Permalänk
Medlem

Tips på mus för små händer

Hej!

Jag har eftersökt en mus som ligger som handsken för en hand med storlek 7 på handskar etc.

Jag har på sistone gått igenom:

Razer Naga 2014
Logitech Performence MX
Logitech G502
Logitech G602
Logitech G600 ( använder denna trotts o-optimal passform då jag spelar MMO )

Dessa är tyvärr för stora/långa vilket gör att det bara blir obekvämt vid användandet.

Som skrivet åvan så kör jag en G600 för just MMO och den musen jag är på jakt efter nu kommer användas till ALL annan användning därav mer fokus på komfort och mindre fokus på knappar.

Jag använder Palm-grip.

Pris är totalt irrelevant och betalar hellre 1000kr för en mus som ligger bra än 400 för en halvdan.

Tack på förhand !

Mvh
Emil

Permalänk
Medlem

@Belarion:

Låg i lite samma situation som dig, har dock 8 i storlek på handskar.

Kana, rekommenderar jag.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Deathadder är jäkligt nätt i jämförelse med mössen du testat. För mig (storlek L på handskar) hamnar fingerspetsarna nästan ner till första leden utanför om jag kör palm grip och med mitt normala claw så har jag fingerspetsarna precis längst fram på knapparna. Däremot är den väl gjord för claw tror jag med ganska kraftigt sluttande bakdel och hög på mitten så vete fasen om den är så bekväm att köra palm på, finns nog bättre tips.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag har normalstora händer (varken små eller woooooaaaah-stora), Deathadder är perfekt för mig (ogillar dessutom för många knappar), men innan den så testade jag Imperator. Den är lite mindre, lite mer "lyft" (som en liten kulle) och skulle möjligtvis vara bättre. Dra till närmsta butik och pröva båda.

Permalänk
Medlem

Har själv ganska små händer, storlek 8 som lossah. Skulle faktiskt behöva något mindre än min Logitech G400s som är ganska skön för RPG men mindre optimalt för FPS etc.

Permalänk
Medlem

Jag chansade och köpte Corsair M45, älskar den! Liten, inga onödiga knappar och skön med greppvänligt material på sidorna. Har rätt nätta händer med 8 i stl
Kolla in den här: https://www.youtube.com/watch?v=6PMT_ant9Os

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips änsålänge !

Fasen bara jag som haft storlek 7 än?! ;P

Ska kika på era förslag under dagen !

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet utav razer mamba och dess storlek? Tournament edition rekommenderades till små händer utav nordic hardware såg jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Hej!

Jag har eftersökt en mus som ligger som handsken för en hand med storlek 7 på handskar etc.

Jag har på sistone gått igenom:

Razer Naga 2014
Logitech Performence MX
Logitech G502
Logitech G602
Logitech G600 ( använder denna trotts o-optimal passform då jag spelar MMO )

Dessa är tyvärr för stora/långa vilket gör att det bara blir obekvämt vid användandet.

Som skrivet åvan så kör jag en G600 för just MMO och den musen jag är på jakt efter nu kommer användas till ALL annan användning därav mer fokus på komfort och mindre fokus på knappar.

Jag använder Palm-grip.

Pris är totalt irrelevant och betalar hellre 1000kr för en mus som ligger bra än 400 för en halvdan.

Tack på förhand !

Mvh
Emil

Deathadder kör jag och jag är små händer och har kört den musen i flera års tid nu och den passar perfekt.

annars finns ju lillebrorn abyssus

http://www.inet.se/produkt/6607146/razer-abyssus-2014-gaming-...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Var inne och kände lite på media-markt, roccat tyon kändes faktiskt bäst trots sitt fula yttre

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Var inne och kände lite på media-markt, roccat tyon kändes faktiskt bäst trots sitt fula yttre

Jag skulle rekommendera 2 möss för mindre händer. En av de är FK1 Zowie och den andra är Roccat Kone Pure. Har du Media Markt butik i närheten kan du testa Pure. Pure är något kortare än FK1.

Roccat Tyon är dock en stor mus skulle jag säga Testat Asus Gladius? Samma storlek, men betydligt skönare att hålla i. Känns som en bättre version av Deathadder.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Zowie mössen har olika storlekar och modeller, kika lite där!