

Vilket inte säger mycket mer än att du antagligen aldrig haft en riktig kontorsstol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilket inte säger mycket mer än att du antagligen aldrig haft en riktig kontorsstol?

Har du dock provat hans?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

hittar du en begagnad RH på blocket så tycker jag att du ska slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilket inte säger mycket mer än att du antagligen aldrig haft en riktig kontorsstol?

Vilket dumt svar, hur vet du vad jag jobbar med eller vad jag använder för stol på mitt arbete?

Permalänk
Medlem

Kinnarps / RH / Malmstolen

Själv sitter jag i en Malmstolen 4000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilket inte säger mycket mer än att du antagligen aldrig haft en riktig kontorsstol?

Vaför skulle det inte göra det?
Alla är olika.

Jag har haft Kinnarps ex, sämsta skiten någonsin för mig, och kan inte sitta avslappnat heller vilket jag ofta gör med ex ena benet under andra låret.
Har en Ikea markus som stått i rummet i 2 år nu, helt oanvänd för jag hatar stolen.

Sitter i en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-la... nu och älskar den.
Innan satt jag i en Ikea Verner många år, vilket jag gillade betydligt mer än min Kinnarps och min Ikea markus.

Tycker bara det är så komiskt att alla alltid går "kinnarps är kung", alla gillar inte den fasta stela sittstilen.
Jag har aldrig gjort det och kommer aldrig göra, föredrar stolar med mer fotöljkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Har du dock provat hans?

Diverse DXRacer ja, men inte under någon längre tid.

Kan bara konstatera att jag tycker att de känns alldeles för plastiga och smäckiga.

Skrivet av JG09:

Vilket dumt svar, hur vet du vad jag jobbar med eller vad jag använder för stol på mitt arbete?

Det är ju svårt att veta eftersom du ger en sån kort och subjektiv motivering till varför TS ska köpa en budgetstol.

Skrivet av JimmieSan:

Vaför skulle det inte göra det?
Alla är olika.

Jag har haft Kinnarps ex, sämsta skiten någonsin för mig, och kan inte sitta avslappnat heller vilket jag ofta gör med ex ena benet under andra låret.
Har en Ikea markus som stått i rummet i 2 år nu, helt oanvänd för jag hatar stolen.

Sitter i en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-la... nu och älskar den.
Innan satt jag i en Ikea Verner många år, vilket jag gillade betydligt mer än min Kinnarps och min Ikea markus.

Tycker bara det är så komiskt att alla alltid går "kinnarps är kung", alla gillar inte den fasta stela sittstilen.
Jag har aldrig gjort det och kommer aldrig göra, föredrar stolar med mer fotöljkänsla.

Jag har inte höjt upp Kinnarps, däremot har jag övervägt en då RH har gjort en del förändringar på sina stolar jag inte gillar. Säger det inte sig nästan själv att en stor för 2500 inte kan komma i närheten av en för 8-10000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Diverse DXRacer ja, men inte under någon längre tid.

Kan bara konstatera att jag tycker att de känns alldeles för plastiga och smäckiga.
Det är ju svårt att veta eftersom du ger en sån kort och subjektiv motivering till varför TS ska köpa en budgetstol.
Jag har inte höjt upp Kinnarps, däremot har jag övervägt en då RH har gjort en del förändringar på sina stolar jag inte gillar. Säger det inte sig nästan själv att en stor för 2500 inte kan komma i närheten av en för 8-10000?

Nej det gör det inte.
Skulle aldrig köpa en riktig kontorsstol igen, fruktansvärt hemska att sitta i.
Men jag sitter inte som en pinne med bena i 90 grader o blabla, som man ska sitta med en kontorsstol. Då det är hemskt..

Bara för en sak kostar X mer behöver inte det betyda att det är bättre för alla individer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roggeee:

Har en Markus från Ikea just nu men svankstödet har lossnat och tycker inte stolen är speciellt bra, iaf inte för priset.

Brukar ta ganska många pauser så har hellre något som främjar en god hållning snarare än något man kan dega ner sig i.

Ni som haft stolar både med och utan nackstöd, hur tycker ni det känns utan? Funderat på att köpa något utan nackstöd och med rejält svankstöd. Maxpris kanske 1500 kr. Förslag? Helst lite mer specifikt än bara "Kinnarps", gärna ni något själva har erfarenhet av.

Kinnarps Plus[8] ... problemet är väl bara att enbart stolens nackstöd kostar som hela din budget.
Vansinnigt bra stol, dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Säger det inte sig nästan själv att en stor för 2500 inte kan komma i närheten av en för 8-10000?

If you say so, du kanske borde köpa Mac i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nej det gör det inte.
Skulle aldrig köpa en riktig kontorsstol igen, fruktansvärt hemska att sitta i.
Men jag sitter inte som en pinne med bena i 90 grader o blabla, som man ska sitta med en kontorsstol. Då det är hemskt..

Bara för en sak kostar X mer behöver inte det betyda att det är bättre för alla individer.

En "riktig" kontorsstol har en sittkomfort som överträffar det mesta andra, d.v.s. man kan sitta på stolen i åtta timmar utan att få ont. Din beskrivning av hur det är att sitta på en kontorsstol överensstämmer inte med mina erfarenheter åtminstone.

Sen är det ju så att en stol för 2500 kr, oavsett leverantör, inte kan hålla samma kvalité som en stol för 10000 kr om företaget som producerar 2500 kronors-stolen ska överleva i längden.

Skrivet av JG09:

If you say so, du kanske borde köpa Mac i framtiden.

Med tanke på att du har mindre än tio inlägg på forumet, så kanske du borde motivera varför du rekommenderar det ena eller det andra istället för att sitta och trolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

En "riktig" kontorsstol har en sittkomfort som överträffar det mesta andra, d.v.s. man kan sitta på stolen i åtta timmar utan att få ont. Din beskrivning av hur det är att sitta på en kontorsstol överensstämmer inte med mina erfarenheter åtminstone.

Sen är det ju så att en stol för 2500 kr, oavsett leverantör, inte kan hålla samma kvalité som en stol för 10000 kr om företaget som producerar 2500 kronors-stolen ska överleva i längden.
Med tanke på att du har mindre än tio inlägg på forumet, så kanske du borde motivera varför du rekommenderar det ena eller det andra istället för att sitta och trolla?

Ja dom är klassade så, och ja det är ergonomiskt "rätt" att sitta på det sättet.
Men det är något jag aldrig tyckt om, och jag sitter mer än 8h i sträck och har gjort väldigt länge.
Aldrig haft problem med rygg, armar, axlar osv fast jag är 30 bast.

Framhäver detta igen, bara för en kontorsstol är "korrekt sitställning" betyder det inte automatiskt att alla tycker om att sitta i en sådan.
Jag avskyr det, och föredrar mer avslappnade stolar. Skönare på alla sätt och vis för mig.

Som du själv säger, dina erfarenheter är inte som mina gällande "riktiga" kontorsstolar, vi är olika individer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Med tanke på att du har mindre än tio inlägg på forumet, så kanske du borde motivera varför du rekommenderar det ena eller det andra istället för att sitta och trolla?

Jag valde att skriva in mitt köp som jag personligen är väldigt nöjd med, sedan om jag inte gör en utläggning varför spelar absolut ingen roll, ta det som du vill, ingen tvingar dig att köpa stolen och ingen pratar illa om den typ av stol som du föredrar.

Förstår inte vad antalet inlägg har med någonting att göra.

Permalänk
Medlem

Testa Kenson Anna grymt skön stol

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av xfade:

snarare 2.5 månadslön för en annan som knegar på Lidl

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

är i valet och kvalet på en dx stol. är det värt pengarna?

Permalänk

En lite dyrare stol är alltid värt sitt lite högre pris om du spenderar fler än 3-4tim per dag vid datorn.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppenghk:

är i valet och kvalet på en dx stol. är det värt pengarna?

Kör på.

Kör själv en DX Drift (OH/DF61/NWR) och är nöjd. Som @JimmieSan säger, alla älskar inte att sitta i elektriska stolen hela dagen, oavsett om det är ergonomiskt eller inte.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Då var en dx king OH/KF57/NW beställd.

men nu kom jag på att det kanske är läget att köpa nytt bord med, någon som vet var man kan köpa snygga höj och sänkbara bord?

Permalänk
Vägledare

Volmar från Ikea! Köpte en sådan för någon månad sedan och den passar mig som handen i handsken. Värt att provsitta!

Permalänk
Medlem

Har en sådan här från Mio. 2995 kr. Den är absolut skön att sitta, är väldigt nöjd!

https://www.mio.se/produkt/justin/25938626

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en DXRacer Chief och har suttit på den i nästan 2 år.
Inte en skråma på varken den eller på min ergonomi
REKOMMENDERAS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Vaför skulle det inte göra det?
Alla är olika.

Jag har haft Kinnarps ex, sämsta skiten någonsin för mig, och kan inte sitta avslappnat heller vilket jag ofta gör med ex ena benet under andra låret.
Har en Ikea markus som stått i rummet i 2 år nu, helt oanvänd för jag hatar stolen.

Sitter i en http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-trige-la... nu och älskar den.
Innan satt jag i en Ikea Verner många år, vilket jag gillade betydligt mer än min Kinnarps och min Ikea markus.

Tycker bara det är så komiskt att alla alltid går "kinnarps är kung", alla gillar inte den fasta stela sittstilen.
Jag har aldrig gjort det och kommer aldrig göra, föredrar stolar med mer fotöljkänsla.

Håller helt klart med, funderar på att skrota min Kinnarps 8000 om ett tag..

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

Sitter i en Markus här hemma som jag haft i 5 år. Fungerar hur bra som helst och den ventilerade ryggen är ett stort plus. På jobbet har jag en Kinnarps, trots att vi hade en ergonom som gick runt på kontoret för ett tag sedan och hjälpte till att ställa in stolarna så kan jag inte påstå att jag sitter bättre i den än min stol här hemma. På jobbet kör jag mycket stående dock.

Visst det blir viktigare med ergonomi när man blir äldre och som 21-åring så kan man sitta hur som helst väldigt länge utan att känna något. Men jag anser att det är bättre att stå upp efter en längre tids sittande. Jag fick tag i ett IKEA GALANT "höj och sänkbart" skrivbord på IKEA fynd för något år sedan. Bästa köpet jag gjort! Så nu kör jag stående hemma också, dock inte när jag lirar

Vi är olika, men jag sitter kanon i Ikeas MARKUS och har inga planer på en annan. Skulle aldrig lägga ut över 4k för en stol idag.

Min åsikt

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Hmmm, vart riktigt sugen på en sån där DXracing stol efter att ni talat gött om dem i tråden, men när jag går till deras sida har dom slut på allt just nu förutom ett par stolar för längre personer.
Synd!!!

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.