Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

40h tog det att klara spelet och många(inte alla) side quests.
Vad ska man säga.. Skön main story och många sköna side quests, utöver det är det en ren sörja.

Som om du hade köpt fin Lindt choklad sen visade det sig vara bajs när du väl smakar på det.

Eller som en recensent skrev "Världen är som en vacker, interaktiv laddningsskärm mellan uppdragen".

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Exydia:

40h tog det att klara spelet och många(inte alla) side quests.
Vad ska man säga.. Skön main story och många sköna side quests, utöver det är det en ren sörja.

Som om du hade köpt fin Lindt choklad sen visade det sig vara bajs när du väl smakar på det.

Eller som en recensent skrev "Världen är som en vacker, interaktiv laddningsskärm mellan uppdragen".

Det passar otroligt bra in på hur jag upplever spelet.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är roligare att spela Cyberpunk 2077 än att titta på film. - Simon 37 år

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Skrivet av Pistvakt83:

Jag tycker det är roligare att spela Cyberpunk 2077 än att titta på film. - Simon 37 år

🤔

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Vänta. För guds skull vänta. Gärna något år.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saddl3r:

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Har spelat både buggigare och segare spel.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Tycker du ska vänta, jag har själv tagit paus från spelet. Då jag mest springer runt och stör mig på alla felen. Detta spel har grym potential, så vänta och se resultatet av några patcher

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Jag har (peppar peppar) varit förskonad från allvarliga buggar under mina dryga 25 timmar. Det är ett roligt spel helt klart men det är svårt att skaka av sig känslan att versionen de släppt är markant stympad jämfört med vad som lovats inför släpp. Jag säger inte att *alla* löften kan infrias, men vill du ha en så problemfri och polerad upplevelse som möjligt är mitt råd att avvakta. Större patchar för att åtgärda buggar och annat kommer i januari och februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vågar inte läsa så mycket i tråden; är spelet färdigt för att spelas eller bör man vänta tills nästkommande patcher?

Vänta ett år eller två. Många personer här verkar vara totalt blinda för problem som vi inte har sett sen 2002. Har du några som helst förväntningar på kvalité när det kommer till ai och story bör du vänta. Hakar du upp dig på ologiska saker och stör dig att det finns ingen som helst kontinuitet så bör du definivt vänta ännu längre.

Main-storyn är inte bra och är full-proppad med logiska plot-holes och sen märks det tydligt att de har tagit bort halva uppdragen.
Tänk samma kvalité som sista säsongen av game of thrones hade. Manus och regi ligger på samma nivå, dvs lägsta.

Tex så indroduceras en karaktär som ny för dig första gången du träffar honom i spelet... trots att du tidigare fått se film på dig själv med vänner när ni träffar den karaktären... på den nivån ligger berättandet.

Ignorance is a bliss stämmer verkligen på detta spel. Brukar du lägga till detaljer så är det värt att skippa.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Intressant perspektiv, särskilt då majoriteten av kritiken handlar om buggarna och konsolprestandan, men inte själva "main-storyn". Uppenbarligen klickar den inte för dig, men det du säger är inte fakta, utan enbart en åsikt i mängden. De flesta verkar ändå tycka att huvud- och sidouppdragen är lika bra eller bättre än de som förekommer i Witcher 3, men det faller p.g.a. saker de tidigare lovat som nu fattas plus som sagt buggar etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Vänta ett år eller två. Många personer här verkar vara totalt blinda för problem som vi inte har sett sen 2002. Har du några som helst förväntningar på kvalité när det kommer till ai och story bör du vänta. Hakar du upp dig på ologiska saker och stör dig att det finns ingen som helst kontinuitet så bör du definivt vänta ännu längre.

Main-storyn är inte bra och är full-proppad med logiska plot-holes och sen märks det tydligt att de har tagit bort halva uppdragen.
Tänk samma kvalité som sista säsongen av game of thrones hade. Manus och regi ligger på samma nivå, dvs lägsta.

Tex så indroduceras en karaktär som ny för dig första gången du träffar honom i spelet... trots att du tidigare fått se film på dig själv med vänner när ni träffar den karaktären... på den nivån ligger berättandet.

Ignorance is a bliss stämmer verkligen på detta spel. Brukar du lägga till detaljer så är det värt att skippa.

Hur menar du när du säger att man ska vänta pga att storyn inte är bra? Inte direkt så att de kommer ändra på main-storyn. DLC's kommer ju att släppas om du nu menar att man bör vänta på det, men dessa förändrar ju inte storyn i sig.
Håller med dig angående ai:n men inte något annat.
För mig är uppdragen och storyn i toppklass.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hotfix 1.05 ute nu på xbox och ps, påväg till pc soon™️

Ser ut att i teorin fixa en hel del. Någon som testat?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hotfix 1.05 ute nu på xbox och ps, påväg till pc soon™️

Ser ut att i teorin fixa en hel del. Någon som testat?

Skrattade lite när jag läste denna

Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Growth:

Skrattade lite när jag läste denna

Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.

Hah, i alla fall så märkte jag inget med modden, men hade gärna haft lite placebo effekt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Skrattade lite när jag läste denna

Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.

Intressant, kan mycket väl ha varit faktumet att jag startade om spelet som gjorde att det verkade som att ändringen hade effekt, men det bevisar väl dock ett problem med spelet om det presterar sämre desto längre det är igång?

Permalänk
Medlem

"PC version will follow soon."

Trummar med fingrarna i väntan på patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

40h tog det att klara spelet och många(inte alla) side quests.
Vad ska man säga.. Skön main story och många sköna side quests, utöver det är det en ren sörja.

Som om du hade köpt fin Lindt choklad sen visade det sig vara bajs när du väl smakar på det.

Eller som en recensent skrev "Världen är som en vacker, interaktiv laddningsskärm mellan uppdragen".

40h? Jag har lirat 37h nu och kartmässigt har jag gjort typ 1/5

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Skrattade lite när jag läste denna

Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.

Det kunde man självt lista ut om man bara hade igång MSI afterburner mendans spelet var igång. Personligen tog jag helt bort filen för att testa om den hade någon påverkan alls, och då visste jag att det bara var placebo för alla som fick sig en "prestanda boost"

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat ett dussin timmar och är överlag nöjd med spelet. Jag kände inte av hypen och jag är inte heller besatt av Witcher så mina förhoppningar kanske inte var lika höga som andras.

Så här i efterhand hade jag nog hellre valt att vänta ett par månader med att börja spela men nu när jag är inne i det så tänker jag slutföra det. Kommer garanterat spela om det om något år när det förhoppningsvis finns lite bra dlc och patchar.

Buggarna är för mig inget som är nämnvärt irriterande. För det mesta. Ett undantag är att spelet kraschar varje eller varannan timme men det är inte riktigt så illa som det låter för mig. Det är endast mjuka krascher (dvs datorn fortsätter fungerar som den ska) och det tar max en minut för mig från det att jag trycker på ”play” tills det att jag är inne i spelet och med tanke på hur ofta spelet auto savar så är det inte många minuters speltid som går förlorad. Att ett spel kraschar en gång varje/varannan timme är inte accepterbart men det fungerar.

Med lite raytracing, dlss och nästan allt på high/ultra så får jag runt 60 fps med mitt 2080 super på 1440p. Igår stod jag på en väldigt specifik plats i en marknad och då damp den ner till 30 fps men det är nog enda gången jag märkt att den går under 50 fps.

Skrivet av Ceogar:

Vänta ett år eller två. Många personer här verkar vara totalt blinda för problem som vi inte har sett sen 2002.

Tänk samma kvalité som sista säsongen av game of thrones hade. Manus och regi ligger på samma nivå, dvs lägsta.

Alla har däremot inte samma buggupplevelser, för vissa är det mer än andra. Mitt spel kraschar som sagt lite då och då men bortsett från det har jag klarat mig ganska bra från buggar. Kameran frös under ett filmklipp, ljuset blev helt whacko en gång och ett par npc har antingen frusit eller glidit på imaginära hoverboards. Inte så farligt i mina ögon. Ska ett AAA-spel har sådana buggar? Nej. Förstör det min spelupplevelse? Nej.

Det jag kan störa mig mest på är att AI:n är smått korkad emellanåt men jag vette tusan om det räknas som en bugg. Dessutom är jag van med AI:n från Far Cry och jämfört med FC är det nästan så Cyberpunk gör ett bra jobb

Säga vad man vill om Cyberpunk och S08 AV GoT men att påstå att någon av dessa har manus på lägsta nivå så har man inte objektiv. Sålänge man faktiskt spelat en drös spel och sett en massa serier så inser man att båda dessa ligger högt över medel när det kommer till manus m.m. Sen kanske det låg långt under dina förväntningar men det är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

40h tog det att klara spelet och många(inte alla) side quests.
Vad ska man säga.. Skön main story och många sköna side quests, utöver det är det en ren sörja.

Som om du hade köpt fin Lindt choklad sen visade det sig vara bajs när du väl smakar på det.

Eller som en recensent skrev "Världen är som en vacker, interaktiv laddningsskärm mellan uppdragen".

Förstår inte vad problemet är. Vad är det som gör att det är ren sörja?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Är på Viktors ställe och ska uppgradera saker.

Hur tar man sig ur den skärmen? Eller ska man vänta tills något är färdigt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu har jag spelat ett dussin timmar och är överlag nöjd med spelet. Jag kände inte av hypen och jag är inte heller besatt av Witcher så mina förhoppningar kanske inte var lika höga som andras.

Så här i efterhand hade jag nog hellre valt att vänta ett par månader med att börja spela men nu när jag är inne i det så tänker jag slutföra det. Kommer garanterat spela om det om något år när det förhoppningsvis finns lite bra dlc och patchar.

Buggarna är för mig inget som är nämnvärt irriterande. För det mesta. Ett undantag är att spelet kraschar varje eller varannan timme men det är inte riktigt så illa som det låter för mig. Det är endast mjuka krascher (dvs datorn fortsätter fungerar som den ska) och det tar max en minut för mig från det att jag trycker på ”play” tills det att jag är inne i spelet och med tanke på hur ofta spelet auto savar så är det inte många minuters speltid som går förlorad. Att ett spel kraschar en gång varje/varannan timme är inte accepterbart men det fungerar.

Med lite raytracing, dlss och nästan allt på high/ultra så får jag runt 60 fps med mitt 2080 super på 1440p. Igår stod jag på en väldigt specifik plats i en marknad och då damp den ner till 30 fps men det är nog enda gången jag märkt att den går under 50 fps.

Alla har däremot inte samma buggupplevelser, för vissa är det mer än andra. Mitt spel kraschar som sagt lite då och då men bortsett från det har jag klarat mig ganska bra från buggar. Kameran frös under ett filmklipp, ljuset blev helt whacko en gång och ett par npc har antingen frusit eller glidit på imaginära hoverboards. Inte så farligt i mina ögon. Ska ett AAA-spel har sådana buggar? Nej. Förstör det min spelupplevelse? Nej.

Det jag kan störa mig mest på är att AI:n är smått korkad emellanåt men jag vette tusan om det räknas som en bugg. Dessutom är jag van med AI:n från Far Cry och jämfört med FC är det nästan så Cyberpunk gör ett bra jobb

Säga vad man vill om Cyberpunk och S08 AV GoT men att påstå att någon av dessa har manus på lägsta nivå så har man inte objektiv. Sålänge man faktiskt spelat en drös spel och sett en massa serier så inser man att båda dessa ligger högt över medel när det kommer till manus m.m. Sen kanske det låg långt under dina förväntningar men det är en helt annan sak.

Det som förstör mest är inte buggar tbh, det är en dåliga storyn och alla lögner.

"Allt du gör påverkar din historia" nej, 98% påverkar bara nästa mening och det enda uppdrag som visats tidigare är det som spelar störst roll gällande sin historia.

Helt tvärtom mot vad de sa innan.

Under introduktionen/filmen så träffar du karaktärer som du senare träffar på i spelet. Fast då presenteras de som om det vore första gången du träffar dem...logiskt?

Nej, men det är inte spelet eller storyn heller. Berättandet lider överallt av liknande plot-holes och det känns bara fattigt när du väl hittar dem.

Det är som att flytta på kings landing och hoppas att ingen märker det men tyvärr så märkte vi det projekt red.

Ot: försvarar du säsong 8 av got som var så dålig att den mer eller mindre eliminerade got som kulturfenomen?

Finns en anledning till att den sålde sämre än alla andra säsonger, trots att det skulle vara den maffiga avslutningen.

https://metro.co.uk/2020/05/19/game-thrones-season-8-was-bad-...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Det som förstör mest är inte buggar tbh, det är en dåliga storyn och alla lögner.

"Allt du gör påverkar din historia" nej, 98% påverkar bara nästa mening och det enda uppdrag som visats tidigare är det som spelar störst roll gällande sin historia.

Helt tvärtom mot vad de sa innan.

Under introduktionen/filmen så träffar du karaktärer som du senare träffar på i spelet. Fast då presenteras de som om det vore första gången du träffar dem...logiskt?

Nej, men det är inte spelet eller storyn heller. Berättandet lider överallt av liknande plot-holes och det känns bara fattigt när du väl hittar dem.

Det är som att flytta på kings landing och hoppas att ingen märker det men tyvärr så märkte vi det projekt red.

Ot: försvarar du säsong 8 av got som var så dålig att den mer eller mindre eliminerade got som kulturfenomen?

Finns en anledning till att den sålde sämre än alla andra säsonger, trots att det skulle vara den maffiga avslutningen.

https://metro.co.uk/2020/05/19/game-thrones-season-8-was-bad-...

Håller med om GOT. Slutet var så dåligt att jag inte känner för att se om serien igen, något jag annars kanske gjort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

"Allt du gör påverkar din historia" nej, 98% påverkar bara nästa mening och det enda uppdrag som visats tidigare är det som spelar störst roll gällande sin historia.

Jag håller med dig i allmänhet och i synnerhet med detta. Än så länge känns spelet väldigt linjärt även om det sker i en öppen värld. Jag hade som sagt inga egentliga förväntningar men jag hade hoppats att det skulle vara lite mer öppet.

Skrivet av Ceogar:

Ot: försvarar du säsong 8 av got som var så dålig att den mer eller mindre eliminerade got som kulturfenomen?

Försvarar och försvarar. Det beror på vad man menar. Säsongen var inte ett värdigt avslut på GoT och vissa beslut som togs var skrattretande konstiga/dåliga.

Men... Om du har en låda med alla serier som visats på tv och sedan drar du upp 100 av dessa. Jag törs påstå att den bästa säsongen av 90 % av de serierna är sämre än säsong åtta av GoT. Nästan så jag vill höja till 95 %.

Det finns så otroligt mycket skräp som visas på TV och som får S08 av GoT att likna ett mästerverk i jämförelse. Så när man gång på gång läser saker som att sista säsongen får 1/10 i betyg osv osv blir jag lite trött. Är man objektiv så ska man då också ge de flesta serier 1/10 i betyg.

Men det är bara som jag ser det

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte ser ett värde med Raytracing i spelet om man inte stannar upp och kollar detaljerna. Kan var min syn som är dålig eller så är inte RT bättre än så här. Spelar dock med RT on i 1440p då jag inte har ont av prestandatappet. Men har inte kommit så långt ännu.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Bara jag som inte ser ett värde med Raytracing i spelet om man inte stannar upp och kollar detaljerna. Kan var min syn som är dålig eller så är inte RT bättre än så här. Spelar dock med RT on i 1440p då jag inte har ont av prestandatappet. Men har inte kommit så långt ännu.

https://youtu.be/6bqA8F6B6NQ

Det är enorm skillnad. Raytracing var något man bara kunde drömma om i realtime för 10 år sedan.

Nvidia är först på pucken som vanligt och vi har mycket att tacka dem för oavsett om det är i sitt "infant stage" just nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är enorm skillnad. Raytracing var något man bara kunde drömma om i realtime för 10 år sedan.

Nvidia är först på pucken som vanligt och vi har mycket att tacka dem för oavsett om det är i sitt "infant stage" just nu.

Blir nog kul när man är för gammal för att spela och hellre sitter och matar duvor i parken Just nu tycker jag det inte ger masto-mervärde, ahakänsla men har bara testat Battlefield och just Cyberpunk.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Hotfix 1.05 ute nu på xbox och ps, påväg till pc soon™️

Ser ut att i teorin fixa en hel del. Någon som testat?

Provade igen och det ser mycket bättre ut på PS5 iaf. Mycket av den "blurriness" som fanns innan med film grain på är borta. Känns inte längre som man har synfel. Även skyltarna går nu att läsa och är inte på samma grafiska nivå som GTA3. Förstod inte vad alla vending machines sålde för det var oläslig text på dem förut, men nu går det att se. Ser för första gången en stamina bar när jag springer och hoppar. Inte sett det förut så visste inte att det var en sak man behövde beakta. Nu finns det tillfällen när spelet faktiskt ser bra ut. Men har inte provat på ps4, så ingen aning om prestandaförbättringar.

Fortfarande svävande saker i luften där NPC:n är borta.

Skulle nog säga att det gått från ospelbart till spelbart med den senaste patchen. Men jag kommer fortfarande vänta tills de gjort klart spelet eller på PS5 versionen.

Kan de fixa så pass mycket på en vecka tror jag de kan göra något riktigt bra på ett par månader. Klart de har enorm press på sig just nu, men det ser iaf lovande ut.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@niklasroos: Nåja, ett fall i rätt riktning iaf
Tack för att du tog dig tiden att testa ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord